Collezione Vivado Ferrari - updates.
- vivado ferrari collection
- Contacteer:
Heb jij het model van jou al binnen?117ayrton schreef:Ook toevallig we verwachten beide dezelfde ferrai voor in onze verzameling de wereld is toch klein hé vivado
![]()
![]()

Ferrari F333 SP (s/n002) Le Mans 1995 met rijders Sigala,Cochran en Rene Arnoux. De auto wist de finish niet te halen.
http://www.barchetta.cc/english/All.Fer ... .333SP.htm nnToegevoegd na 3 minuten:nn
Bedankt ViperArry,ik vind het een sport om zoveel mogelijk informatie te verzamelen van een van de modellen die mijn Collectie rijk is.....ViperArry schreef:Ik vond de updates hier altijd al leuk om te lezen, maar nu je er meer informatie aan toevoegt leest het nog leuker.
Bijzonder!
Dat maakt zo'n model specialer......
Heb ook een paar 333SP in mijn verzameling (1/18)

Nog eentje vergeten:

Nog eentje vergeten:

Laatst gewijzigd door Frans op di 17 okt 2006 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsja. 'k Kan er wel inkomen dat dàt één van de charmes is van het verzamelen van race-auto's...vivado ferrari collection schreef:[..]
Bedankt ViperArry,ik vind het een sport om zoveel mogelijk informatie te verzamelen van een van de modellen die mijn Collectie rijk is.....
Dat maakt zo'n model specialer......
Maar wat komt er meestal eerst? Het model, of de rijke geschiedenis erachter?

- model1op43
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Voor mij dat laatste, zonder twijfel!Diciotto schreef:[..]
Tsja. 'k Kan er wel inkomen dat dàt één van de charmes is van het verzamelen van race-auto's...
Maar wat komt er meestal eerst? Het model, of de rijke geschiedenis erachter?
De info van de werkelijke 1:1 auto, met betreffende teams, rijders en soms sponsors staat dan ook centraal op mijn website.
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en

- Contacteer:
De historie van een bepaalde Ferrari kan mij toezetten tot het aanschaffen van een Model daarvan. Dat is mijn motivatie bij het verzamelen. Het is voor mij elke keer weer een kick om de juiste informatie maar vooral foto's te vinden van het echte exemplaar...model1op43 schreef:[..]
Voor mij dat laatste, zonder twijfel!
De info van de werkelijke 1:1 auto, met betreffende teams, rijders en soms sponsors staat dan ook centraal op mijn website.
- Contacteer:
Vandaag binnen gekregen via een goede Belgische Forumvriend die vele Le Mans modellen bezit
De Ferrari F333 SP zoals eerder beschreven.....

Stond ingeschreven op Le Mans met de namen Sigala/Arnoux/Cochran.
Op het model staan 4 namen beschreven. De vierde naam is die van Ex F1 rijder Fabrizio Barbazza....Vreemd
staat echter niet op het Spark plateautje en in de Le mans historie over het model. Maar daar kom ik wel achter 
Ben er achtergekomen:
Barbazza reed de gele F333SP in 1995 tijdens de IMSA Series:
Ironically, and sadly, it was a horrific accident that curtailed his own racing career. In 1995, Barbazza had gone to the IMSA series in America, driving a Ferrari 333SP for the Euromotorsports team. At the Daytona 24hr classic in the car shared with Massimo Sigala, Gianfranco Brancatelli and Elton Julian, he had come 8th overall, and a superb 2nd in their class. But at Sebring they came 7th in their class, and a lowly 22nd overall.

Before his accident, Barbazza was enjoying a relatively successful stint in the Euromotorsports Ferrari. He he is on his way to at 7th place class finish at Sebring.
Vond dit shockerende filmpje
:
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... window%3D1
But his next entry would be his last. Joining Jay Cochran at Road Atlanta on 30 April that year, he spun to avoid two other spinning Porsches, but his car lay across the track and was smashed from side-on by Jeremy Dale's Oldsmobile at more than 100 mph. Barbazza's car split into two, and he sustained head injuries, a collapsed lung, a broken arm and leg, and went into a sedative-induced coma.
It took Fabrizio a year to recover from his injuries, and after that he announced his retirement from racing to concentrate on his barrier designs. However, he has not been forgotten by race fans, especially in America. In the 1999 Road Atlanta round of the Women's Global GT series, Kiki Wolfkill's car even carried a sticker saying 'Racing for Fabrizio' in Barbazza's honour
De geschiedenis van een bepaald model is niet altijd leuk

De Ferrari F333 SP zoals eerder beschreven.....

