Weer eens tijd voor een update, ditmaal staat de Porsche 956 centraal.
Eerst deze 956 Canon (ALTAYA) uit 1983. Deze fraaie en voordelige "racedirt" versie is ook al bij collega verzamelaars te zien geweest en mag natuurlijk bij ondergetekende niet ontbreken:
Uit 1984 dateert deze 956 van Team Australia. Het model is van MINICHAMPS en door Biante speciaal uitgebracht voor de Australische markt in 3000 exemplaren:
De meest beroemde Porsche 956 is chassis 117. Deze won in de NewMan kleuren de 24 uur in 1984. Dit model (QUARTZO) had ik allang maar heb ik nieuw gefotografeerd:
Dezelfde auto won ook in 1985. Dit model, ook van QUARTZO is nieuw in de collectie:
En ook in 1986 reed deze auto mee met #7, maar viel toen uit. Het model is van MINICHAMPS en speciaal voor de Japanse markt uitgebracht door Kyosho in slechts 1.200 exemplaren:
Hier de onmogelijke foto: de 3 jaargangen van chassis 117 op een rijtje:
Van het weekend staan ze allemaal op mijn site, met nog wat extra foto's. Binnenkort nog meer groep C geweld van Porsche en Toyota. Ook de Lola T70 komt aan bod, diverse GT's en GULF modellen.
Ik ga me nog meer toeleggen op Le Mans, Le Mans series, WK Sportscars en FIA GT. Dus een aantal DTM, JGTC, rallyeauto's en auto's van voor 1966 alsmede en een paar dubbele gaan binnenkort ebay op.
Ik wil er in eerste instantie zo'n 40 opruimen (dat koste wel even moeite om deze beslissing te nemen

)