F1 2006
- rpmobilitydesign
- Schaal: 1:18
FIA past safetycarregels aan
FIA maakt nieuwe regels bekend
De autosportfederatie FIA heeft vandaag het nieuwe technisch en sportief reglement voor volgend seizoen bekendgemaakt. Veranderingen in de safetycarprocedures en de indeling van de eerste trainingsdag springen in het oog.
Zoals verwacht is de derde auto voor teams die het voorgaande seizoen buiten de topvier vielen, geschrapt. Vanaf 2007 mogen alle teams nog maar twee auto’s per trainingssessie gebruiken. Derde rijders zijn wel toegestaan, maar de kans dat we die gaan zien is nihil aangezien deze de auto van een van de twee racecoureurs zou moeten gebruiken. Daarnaast heeft de FIA bekendgemaakt dat de eerste twee vrije trainingen op de vrijdag (of zoals in Monaco, op donderdag) voortaan elk anderhalf uur duren. Nu is dat nog een uur.
Ander nieuws: de neutralisaties krijgen een Amerikaans tintje. Als de safetycar in de baan komt worden coureurs met een ronde achterstand doorgelaten zodat ze bij de herstart de leiders niet in de weg zitten. Zij mogen snel doorrijden en weer achter aansluiten. Dit idee werd de laatste jaren veelvuldig geopperd en is nu dus door de FIA aangenomen. Een pitstop maken mag pas als alle auto’s achter de safetycar rijden.
Dat er nog maar een bandenleverancier is wisten we al, maar nu is ook bekend hoeveel banden Bridgestone moet meenemen. Dit jaar mocht een coureur nog zeven sets banden gebruiken per weekend, volgend jaar zijn dat er veertien. Op vrijdag mag elke coureur desgewenst maximaal vier setjes banden gebruiken.
Motoren moeten ook in 2007 twee races meegaan, maar dat geldt niet voor motoren die op vrijdag gebruikt worden. Dat wordt dus nachtwerk voor de monteurs, die op vrijdagavond in alle auto’s een nieuwe (of in de vorige race gebruikte) motor moeten zien te schroeven. De motoren die in de eerste en tweede vrije training worden gebruikt hoeven alleen maar aan de homologatieregels te voldoen en mogen in de drie trainingsuren worden opgebruikt zonder dat dit consequenties heeft voor de rest van het weekend.
De autosportfederatie FIA heeft vandaag het nieuwe technisch en sportief reglement voor volgend seizoen bekendgemaakt. Veranderingen in de safetycarprocedures en de indeling van de eerste trainingsdag springen in het oog.
Zoals verwacht is de derde auto voor teams die het voorgaande seizoen buiten de topvier vielen, geschrapt. Vanaf 2007 mogen alle teams nog maar twee auto’s per trainingssessie gebruiken. Derde rijders zijn wel toegestaan, maar de kans dat we die gaan zien is nihil aangezien deze de auto van een van de twee racecoureurs zou moeten gebruiken. Daarnaast heeft de FIA bekendgemaakt dat de eerste twee vrije trainingen op de vrijdag (of zoals in Monaco, op donderdag) voortaan elk anderhalf uur duren. Nu is dat nog een uur.
Ander nieuws: de neutralisaties krijgen een Amerikaans tintje. Als de safetycar in de baan komt worden coureurs met een ronde achterstand doorgelaten zodat ze bij de herstart de leiders niet in de weg zitten. Zij mogen snel doorrijden en weer achter aansluiten. Dit idee werd de laatste jaren veelvuldig geopperd en is nu dus door de FIA aangenomen. Een pitstop maken mag pas als alle auto’s achter de safetycar rijden.
Dat er nog maar een bandenleverancier is wisten we al, maar nu is ook bekend hoeveel banden Bridgestone moet meenemen. Dit jaar mocht een coureur nog zeven sets banden gebruiken per weekend, volgend jaar zijn dat er veertien. Op vrijdag mag elke coureur desgewenst maximaal vier setjes banden gebruiken.
Motoren moeten ook in 2007 twee races meegaan, maar dat geldt niet voor motoren die op vrijdag gebruikt worden. Dat wordt dus nachtwerk voor de monteurs, die op vrijdagavond in alle auto’s een nieuwe (of in de vorige race gebruikte) motor moeten zien te schroeven. De motoren die in de eerste en tweede vrije training worden gebruikt hoeven alleen maar aan de homologatieregels te voldoen en mogen in de drie trainingsuren worden opgebruikt zonder dat dit consequenties heeft voor de rest van het weekend.
Re: FIA past safetycarregels aan
Dus rijders die helemaal zoek gereden zijn en een ronde achter liggen kunnen met een gunstige neutralisatie volledig terug komen in de race...F1-Racer schreef:
Want als bv de nummer 5 zijn laatste pitstop heeft gehad en daardoor gelapt is en er komt een neutralisatie terwijl de eerste 4 nog hun laatste pit moeten doen dan is het kassa. Mag hij en een compleet rondje goedmaken, en de rest mag niet pitten voor hij dat gedaan heeft en tegen de tijd dat ze mogen is de neutralisatie vaak toch al over want die duren toch nooit meer dan een enkel rondje. Dus dan moeten ze nog 30 seconde de pits in terwijl de race naar iemand gaat die voor de neutralisatie eigenlijk geen kans meer had.

