De verkoper heeft me gereplyed dat het schaalmodel in perfecte staat vertrokken is. Eerlijk gezegd geloof ik 'm wel. Allez het is eigenlijk een vrouw/meisje kan ik toch uitmaken uit de naam die voorkomt in mijn emails.
Ik heb al verschillende zaken gekocht via kapaza/ebay en tot nog toe nog geen problemen gehad. Heb wel nog een kleine bestelling die precies wat lang duurt eer het hier is.
De verkooper mailde mij hetvolgende...
Beste Frederik,
Het spijt mij vreselijk voor hetgeen gebeurde met mijn zending.
Ik kan je verzekeren en met een gerust hart vertellen dat hij hier vertrokken is in perfecte en maagdelijk toestand. Om zelfs de doos niet te beschadigen heb ik ze niet opengedaan om er isolatie in te steken uit angst dat er iets zou aankomen (spiegels die afbreken enzo..).
Ik begrijp ook niet hoe zoiets kan gebeuren. Hij is hier ook met de post aangekomen en in slechtere verpakking omstandigheden dan nu. Toen is er helemaal niets aangekomen.
Ik weet ook niet hoe of wat er kan ondernomen worden tegen de post. Waarschijnlijk wijzen ze alle verantwoordelijk af natuurlijk.
Ik vind dit natuurlijk een rotte situatie. Kan je mij vertellen hoe ik ze kan recht trekken? Kan je de auto nog gebruiken? Als je hem wil houden wil ik je natuurlijk wel vergoeden voor de herstelling die je deed. Ikzelf betaalde de auto 60€ en port. Maar hij kwam wel heel aan.
Laat mij aub weten wat ik moet doen,
Beste groeten
Carine
De rekkertjes die de deuren dicht moesten houden was nog aanwezig maar geen beveiliging op de motorkap en de koffer.
De wagen hieng met 1 schroef vast aan de bodemplaat, daardoor kon ie verschillende keren verschuiven van links naar rechts. Bij de post behandelen ze pakketjes nu ook niet echt met zachtheid want het moet vooruitgaan. Stel dat een beambte de doos per ongeluk heeft laten vallen bijgevolg de wagen losgekomen is en daarna door te vervoeren en verplaatsen verschillende keren van kant is beginnen vliegen waarna bepaalde onderdelen beschadigd zijn geraakt.
Moest de verkoper echt een kapotte wagen opgestuurd hebben dan denk ik niet dat hij/zij heel duidelijk zijn/haar adres zal vermelden, ook in de emails stond duidelijk het adres van de verkoper, ook heb ik de mails die niet van een free-email service komen om geheimzinnig te doen. Dit geeft/gaf me wel vertrouwen.
Ook vond ik het model toch redelijk goed ingepakt. De AutoArt doos zat in een schoendoos die daarnaast en daarrond goed ingepakt was met papier om alles niet te laten schuiven, daarrond zat een soort van plasticfoam met luchtbelletjes en daar nog es rond bruin inpak papier. Dus is toch redelijk goed verpakt niet, ik heb al erbarmelijkere zaken toegekregen.
Eigenlijk denk ik dat de verkoper geen schuld treft, maar ben ik gewoon slachtoffer van een ongeval bij de post. De post zal alvast niet tussenkomen dus ben ik gewoon de pineut...
De waarde van het schaalmodel is grandioos gekelderd.
So far my story :p
Toegevoegd na 15 minuten:
Bracer schreef:Bovendien vind ik het erg vreemd dat de spoiler is afgebroken. Zelf heb ik ook de Gallardo van Aa en zie niet in hoe hierbij de spoiler puur door heen en weer schuiven door de doos afgebroken kan zijn. De klep zelf zou het eerder opgeven...
De motorkap en de kofferklep (die bij een gallardo eigenlijk motorkap is maar hoe noem je het hé

) was niet vast. Dit kan zel de boosdoener zijn bij het loskomen van de spoiler. Dit is misschien te wijden aan de slechte verpakking van de verkoper maar al de rest ...
Ik denk dat bij het begin van de verzending een postbeamte de doos heeft laten vallen of gegooid waarbij de wagen 3/4e is losgekomen. Op die manier kon deze hevig heen en weer schuiven in de doos en schade aanrichten. Ik zie wel sporen van schuiven op de bodemplaat.
Vandaar ik niet echt 100% archwaan heb tov de verkoper.