Gerben's Dutch Drivers (nieuwe site)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gerben Olsder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

buttonfreak schreef:Ik ga nu iets bijzonders (hoop ik) te vertellen.

Quote uit "Autodesign in Nederland" van Jan Lammerse:
Garagehouder Geert Hoogeveen uit Haarlem bouwde op basis van de tweecilinder Aero Minor een racer naar het model van de op Le Mans meerijdende Tsjechische fabriekswagens. Met het centrale kokerchassis als basis ontstond een buisconstructie uit dunne pijp, waarover een aluminium carrosserie geklopt werd. De auto had motorfietsachtige spatborden en net als de fabrieksuitvoering een tot 750cc vergrote motor. Hoogeveen was er in 1950 vrijwel onoverwinnelijk mee. Toen de Tsjechische fabrieksrijders in 1951 hun land niet mochten verlaten, bleek de faam van Hoogeveens eigenbouw zodanig dat hij en Maus Gatsonides op Le Mans de fabrieks Aero mochten rijden. Ondanks een afgebroken wiel werden ze winnaar in hun klasse. De Hoogeveen-Aero is kort hierna verkocht aan Dr. Groenhart, die er in 1952 in Nederland wedstrijden mee reed, waarna hij de auto meenam naar Aruba. Hoogeveen heeft er daarna niet meer van vernomen, met uitzondering een telefoontje uit Amerika dat de motor was gesneuveld. De Aero's werden toen echter niet meer gemaakt en er was dus geen nieuwe motor voorhanden.
.

Echter als ik op de achterkant van het boek kijk, is dit bijna zoals jouw model.
Ja als je dat zo leest dan klopt het allemaal vrij aardig. Ze zijn idd winnaar geworden in hun klasse.. Staat er een foto op dat boek?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Maar er wordt gesproken over Geert Hoogeveen. In de statistieken van Le Mans staat dat het om het Henk Hoogeveen gaat. Misschien is Geert een 2e naam?

-Gerben-

Toegevoegd na 2 minuten:
The Red Dream schreef:Mooie update's :thump_up:

Zijn de spaakvelgen van de Aero Minor 750 van metaal ? Zeer mooi gedetailleerde wielen :thump_up:
Ja die zijn echt van metaal. Ze worden gemaakt met een foto ets techniek. Dit zijn niet de originele velgen die in het kitje zaten. Die waren bij lange na niet zo mooi. Daarom heb ik deze gekocht bij Arjan De Roos.
Het maakt het model naar mijn idee helemaal af..

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Een van de allermooiste liveries ooit op een van de mooiste GT's van de afgelopen jaren! :worshippy:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Gerben Olsder schreef:[..]

Ja die zijn echt van metaal. Ze worden gemaakt met een foto ets techniek. Dit zijn niet de originele velgen die in het kitje zaten. Die waren bij lange na niet zo mooi. Daarom heb ik deze gekocht bij Arjan De Roos.
Het maakt het model naar mijn idee helemaal af..

-Gerben-
Meerdere foto's zelfs! Als ik de scanner weer aangesloten krijg laat ik je t wel zien.
Gerben Olsder
Contacteer:

buttonfreak schreef:[..]

Meerdere foto's zelfs! Als ik de scanner weer aangesloten krijg laat ik je t wel zien.
Ok dan! ik ben zeer benieuwd. En al vast bedankt.

-Gerben-

Toegevoegd na 22 uren 10 minuten:

Wederom een kleine update,
Te beginnen bij een waanzinnig mooi model. Hij is al wel eens langs gekomen op dit forum maar dat maakt niet uit. Ik kan er geen genoeg van krijgen om er naar te kijken. helaas doet de foto hem geen recht. In mij kast is hij zoveel mooier...
Dit is een model waar John Bosch in 2006 de Ferrai challenge mee heeft gereden. Het is een Ferrari F430 en hij is zooo mooi...
Matt had nummer 9 van de 25 die er gemaakt zijn en dit is de nummer 10.

Afbeelding

En zo zag hij in het echt uit:
Afbeelding

Dan nog een oude bekende, Gijs van Lennep.
Dit is een model van een Porsche 908/2 waar Gijs samen met Hans Laine de Targa Florio mee heeft gereden in 1970. Hiermee zijn ze 4e geworden.

