1x stuk gegaan in de opwarmronde, dus niet gestart
1x pootje gebroken, toen rode vlag, en de race daarna werd pas als GP verreden.
Honda, Toyota, BMW en RBR die op de deur zullen gaan klopppen. Ik kan niet wachten.
http://www.racefreaks.nl/ra.rf?action=s ... ticleid=82Riskeert Massa diskwalificatie?
Dat het reglementenboek van de Formule 1 een stapel geheime, gecompliceerde, vage en onverklaarbare reglementen bezit, zal voor menig fan geen geheim fotozijn. Toch stelt de FIA dat ze worden opgevolgd. Na Brazilië kan hier echter wederom een vraagteken bij worden gezet.
Gedurende de Italiaanse Grand Prix op het circuit van Monza werd Fernando Alonso gestraft omdat hij Felipe Massa zou hebben gehinderd gedurende de kwalificatie op de zaterdag. De fans waren het er over het algemeen wel over eens dat deze beslissing onterecht was en het zorgde dan ook voor veel ongeloof bij het publiek van de sport. De vraag rees snel hoe een reglementen precies bedoeld is en of er geen duidelijkheid over moet worden verschaft.
edoeld is en of er geen duidelijkheid over moet worden verschaft.
Ook nu lijkt er zich weer een dergelijke situatie voor te doen. Ondanks dat Fernando Alonso zojuist het wereldkampioenschap had gewonnen, Michael Schumacher zijn laatste race in de Formule 1 afsloot met een vierde finishplek en Felipe Massa op magistrale wijze de race op zijn naam wist te schrijven, lijkt even niemand naar de reglementen te kijken. De Braziliaan pakte in zijn ronde na de overwinning een vlag uit de handen van een fan, maar mag dit wel?
Ik vind het belachelijk dat dit soort regels überhaupt in de statuten van de FIA zijn opgenomen, spontane acties als gestrande rijders mee laten liften, of je blijdschap tonen door met een vlag te zwaaien horen naar mijn mening bij de grappige, en soms zelfs emotionele momenten die sport zo mooi kunnen maken