Ze hebben natuurlijk persoonlijke waarde, maar het is natuurlijk wel erg leuk om te zien dat je modelletje het goed in de verkoop doet, zodat mocht hem ooit moeten of willen verkopen, dat je toch aan de LE's wat geld overhoud.Ravens schreef:iedereen praat over bedragen... maar niemand over de persoonlijkewaarde?
Modelauto's verzamelen is goede investering
- Markopolo
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Misschien is het verzamelen van modelauto's toch wel een goede investering:
Als modellen van Baumgartner al voor 75 euro via Ebay worden verkocht
http://cgi.ebay.nl/1-43-Minichamps-Jord ... dZViewItem
Als modellen van Baumgartner al voor 75 euro via Ebay worden verkocht

http://cgi.ebay.nl/1-43-Minichamps-Jord ... dZViewItem
Forza Minardi...Forza Minichamps...

- emiel-peugeot
De prijs van die Polistil is niks nieuws . Dat lelijke ding is al jaren zo duur. In 1994 werden al prijzen van F 500,00 genoemd. dus kan je stellen dat het model er niet waardevoller op geworden is
In het verleden gaf ik ook gerust grote bedragen voor een model wat ik persé wilde hebben. Sinds ik 1/43 spaar heb ik mezelf een limiet opgelegd die ik nog steeds respecteer.
LE's vind ik echt pure onzin. Veel kleine merken maken al een eeuwigheid kleine series, dus das ook al niks nieuws. Jolly is een oud merk een maak meestal een serie van 400 per model.
De manier waarop Minichamp met zogenaamde gelimiteerde edities schermt is helemaal belachelijk. Roepen 1:2000 of zo, alleen vergeten dat ze hetzelfde model in tig kleuren uit brengen. Als je die allemaal bij elkaar op telt kom je snel op 10.000.
Als je verzamelt als beleging kom je vaak bedrogen uit. Op het moment dat je je collectie in no-time moet verkopen zul je meestal zwaar verleis lijden.

In het verleden gaf ik ook gerust grote bedragen voor een model wat ik persé wilde hebben. Sinds ik 1/43 spaar heb ik mezelf een limiet opgelegd die ik nog steeds respecteer.
LE's vind ik echt pure onzin. Veel kleine merken maken al een eeuwigheid kleine series, dus das ook al niks nieuws. Jolly is een oud merk een maak meestal een serie van 400 per model.
De manier waarop Minichamp met zogenaamde gelimiteerde edities schermt is helemaal belachelijk. Roepen 1:2000 of zo, alleen vergeten dat ze hetzelfde model in tig kleuren uit brengen. Als je die allemaal bij elkaar op telt kom je snel op 10.000.
Als je verzamelt als beleging kom je vaak bedrogen uit. Op het moment dat je je collectie in no-time moet verkopen zul je meestal zwaar verleis lijden.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Deze SIKU is officieel nooit geproduceerd en waarschijnlijk zijn er minder dan 4000 van. Vandaar zeer gewild.Regenkaiser schreef:Kwam dit model tegen op Ebay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
![]()
![]()
![]()
Daar kan geen bank tegen op!
Deze verkoper verkoopt ook een Siku uit de V300 serie:
http://cgi.ebay.nl/Siku-VW-411-V300-von ... dZViewItem
Ik ken alleen siku's in de schaal 1:50, dus vind ik dit wel heel erg veel geld
Toegevoegd na 40 seconden:
In de SIKUbijbel staat als waarde 150 euro.Peter Parker schreef:Ik vind het boeven prijzen, die Siku is moeilijk te vinden, maar dit is belachelijk.
Toegevoegd na 1 minuten:
Zoal sook Premium Classixxxs. Die koop ik ook nooit weer.jonnoT schreef: LE's vind ik echt pure onzin. Veel kleine merken maken al een eeuwigheid kleine series, dus das ook al niks nieuws. Jolly is een oud merk een maak meestal een serie van 400 per model.
- F40F50ENZO
- Schaal: 1:18