Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
onderhandelen zal niet gaan, de eigenaar van Ikea rijdt immers in een Volvo 240 Estate. Hij heeft de opbrengsten van zijn concern dus hard nodig om rond te komen
Dat valt wel mee hoor (heb ooit ergens mee gelezen dat het 1 van de rijkste zakenmannen is). Hij heeft gewoon geen liefde voor auto's denk ik
Ik weet uit ervaring dat er inderdaad nie te onderhandelen valt over de prijzen bij de IKEA. En inderdaad Ingvar Kamprad, de man achter IKEA, heeft het best wel aardig voor elkaar. Of hij de nummer 2 is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar hij staat zeer hoog genoteerd. En hij heeft het niet alleen verkregen door houten meubeltjes te verkopen.
Maar alleen Boerke heeft al 8 deuren nodig. Dus als je er zo nog een paar vind.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Al die volvo's van voor de V en S-generatie's zijn stevige tanks met naar mijn idee de "Diksten" rond de jaren 80/90 Dus ook die 240..
Plus die dingen hebben RWD en vrij weinig gewicht op de achterwielen Supersleeper mits de dikste motor(voorbeeld: de 780 sedan.. 200 bhp op wat zal het zijn? 1300 kilo? Onze 740 was 1200 kilo)
Dus reken maar uit
hij heeft wel liefde voor auto's want een volvo 240 estate is toevalig een super auto volgens mn vader een tank die niet stuk te krijgen.
Ik bedoel als hij echte liefde had dan had hij van zijn vermogen wel gekocht wat wij in onze vitrine's zetten Misschien heeft hij hem wel alleen omdat hij niet stuk te krijgen is
Als ik me niet vergis is Ikea man nummer 2 van de wereld qua geld...
Forbes schat het vermogen (2006) van Ingvar Kamprad op US$ 28,5 miljard, waarmee hij op de vierde plaats komt.
Ik hoorde ergens vorig jaar dat hij Bill Gates had ingehaald en van de eerste plek had gestoten, maargoed het veranderd natuurlijk snel in de wereld van de High Rollers. Ik bedoel je koopt een eilandengroep en je zakt zo een positie...
hanzjepanzje schreef:Ik hoorde ergens vorig jaar dat hij Bill Gates had ingehaald en van de eerste plek had gestoten, maargoed het veranderd natuurlijk snel in de wereld van de High Rollers. Ik bedoel je koopt een eilandengroep en je zakt zo een positie...
Klopt dus ongeveer wel:
Er werd in 2004 gespeculeerd dat Ingvar Kamprad de rijkste man ter wereld was, mede door het feit dat de US dollar-euro koers sterk veranderd is. Men speculeerde dat de Zweed een geschat vermogen van 51 miljard dollar had, maar dit wordt ontkend door Ingvar en IKEA. In het vermogen wordt namelijk ook de waarde van IKEA meegerekend, maar volgens woordvoerders van IKEA bezit Kamprad het bedrijf al lang niet meer. Hierdoor mag de bedrijfswaarde van IKEA niet meegerekend worden in het vermogen van de oprichter. Forbes schat het vermogen (2006) van Ingvar Kamprad op US$ 28,5 miljard, waarmee hij op de vierde plaats komt.
Het bedrijf is wel degelijk voor een deel van Ingvar. Hij heeft het zelfs zo geregeld dat wat zijn kinderen ook doen, IKEA niet bankroet kan gaan. De helft van alle kantoren in o.a. Rotterdam is van een investeerdersmaatschappij van Ingvaretje, heeft ook nog ergens een vliegtuigmaatschappijtje in de lucht. En dat allemaal voor een man die gewoon nog steeds iedere ochtend om 07.00 voor de deur van een IKEA op de wereld te vinden is.