Bijdeze dan maar weer eens eigen fotowerk, liep al behoorlijk achter.
Ferrari 166 S Tipo Alemano, 1st Mille Miglia 1948. Looksmart.
De Mille Miglia 1948 was een van de eerste grote Ferrari overwinningen. Met achter het stuur Clemente Biondetti/Giuseppe Navone. Model is van Looksmart, had nog geen modellen van dit merk, maar het het is een bijzonder mooi model. Een van de toppers in mijn verzameling.
Ferrari 166 MM Barchetta., 1st Mille Miglia 1949. ART.
Ook een Mille Miglia winnaar. Met weer achter het stuur Clemente Biondetti/Ettore Salini. De Ferrari 166 MM is tevens één van de meest succesvolle Ferrari racers en heeft ervoor gezorgt dat eind jaren '40 begin '50 de naam Ferrari gevestigd werd in de racerij. Ferrari heeft de MM 7 x gewonnen, dus ja dan wil ik ze natuurlijk ook alle 7 hebben. Model is van ART. Het is bekend dat ik een groot fan ben ART. De foto's spreken voor zich en daarnaast ook eens zeer mooie prijzen.
Ferrari 315 S, 1st Mille Miglia 1957. ART.

De MM 1957 was de laatste echte wedstrijd Mille Miglia. Gewonnen door Taruffi. Vanwege een zwaar ongeluk met 11 doden waarbij de Ferrari 335 S van Portago en Neslon betrokken was werd de MM verboden. Model is van ART, tja woorden schieten tekort.
Ferrari 250 GTO, 1 st GT/4th overall Targa Florio 1962. Box.
Nb. heb nog een setje decals van deze GTO. (zaten in het doosje) Voor de liefhebber: mail ff per PB je adres.
De Targa Florio in 1962 was een groot succes voor Ferrari van 1e vijf plaatsen waren er 4 voor Ferrari. Waaronder de 1e plaats overall en 2x 1e plaatsen in de klasse.
Ferrari 330 P4, 1st Daytona. Bang
Daytona 1967 was de eerste race van het seizoen en werd een onverwachte 1, 2, 3, voor Ferrari's. De overwinning werd behaald door wagen nr 23 met Bandini en Amon achter het stuur. En de 1, 2, 3, in de VS was tegelijk de ultieme wraak voor de nederlaag op Le Mans in 1966. Na 6 x op rij Le Mans en het WK voor Sportscars gewonnen te hebben verloor Ferrari in 1966 beide aan Ford. Daarnaast speelde ook nog de mislukte overname van Ferrari door Ford mee, hetgeen ook voor de nodige wraakgevoelens zorgde. Model is van Bang. Betreft de spider variant en ook van het interieur is veel werk gemaakt. Tevens vind ik de 330 P4 één van de mooiste Ferrari's ooit. Voor Bang geldt hetzelfde als ART. Ontzettende mooie en goed gedetailleerde modellen voor leuke prijzen.
Hier laat ik het even bij voorlopig. Het is wachten op de 126 C3 van IXO en de 360 Modena NGT van BBR.
Even geen foto's van de nieuwe aanwinsten: 360 GT en 126 C3. Camera is door de vrouw des huizes voor een aantal dagen geconfiskeerd.