John Day

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

John Day

Bericht door Ferrari10flrb »

Ik heb een gebouwde kit op het oog van het merk John Day. Zelf ben ik er niet bekend mee. Op de foto's ziet het model er goed uit. Wie van de medeforumleden kent dit merk?
Laatst gewijzigd door Ferrari10flrb op wo 25 apr 2007 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

John Day

Bericht door Ferrari10flrb »

Volgens de koper is het een gebouwde John Day kit.

Heb er wel eens van gehoord maar verder weet ik er niets van in bijvoorbeeld vergelijking tot Starter, AMR enz

Dus ben wel benieuwd wie dit merk kent
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik heb meerdere gebouwde John Day kits gekocht van iemand op Ebay. Hij was 1 van de eerste die begon met kits van formule 1 en Sportscars en Canam. De modellen vind ik zelf prachtig en ik ben er zeer blij mee, maar ze zijn wat simpeler dan we nu gewend zijn. Ze zijn loodzwaar en dat vind ik prachtig, ook zijn ze kwetsbaar bij versturen, maar dat valt weer te repareren.
Met een John Day kit heb je wel een stukje geschiedenis gekocht.

Kon het niet laten om even al mijn John Days op de foto te zetten, sommigen zijn Mikansue (Mike and Sue Richardson), die bouwden in zijn opdracht en waren later heel aktief met Dinky Toys geschiedenis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie