Exoto 1:18

The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Ik heb de nieuwsbrief van Exoto ook ontvangen en nu is het inderdaad heel andere "koek". Altijd heeft Exoto een Revival model als voorbeeld aangegeven, maar wat ze in werkelijkheid gaan produceren is toch even iets anders. Ik denk, dat na het zien van onderstaande foto's verdere toelichting niet meer nodig is.

Ben benieuwd wanneer deze leverbaar is, want hij staat als Pre-order aangegeven en hoelang heeft de Williams van Mansell wel niet op Pre-order gestaan ????? Een jaartje of 2 !!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ferrariboy
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

:shock: dat zier er wel stukken beter uit dan mijn revival en polistil
deze moet er gewoonweg bij , maar de prijs zal wel tegenvallen denk ik , zal tegen de 200 euro gaan zeker
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ferrariboy schreef::shock: dat zier er wel stukken beter uit dan mijn revival en polistil
deze moet er gewoonweg bij , maar de prijs zal wel tegenvallen denk ik , zal tegen de 200 euro gaan zeker
reken maar dat hij de 200 euro gaat overschrijden...

en met de huidige prijsverhogingen vanwege de "grondstoffen" mag je er vanuit gaan dat het model wel eens tegen de 250 euro kan gaan kosten..

om je maar even voor te bereiden..... :?
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

En als het goed is gaat CMC met een zelfde model komen. Voor een bedrag rond de Eur 200,=
Voor de high end Ferrari verzamelaar tijd om een afspraak te maken met de bank.... :wink:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik koop liever 1 Exoto van 250 euro, dan 5 Hotwheels van 50 euro.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

bigodino schreef:Ik koop liever 1 Exoto van 250 euro, dan 5 Hotwheels van 50 euro.
we hebben het hier dan wel even over 250 euro.... een model van meer dan 550 GULDEN....

ik vind het toch wel veel geld.... voor een rode sigaar op tracktorwielen.... :drool:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Curbstone Models schreef:[..]

we hebben het hier dan wel even over 250 euro.... een model van meer dan 550 GULDEN....

ik vind het toch wel veel geld.... voor een rode sigaar op tracktorwielen.... :drool:
Niet gaan beledigen he?! :wink:

Ik vind het 1 van de mooiste Ferrari's ooit gemaakt. Er stond op die beurs ook een echte. Fantastisch dat soort auto's! :worshippy:

Afbeelding
Groeten, Peter

rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Het is zeer zeker een van de meest legendarische en mooiste F1 auto's allertijden.
Zonder reclame, spoilers en scharlaken rood. Iedere Ferrari liefhebber zal hier toch een verhoogde hartslag hebben 8)
The Red Dream

rsh_scuderia schreef:En als het goed is gaat CMC met een zelfde model komen. Voor een bedrag rond de Eur 200,=
Voor de high end Ferrari verzamelaar tijd om een afspraak te maken met de bank.... :wink:

Niet helemaal hetzelfde model. Exoto maakt de F500 F2 uit 1952 met korte uitlaten.
CMC gaat het model F500 F2 uit 1953 maken en dat kon het model met lange uitlaat wel eens worden. M.a.w. het worden toch nog 2 verschillende modellen.

Het worden weer dure aankopen de komende maanden. :roll:

Curbstone Models schreef: we hebben het hier dan wel even over 250 euro.... een model van meer dan 550 GULDEN....

ik vind het toch wel veel geld.... voor een rode sigaar op tracktorwielen....
Maar dan wel een prachtige gedetailleerde sigaar. Zit ik hier met mijn Revival modellen aan 350 Euro per stuk. :wall:
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Zaaaaliiiigggg

Die komt er natuurlijk :shock:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Nog even hierop terugkomend: je hebt helemaal gelijk dat het op zich veel geld is en ik zou ook graag minder uit willen geven (de duurste Exoto die ik heb heeft overigens 140 euro gekost), maar als je het vergelijkt met wat er nog meer in de markt is, dan is het een "koopje" zeker wat prijs/kwaliteit betreft. Merken als MG, AR Maquette, Revival, Brianza etc. zijn leuk en relatief zeldzaam, maar minder van kwaliteit en stukken duurder.
Groeten, Peter

The Red Dream

reken maar dat hij de 200 euro gaat overschrijden...

en met de huidige prijsverhogingen vanwege de "grondstoffen" mag je er vanuit gaan dat het model wel eens tegen de 250 euro kan gaan kosten..

om je maar even voor te bereiden..... :?

Curb,

Prijsverhogingen van de grondstoffen zal toch zeker geen invloed hebben op drastische prijsverhogingen van modelauto's.
Die "paar" gram metaal, plastic en rubber wat in een model verwerkt wordt. :think:
TVR freak

Bericht door TVR freak »

The Red Dream schreef:[..]

Curb,

Prijsverhogingen van de grondstoffen zal toch zeker geen invloed hebben op drastische prijsverhogingen van modelauto's.
Die "paar" gram metaal, plastic en rubber wat in een model verwerkt wordt. :think:
Dit zal zeker wel invloed hebben op de prijs van het model. Alle schaalmodellen van metaal zullen duurder worden, het is niet anders... :(
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Dimage

Bericht door Dimage »

Vaak worden er bij prijsverhogingen van grondstoffen, ook maar gelijk gewone prijsverhogingen doorgevoerd op het eindproduct, dat maakt het allemaal extra duur.

Wat the red dream zegt vind ik terecht, echt veel zou zijn prijsverhoging niet mogen zijn.
Helaas gaat het in de werkelijkheid anders en wordt er vaak misbruik/gebruik van gemaakt om de prijs nog hoger op te voeren.
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

En nog iets niet te vergeten:
De echte verzamelaar vind het model mooi, en wil het kopen, meestal tegen iedere vraagprijs! En dan nog de afwerking van Exoto, die is altijd prima geweest :thump_up: Dan nog het aanbod meestal zijn de modellen van Exoto niet lang in de echte handel te vinden.
Ik kan er mee leven met de prijs die er voor gevraagd word, wat niet wil zeggen dat ik het ook veel geld vind, maar ja voor iets hoort iets.
Hetzelfde kunnen we zeggen van de modellen van CMC, ook duur, maar o zo mooi! :thump_up:
Afbeelding

Forza Ferrari
Gesloten