2 x GTO meer dan 20 jaar oud uit de beginperiode van BOX:117ayrton schreef:Ferrari10flrb schreef:Deze maand om te beginnen weer even terug naar de roots van mijn Ferrari verzameling: Ferrari 250 GTO.
Op Ebay gewonnen 2 x Ferrari GTO van Box, voor de spotprijs van € 3,99.
(foto's volgen) die kon ik natuurlijk niet laten lopen. Het leuke is dat het zo ongeveer de eerste GTO's van Box zijn in het originele doosje en nog op een kartonnen plateautje bijna antiek.
In ieder geval een vraagje voor de geschiedkundigen onder ons: Wie weet wanneer Box de eerste Ferrari GTO modellen heeft uitgebracht? Moet denk ik wel zeker 20 jaar geleden zijn.
De verzamelaar waar ik deze 2 modellen gekocht heeft een buitgewoon bijzondere collectie handgebouwde slotracers, Corgi's en Solido's uit de jaren '60 nooit uit het doosje geweest, dozen vol met Quartzo's, bouwdozen uit jaren 60 en 70 nog in plastic, 10 Exoto's. Heb daar wel een uur rondgekeken erg bijzonder.
Voor de liefhebbers hij heeft ook nog het boek Ferrari's 1/43 volume 1 van Lastu, voor een leuke prijs te koop.[/quote
box is onstaan in pesaro italie in 1984 tot 1990 daarna ging de firma verder in 2 apparte delen bang en best
Ferrari10flrb schreef:Bedankt voor de complimenten![]()
Erg mooi voor € 4,- per stuk
![]()
Na heel wat bellen en mailen de afgelopen periode heb ik een goede prijs weten te bedingen en ga ik zo 5 x IXO ophalen. Betreft eigenlijk een inruil aktie want heb deze modellen ook van Altaya. Heb vorig jaar de TR 61 van IXO gekocht en toen ook de IXO's in het echt gezien. Fout dus want toen vond ik dat ik toch de Altayas moest vervangen, overigens is er niets mis met Altaya hoor, maar vooral van de interieurs is niet zoveel werk gemaakt. En de eisen worden wel steeds hoger. Wie weet ga ik de IXO's ooit wel vervangen door BBR of AMR oid. (oei laat mijn vriendin dit niet lezen) Die verklaart me nu alweer voor gek met deze aktie.
Ferrari Le Mans overall winners:
166 MM 1949
375 Plus 1954
250 TR 1958
250 P 1963
250 LM 1965.
En heb de TR 1960 alvast besteld. Hopelijk brengt IXO de TR 330 1962 ook snel uit dan is de Ferrari Le Mans overall winners collectie compleet.
De modellen staan in de vitrine, genieten, mooie goed gedetailleerde modellen er is werk gemaakt van het interieur. En met Quality Scales een prima deal gemaakt. Topmodellen tegen een spotprijs.
As weekend volgen de foto's.
Tevens nog te verwachten:
Ferrari 333 SP, FIA Sportscars 2000, van BBR
Ferrari Maranello 550 GTS, FIA GT 2005, van Gasoline.
Ben bezig, incl Le Mans achtergrond is nieuw voor me.jonnoT schreef:Nu de foto's nog