Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onderstaande advertentie op Ebay gevonden. Lijkt mij toch een winstgevend handeltje te zijn. Wat zouden ze opbrengen als je ze blauw of groen kleurt ??
Dit ziet er toch echt niet uit... snap niet dat er nog verzamelaars zijn die dit soort uitvoeringen ook daadwerkelijk aan hun collectie toevoegen... (of ze moeten al smaakloze verkeerde uitvoeringen sparen).
Maar ja.. er zal gerust wel weer z'n achteloze echtgenote zijn met schoudervullingen die denk dat manlief er gelukkig van wordt..
Neen... steek dan gewoon je energie in het maken van tweezitters die ook echt gereden hebben...
Ik ben ook geen liefhebber van dit soort rariteiten, er zijn denk ik al veel te veel varianten van bestaande modellen.
De F1-Ferrari's van Hotwheels zijn hier goede voorbeelden van.
Lijkt mij pure geldklopperij.
Ik moet wel toegeven dat ik me kan voorstellen dat iemand alle authentieke varianten van een bepaalde auto wil hebben. (met/zonder tabaksreclame regenbanden afwijkende vleugels etc.)
Maar wat ik niet begrijp is dat een merk als Exoto een blauwe 641/2 en blank gelakte (of verchroomde ?) modellen op de markt brengt. Dit zijn toch geen bestaande uitvoeringen van deze auto's ?
Boycotten juliie dergelijke modellen of koop je ze toch omdat je alles compleet wilt hebben ?
The Red Dream schreef:Onderstaande advertentie op Ebay gevonden. Lijkt mij toch een winstgevend handeltje te zijn. Wat zouden ze opbrengen als je ze blauw of groen kleurt ??
Inderdaad ook niet mijn smaak, maar kijk eens bij het aantal bezoekers en aantal biedingen!!! en wat ze er voor bieden. Maar het is wel een bijzonder model: figuur is namelijk in 2Schicht-Kack ) lackiert. zie beschrijving.
2 lagen-kak. Ik weet niet wat de bouwer van deze creatie heeft gegeten....
Persoonlijk heb ik het niet zo op dit soort creaties, van mij mag het allemaal authentiek zijn. Al mijn Bugatti's zijn in kleuren die 1:1 ook rondrijden of gereden hebben.
Enige uitzondering die ik ervoor zou willen maken is de Bburago Bugatti type 59 met Goofy aan boord. Deze heeft zo niet rondgereden, maar is wel een leuk model. Jammer alleen van de prijs (meestal zo'n 150 euro, en dat ga ik niet uitgeven aan een Bburago)
Overigens is het met de Pocher modellen net zo:
Gebouwd zijn de modellen meestal minder waard dan ongebouwd, tenzij je een niet standaard kleurenschema gebruikt hebt....
De zelfde verkoper op eBay van de "kanarie Ferrari" heeft schijnbaar de smaak te pakken.
Hij heeft inmiddels hetzelfde model te koop gezet in de kleur grijs oftewel de "Duiffie Ferrari". Welke kleurtjes zullen er nog volgen.
Doe mij toch maar de originele kleuren van de wagen, dan is hij op zijn mooist En als mensen hem dan toch kopen moeten ze wel een fatsoenlijk bod doen en niet 130 euro ofzo
Als die goude nu ook nog eens 24 karaats was, dan ging het nog voor die prijs.
Maar goed, je krijgt zo wel met al die gekleurde bonte Schumacher modellen een kerstboom effect in je vitrine. Plaats bovenop de vitrine een rechtopstaande zwarte McLaren van Raikonen (piek) en de "boom" is kompleet.
Zo een auto in die kleuren? Duitsers staan toch bekend om hun slechte smaak?
Ik vind de kleuren dan weer wel mooi maar de auto niet....
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.