Afbeelding

helaas geen foto van de echte..

Dan voor nu de laatste en dat is een model van Bernhard ten Brinke.
Dit betreft en Renault Megane waar hij in 2006 mee heeft gereden in de Megane Trophy. Ook dit model is al eerder te zien geweest bij Matt. En Matt nogmaals bedankt voor de decals.

Afbeelding

En de echte
Afbeelding

Je zou zeggen dat de kleur niet goed is maar dat komt wederom door de iets mindere fotografische kwaliteiten.

Tot snel..

-Gerben-
Wouter

Bericht door Wouter »

Mooie update :thump_up:
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Zeer mooi model die F430 Challenge van Bosch. Begin steeds meer spijt te krijgen dat ik 'm niet aangeschaft heb :doh:

Helaas had John Bosch deze alweer van de hand gedaan en heeft hij de finale race met een gehuurde F430 geraced. Het is de rood/gele met startnummer 115. Misschien een leuk ombouw-project voor de toekomst? :wink:
Afbeelding
Mooie Update met die Megane erbij! :worshippy:
InjectTheVenom
Banned

Bericht door InjectTheVenom »

De echte heeft een signaalkleur en het model een doodnormale effen kleur, dat ligt niet aan de fotografische kwaliteit.
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Zeer mooie update weer! Die F430 is über! :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Weer een prachtige varieërende up-date, gerben :worshippy: :worshippy:
f1op43

Bericht door f1op43 »

Gerben,

Om even terug te komen op de Minor, prachtig model overigens, en zijn berijders in 1950. Maus Gatsonides (bekend van de Gatso, Platje en o.a. de flitspaal) noemde de Minor Aero: 't Orgel Kloris Pluim. Hij reed de auto met Henk Hoogeveen, een jonge talentvolle rijder uit Haarlem. Maar ook Henk zijn vader Geert Hoogeveen was van de partij. Ik heb niet terug kunen vinden dat hij ook gereden heeft. Maar in ieder geval sleutelde Geert wel aan de Minor. Na 24 uur finishte de Minor 20 ste algemeen, 8 in het indice klaasement en 1e in hun klasse. ze hadden 2490,67 km afgelegd en met 103,36 km/h gem. afgelegd wat een nieuwe record was in de 750 cc klasse.

In het boek Ralleys en Races - Gatsonides Avonturen door Willem Leonard staat e.e.a. uitgebreid beschreven. Ook staan er een aantal foto's in. Op die foto's heeft de Minor Aero overigens dichte wielen.

Groet,

Wim
Gerben Olsder
Contacteer:

Hoi Wim,

Leuk dat op deze manier er toch weer allerlei feiten boven water komen.
Misschien kom ik het boek nog eens tegen dan lees ik het nog wel.
Misschien kan je de foto's nog eens posten?
Er is uit die tijd niet zoveel te vinden dus alles is welkom.
Groeten en bedankt.

-Gerben-
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D mooie update,had ook niets anders verwacht :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Contacteer:

Dutch Drivers

Bericht door Ferrari10flrb »

Weer een mooie update. Had ook bijna die F430 gekocht. Niet gedaan.....tja waarom niet? Maar niet over nadenken.

En maak je niet druk over je fotokunsten hoor :wink: Heb ik ook last van :wink:
Gerben Olsder
Contacteer:

tijd voor wederom een kleine update.

Een Le Mans update. Dit is een model van de Ascari A410 Judd waar Klaas Zwart Le Mans mee gereden heeft in 2001. Hij deed dit samen met Pompidou en Maxwell. Het was niet helemaal een succes want ze zijn door een ongeval uitgevallen.
Ik was al enkele jaren op zoek naar dit model en uiteindelijk heb ik hem gevonden in Canada. De ebay aanbeding liep om 4 uur 's nachts af dus ik moest er wel vroeg voor uit mijn bed maar dat had ik er voor over.

Het is een Kitje van Provence Moulage en hij is net klaar.

Afbeelding

en zo zag hij er in 2001 uit.

Afbeelding

Op naar de volgende en goed weekend allemaal,

-Gerben-
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D prima update en een goed en vruchtbaar week-end gerben :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie