Douane kosten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Lexusfreak

Douane kosten

Bericht door Lexusfreak »

Hallo,

Ik wil een schaalmodel uit amerika bestellen de kosten zijn +/- 100$ maar moet ik daar nog douanekosten over betalen?
op de site staat

Neemt u vanuit een land buiten de EU goederen mee met een gezamenlijke waarde hoger dan € 175? Dan moet u belasting over deze goederen betalen. Om de berekening van deze belasting eenvoudig te houden, gebruikt de Douane speciale tarieven voor reizigersbagage (zie de tabel hieronder). Voorwaarden voor deze speciale tarieven zijn:

De goederen zijn bestemd voor persoonlijk gebruik, dus niet voor de handel of voor gebruik in een bedrijf of beroep.
De totale waarde van de goederen is niet meer dan € 350. De waarde van boeken, kranten en tijdschriften worden hierbij buiten beschouwing gelaten.

http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-18.html

Bedankt, ik heb gehoord van sommige dat ze het ook moeten betalen al is het artikel nog goedkoper dan de mijne.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Ik had een pakketje van totaal 100 euro en moest daar ingeveer 25-20 euro over betalen.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Lexusfreak

maar worden daar de verzendkosten ook bij in gerekend?
fish88

Bericht door fish88 »

Lexusfreak schreef:maar worden daar de verzendkosten ook bij in gerekend?
Die 100 euro was de wagen + verzendkosten. Dus als hetg hoger word door verzendkosten dan moet je helaas meer gaan betalen...
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik heb twee keer iets van de USAi laten overkomen (ga het binenkort denk ik nog eens doen met de lage dollar). De 1e keer heb ik twee AA's laten overkomen. De verkoper was zo vriendelijk om aan te geven dat het om toys ging en dat de waarde $10 was. Dat kwam no problemo zonder extra kosten door de douane. De tweede keer ging het echter fout en vermelde de verkoper de verzekerde waarde van $100 en daar heb ik dus ook invoer/belastingen over moeten betalen. Was geloof ik iets van 25euro.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Klopt, zolang de verkopende partij het pakketje als "gift" aan wil merken en de waarde van het pakketje laag ingeeft kom je er meestal mee weg om geen invoerrechten te betalen.
Maar steeds vaker zie ik dat verkopers vermelden dat ze dit niet meer doen, dus let goed op wat je koopt.
Bedrijven beginnen zowiezo al niet aan dit verhaal.
zipperscales
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Markopolo schreef:Klopt, zolang de verkopende partij het pakketje als "gift" aan wil merken en de waarde van het pakketje laag ingeeft kom je er meestal mee weg om geen invoerrechten te betalen.
Maar steeds vaker zie ik dat verkopers vermelden dat ze dit niet meer doen, dus let goed op wat je koopt.
Bedrijven beginnen zowiezo al niet aan dit verhaal.
Het is voor verkopers makkelijk om nog een extra centje te verdienen dus. Gewoon als gift doen, maar wel douanekosten rekenen.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Tim

Bericht door Tim »

Je zit nu te kijken wat je al dan niet mee mag nemen als bagage, de regels voor invoer zijn anders.
hiero

max. 45 euro dus, en je kunt er steeds lastiger onderuit. Je kunt het dus wel als gift laten aanmerken, maar als het dan 2 slinternieuwe modelauto's zijn en de douane vertrouwt het niet gaan ze zelf zoeken naar een waarde, dan word daarover de btw en invoer berekend. En ze zoeken niet lang, dus pakken ze hoogste prijs die ze kunnen vinden.
Bedrijven mogen het sinds een paar jaar ook niet meer, die zijn verplicht om alles op te geven zoals het is.

Ik zeg het zo: you win some, you lose some. Proberen eronderuit te komen gaat vaak goed, maar net die keer dat het mis gaat betaal je alsnog zoveel dat de eerdere keren in het niet vallen.

Veel hangt trouwens ook af van de vervoerder, omdat veel mensen niet precies weten wat ze moeten betalen maken die nogal eens onnodige kosten. Ervaringen daarin lopen uiteen, maar als algemene stelregel kun je ervan uitgaan dat verzending via USPS het goedkoopst is.

Als stelregel voor de kosten pak je het totaal incl. verzendkosten en daar een kwart van. UPS en DHL laten soms van te voren weten wat je moet betalen, kun je vast bij de deur klaarleggen.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

ik heb zelf wat dure modellen laten overkomen uit usa, en heb daar dus ook behoorlijk wat btw over moeten betalen, de verkoper gaf aan het te kunnen doen als gift, maar bij modelen van 100+ wil ik gewoon 't verzekerde bedrag erop hebben staan.

strx doe je gierig om je 30 euri te besparen gaat er wat mis, heb je geen verzekering of wat dan ook.
Lexusfreak

Yes, I'll do that. However, if we show the price as $15.00 I cannot insure it and if it is damaged in shipping I won't be able to do anything about it. The risk is yours.

Dus je kant het niet voor weinig geld doen, en verzekeren tegelijk? :lol:

dat schaalmodel wat ik wil inclusief verzenden en douanekosten kom ik op 100€.

en dan zonder verzekeren wat ik er wel bij wil.
Tim

Bericht door Tim »

Het klinkt al redelijk, ik weet niet of je het air of surface stuurt, maar als ie het een beetje goed verpakt gebeurt er niks mee.
Ik heb nog nooit iets verzekerd op laten sturen, want ik ben niet altijd thuis om ervoor te tekenen.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
dino
Contacteer:

Bericht door dino »

Hallo Allemaal,

Ik haal aardig wat uit de USA , alles wat uit The States komt (laten we dan zeggen 98%) wordt gecontroleerd.
Die gasten van de Douane zijn niet achterlijk (op alles wordt GIFT gezet)
Kosten btw wordt berekend over de waarde van het model + de verzendkosten en meestal 15 euro inklaringskosten maar dat ligt er wel aan met wie het verstuurd wordt ik bedoel een koeriersdienst UPS of een ander of de TNT van USA.
Altijd verzekerd versturen zeker met een duurder model raad ik iedereen aan .
En als je niet thuis bent laat het dan door de TNT van the States versturen mocht je niet thuis zijn kun je het bij het postkantoor afhalen.

Afbeelding
Groeten Vincent
bma43
Lexusfreak

Tim schreef:Het klinkt al redelijk, ik weet niet of je het air of surface stuurt, maar als ie het een beetje goed verpakt gebeurt er niks mee.
Ik heb nog nooit iets verzekerd op laten sturen, want ik ben niet altijd thuis om ervoor te tekenen.

air, ik heb geen zin op een paar maand te wachten.
Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Nou van dit verhaal kijk ik wel op.
Ik heb al heel wat uit de USA gehaald via ebay maar ik heb nog nooit 1 cent betaald bovenop de koopprijs van het model (incl verzendkosten uiteraard).
Is dit toeval?
Ik had er ook nog nooit van gehoord tot nu toe.
Krijg je dan apart nog een rekening van de douane? Of hoe gaat dit in zijn werk?

-Gerben-
Laatst gewijzigd door Gerben Olsder op zo 26 nov 2006 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
1:43 Dutch Drivers
Lexusfreak

Ik heb het schaalmodel gekocht samen met de douanekosten zal ik ongeveer op 105€ uitkomen.
Plaats reactie