Een Metchy Opel Senator

Metchy Ford Transit.
Zover ik begreep kocht Metchy (Een Hongaars modelautomerk) in de jaren '80 mallen van SIKU. Het heeft overigens niet alleen SIKU, maar ook Matchbox en Majorette gemaakt. Daarnaast een volgens mij voor hun uniek model, dat lange tijd enkel door hen geproduceerd was.

REI Volkswagen Passat Variant
Helaas is hier plots zonder dat ik er aan heb gezeten de verf afgebladderd. De kwaliteit van de lak is zowiezo wat minder. Dit model is in Brazilië gemaakt. Bij mijn weten heeft het net als Metchy ook mallen gekocht. Ook maakte het auto's op basis van Schuco mallen.

Ik weet niet of mensen dit herkennen. Het is een lego truck die ik meen in de jaren '50 en '60 verkocht werd bij gewone setjes Lego. Dit is een vrij algemeen model, dealnietemin heb ik het per ongeluk en tot mijn spijt verpest door het te proberen schoon te maken. Hoewel ik dit deed met een stofdoekje, is de letters SHELL (je kan het misschien zien) hier en daar weggeveegd. Balen! En mijn eigen domme schuld

Zowiezo zijn er weinig modelauto's van de Hispano Suiza (bij mijn weten althans) en ik denk dat dit de enige is in mijn schaal. De auto is afkomstig van een James Bond-reeks van Johnny Lightning. Wie weet welk model?

Het ziet er wat plasticuit misschien, maar dit is een qua carrosserie en chassis volledig metalen Herbie. Ik denk dat er wel mensen zijn die mij kunnen vertellen precies welke film. Ik herrinner me slechts iets van "oggie (5+3=8)"
Toegevoegd na 4 minuten:
Zoals het er nu staat ga je er wat aan doen. Ik denk dat je bedoelt dat als het jou zou overkomen, dat je er dan wat aan zou gaan doen.Ricardo schreef:[..]
mijn zin staat gewoon in de tegenwoordige tijd