Stond ingeschreven op Le Mans met de namen Sigala/Arnoux/Cochran.
Op het model staan 4 namen beschreven. De vierde naam is die van Ex F1 rijder Fabrizio Barbazza....Vreemd

Ben er achtergekomen:
Barbazza reed de gele F333SP in 1995 tijdens de IMSA Series:
Ironically, and sadly, it was a horrific accident that curtailed his own racing career. In 1995, Barbazza had gone to the IMSA series in America, driving a Ferrari 333SP for the Euromotorsports team. At the Daytona 24hr classic in the car shared with Massimo Sigala, Gianfranco Brancatelli and Elton Julian, he had come 8th overall, and a superb 2nd in their class. But at Sebring they came 7th in their class, and a lowly 22nd overall.

Before his accident, Barbazza was enjoying a relatively successful stint in the Euromotorsports Ferrari. He he is on his way to at 7th place class finish at Sebring.
Vond dit shockerende filmpje

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... window%3D1
But his next entry would be his last. Joining Jay Cochran at Road Atlanta on 30 April that year, he spun to avoid two other spinning Porsches, but his car lay across the track and was smashed from side-on by Jeremy Dale's Oldsmobile at more than 100 mph. Barbazza's car split into two, and he sustained head injuries, a collapsed lung, a broken arm and leg, and went into a sedative-induced coma.
It took Fabrizio a year to recover from his injuries, and after that he announced his retirement from racing to concentrate on his barrier designs. However, he has not been forgotten by race fans, especially in America. In the 1999 Road Atlanta round of the Women's Global GT series, Kiki Wolfkill's car even carried a sticker saying 'Racing for Fabrizio' in Barbazza's honour
De geschiedenis van een bepaald model is niet altijd leuk

fish88 schreef:Mooie wagen.
En van dat filmpje schrok ik idd ook maar alles rtoch "goed" afgelopen.

- Contacteer:
Nieuw in de Collectie: de Ferrari 860 Monza uit 1956 (s/n 0602M)

Het is het exemplaar waar Luigi Musso en Harry Schell 2de werden op de 12 uren van Sebring 24 maart 1956. Ze reden met startnummer 18 en eindigde voor een andere Ferrari 860 Monza met Fangio en Castellotti (#17)
In de rijke racehistorie van deze Ferrari,reden ondermeer de volgende rijders in deze bolide;
Musso,Schell,Fangio,Collins,dePortago,Hawthorn en Phil Hill.
De Ferrari reed onder andere op Sebring,Nassau,Mille Miglia,Rouen,Nurburgring en Road america.

Op de deze foto staat de 860 Monza in kwestie in de pits tijdes de 1000KM op de Nurburgring waar Fangio en Castellotti de auto naar een 2de plaats reden. De auto was toen voorzien van een witte neus,maar heeft ook nog met een groene neus gereden tijdens de Mille Miglia.
Het model is nog niet in huis. Dus foto's volgen later.
Later meer.....

Het is het exemplaar waar Luigi Musso en Harry Schell 2de werden op de 12 uren van Sebring 24 maart 1956. Ze reden met startnummer 18 en eindigde voor een andere Ferrari 860 Monza met Fangio en Castellotti (#17)
In de rijke racehistorie van deze Ferrari,reden ondermeer de volgende rijders in deze bolide;
Musso,Schell,Fangio,Collins,dePortago,Hawthorn en Phil Hill.
De Ferrari reed onder andere op Sebring,Nassau,Mille Miglia,Rouen,Nurburgring en Road america.

Op de deze foto staat de 860 Monza in kwestie in de pits tijdes de 1000KM op de Nurburgring waar Fangio en Castellotti de auto naar een 2de plaats reden. De auto was toen voorzien van een witte neus,maar heeft ook nog met een groene neus gereden tijdens de Mille Miglia.
Het model is nog niet in huis. Dus foto's volgen later.
Later meer.....
Laatst gewijzigd door vivado ferrari collection op zo 22 okt 2006 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.