Gaan we hier straks ook voor elke mier op de baan een race in een neutralisatie gooien. Dan wordt het helemaal saai. Kunnen ze beter vooraf lootjes trekken wie gaat winnen.

Als ze Trulli niet meer die herstarts willen zien vern**ken dan moeten ze hem gewoon de F1 uit trappen ipv deze onzin.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

Nee Schumacher die zoek gereden wordt en dankzij een boze ex-werknemer of gekke priester plots weer in het zadel zit...F1-Racer schreef:al weer voordeel voor alonso
Ik heb het hier niet over de mannen die al vooraan rijden natuurlijk. Ik zou niet te hard zeuren over Alonso want alles wat Alonso flikt of in zijn schoot geworpen krijgt heeft Schumacher ooit net zo hard gehad. Als dingen eenmaal goed draaien dan is de kans dat het echt mis gaat ook gewoon een stuk kleiner. En gebeurt het wel maakt het vaak weinig uit. Zelfs dit jaar omdat de fouten aan beide kanten de streken rechtvaardigen.
Ik hoop van harte dat ik morgen kan gaan lachen. Niet meer omdat ik MS onderuit wil zien gaan en al helemaal niet meer omdat ik Alonso wil zien winnen. Nee als Alonso kampioen wordt vier ik dat om een heel andere reden....
Laatst gewijzigd door St. Paul op za 21 okt 2006 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016

- Jolly Club
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- droomautoos
- Contacteer:
Briatore geschokt van Kimi zijn uitspraak
Briatore en alonso waren niet te spreken gisteren avond toen hij kimi raikkonen Live in een intervieuw hoorde zeggen, "
The ferrari's to be much too strong for our, but I will be certainly not frightened as alonso along me must come radikaal throw at the door, I have nothing to lose.
vertaald
De ferrari's zijn veel te sterk voor ons, maar ik zal zeker niet bang zijn als alonso langs me moet komen om radikaal de deur toe te gooien , ik heb toch niets te verliezen.
dat noem ik nu ééns een echte rijder die aan zijn toekomst denkt
The ferrari's to be much too strong for our, but I will be certainly not frightened as alonso along me must come radikaal throw at the door, I have nothing to lose.
vertaald
De ferrari's zijn veel te sterk voor ons, maar ik zal zeker niet bang zijn als alonso langs me moet komen om radikaal de deur toe te gooien , ik heb toch niets te verliezen.

Laatst gewijzigd door F1-Racer op zo 22 okt 2006 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- fish88
- Schaal: 1:43
Re: Briatore geschokt van Kimi zijn uitspraak
Dat is dus wat ik nou een Zielige rijder noem...F1-Racer schreef:

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
toen ik 10 jaar was was ik ook fan van 1 rijder, en de rest van de rijders kon er helemaal niets van. Iedereen moest maar aan de kant gaan en de concurrentie moest eraf geramd worden. Toen ik wat ouder werd begon ik toch een objectievere kijk op de sport te krijgen, en respect voor coureurs te ontwikkelen. Die fase moet bij F1-Racer nog komen volgens mij.
En reken er maar niet op dat Kimi alonso eraf zou rammen, het is voor kimi ook beter om in een team terecht te komen dat de titel net verloren heeft, dat zet iedereen op scherp.
Van mij mag Schumi gerust winnen, ik gun het die man. Als Alonso dan maar kampioen wordt
En reken er maar niet op dat Kimi alonso eraf zou rammen, het is voor kimi ook beter om in een team terecht te komen dat de titel net verloren heeft, dat zet iedereen op scherp.
Van mij mag Schumi gerust winnen, ik gun het die man. Als Alonso dan maar kampioen wordt

Laatst gewijzigd door Jos op zo 22 okt 2006 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.