F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

die 250 stuks kloppen niet, het zijn er 248 ;)

1x stuk gegaan in de opwarmronde, dus niet gestart

1x pootje gebroken, toen rode vlag, en de race daarna werd pas als GP verreden.
forzamasta
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door forzamasta »

Een diepe buiging en alle respect voor de zevenvoudig wereldkampioen!
Want laten we eerlijk zijn, (mede) zonder hem was Ferrari niet meer
zo groot geworden...

Forza Ferrari! Grazie Schumi!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Honda, Toyota, BMW en RBR die op de deur zullen gaan klopppen. Ik kan niet wachten.
:lol: Toyota ook joh :?:

Zag gisteren in de nu al legendarische Discovery-docu over het Toyota F1 Team hoe ze geheel volgens de 'Toyota-way' met video uit alle hoeken hun pitsstops hadden gefilmd om er zodoende tienden van seconden af te kruimelen :thump_up:

Maar met twee w*ven als rijders en een auto die de eerste pitstop niet eens haalt, zie ik voorlopig nog weinig terug van al die miljoenen die er reeds ingekieperd zijn :lol:

Practice makes perfect....yeah right :snooty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
boerke04

Bericht door boerke04 »

lompe boer
Ga mij nu niet in je discussies betrekken he Martin :wink: :mrgreen: .

Felicitaties aan alle Alonso (Rob) en Renault (Droes) fans met de twee behaalde en verdiende titels :thump_up: .

Beniewt of ut gister un groot feesd was op du fenklup :wink: :angel:
Afbeelding
Jos

Bericht door Jos »

Danku Danku, wij genieten :D

ik heb toch met mixed feelings gekeken, Schumi's inhaaljacht was toch erg fraai om te zien en op een gegeven moment dacht ik nog dat hij Alonso ging inhalen. Vanaf het begin ben ik nooit fan van Schumacher geweest, maar ik zal nooit ontkennen dat het een hele grote is.

Ik heb gisteren in allerlei carriere-overzichten toch een flink aantal discutable momenten in Schumacher's carriere gezien, knap dat RTL Duitsland toch redelijk objectief was :thump_up:
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

boerke04 schreef:
lompe boer
Beniewt of ut gister un groot feesd was op du fenklup :wink: :angel:
Dat denk ik wel. De champagne is waarschijnlijk ontkurkt bij de buurtjes :wink: :mrgreen:

Neem je ook een glaasje :?: :D
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
fish88

Bericht door fish88 »

Dit zou ziek van de FIA zijn als het gebeurt...
Riskeert Massa diskwalificatie?
Dat het reglementenboek van de Formule 1 een stapel geheime, gecompliceerde, vage en onverklaarbare reglementen bezit, zal voor menig fan geen geheim fotozijn. Toch stelt de FIA dat ze worden opgevolgd. Na Brazilië kan hier echter wederom een vraagteken bij worden gezet.

Gedurende de Italiaanse Grand Prix op het circuit van Monza werd Fernando Alonso gestraft omdat hij Felipe Massa zou hebben gehinderd gedurende de kwalificatie op de zaterdag. De fans waren het er over het algemeen wel over eens dat deze beslissing onterecht was en het zorgde dan ook voor veel ongeloof bij het publiek van de sport. De vraag rees snel hoe een reglementen precies bedoeld is en of er geen duidelijkheid over moet worden verschaft.

edoeld is en of er geen duidelijkheid over moet worden verschaft.

Ook nu lijkt er zich weer een dergelijke situatie voor te doen. Ondanks dat Fernando Alonso zojuist het wereldkampioenschap had gewonnen, Michael Schumacher zijn laatste race in de Formule 1 afsloot met een vierde finishplek en Felipe Massa op magistrale wijze de race op zijn naam wist te schrijven, lijkt even niemand naar de reglementen te kijken. De Braziliaan pakte in zijn ronde na de overwinning een vlag uit de handen van een fan, maar mag dit wel?
http://www.racefreaks.nl/ra.rf?action=s ... ticleid=82
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Zou inderdaad schande zijn als ze de overwinning afpakken :twisted:
Oplossing: voortaan zelf een vlag in zijn pak stoppen.
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Zijn pak was al een vlag. 8)
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

St. Paul schreef:
Zijn pak was al een vlag. 8)
Hadden ze dan maar een vlaggenmast gegeven :eh:
Afbeelding
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

als dat zo is zou het wel heel spannend gaan worden want Was het niet alonso dat ook dit jaar bij een overwinning in spanje geloof ik een spaanse vlag kreeg om er mee rond te rijden tijdens zijn ere rondje en ook bij een andere overwinning dit jaar dus twee gps die hij won met de spaanse vlag.
das dan -20punten betekent 114punten en schumacher dan 121 punten wordt leuk om te gaan volgen :mrgreen:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

JoostV6 schreef:Zou inderdaad schande zijn als ze de overwinning afpakken :twisted:
Senna had die oplossing al, ter ere van Ratzenberger, helaas eindigde het verhaal anders :|
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Heb géén foto kunnen vinden van Alonso die met een vlag zwaait tijdens de uitloopronde in Spanje, en kan me de hele race ook niet herinneren trouwens :lol:

Desalniettemin wens ik je succes met deze laatste strohalm F1-Racer :wink:

Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen met die overwinning van Massa in Brasil, maar wil toch even vermelden dat de FIA inderdaad bezig is alle emotie en spontaniteit uit de sport te knijpen.

Helaas geldt dit niet alleen voor de Formule 1. Oók in WRC is er dit jaar een behoorlijke rel geweest over het gedrag van rijders na afloop van de wedstrijd. In Argentinië werden Galli, Stohl en naar ik meen Petter Solberg na afloop van de rally met 10.000 Euro boete naar huis gestuurd omdat ze na de laatste Super Special het publiek in het stadion hadden getracteerd op een paar donuts, en dat mag niet :naughty:

Na uitvoerige protesten zijn naar mijn weten de betreffende straffen teruggedraaid en omgezet in waarschuwingen, maar de bereidheid van de FIA om rijders voor dit soort 'vergrijpen' te bestraffen is wel degelijk aanwezig :nuts:

Oh ja, de reden ... het zou gevaarlijk zijn :lol:

200 km/h rijden op een modderpad met aan weerszijden hele grote bomen schijnt gewoon veilig te zijn...vraag dat maar aan Michael Park :?

Ik vind het belachelijk dat dit soort regels überhaupt in de statuten van de FIA zijn opgenomen, spontane acties als gestrande rijders mee laten liften, of je blijdschap tonen door met een vlag te zwaaien horen naar mijn mening bij de grappige, en soms zelfs emotionele momenten die sport zo mooi kunnen maken :!: :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
boerke04

Bericht door boerke04 »

Ik vind het belachelijk dat dit soort regels überhaupt in de statuten van de FIA zijn opgenomen, spontane acties als gestrande rijders mee laten liften, of je blijdschap tonen door met een vlag te zwaaien horen naar mijn mening bij de grappige, en soms zelfs emotionele momenten die sport zo mooi kunnen maken

Ik zeg MOTOGEEPEE :wink: :worshippy: :angel: .
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D dat de F.I.A allang de pedalen kwijt zijn is al langer bekend ze zijn daar kompleet gek.Ik ben blij dat alonzo de titel pakt ,maar ik moet zeggen dat de heer michael schumacher een zeer sterke wedstrijd reed,hij mag dan geen 8ste titel pakken (heeft er trouwens meer dan genoeg)hij verlaat de F1 langs een positieve deur ,had hij altijd zo goed gereden dan had ik wat milder geweest :mrgreen:
ferrari is ondanks alles toch de grote verliezer geweest
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten