AutoArt Gallardo ... (kapot toegekregen dankuwel 'de post')

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

Ik heb niet de intentie om mijn wagen(s) direct door te verkopen, maar tenslotte koop je iets wat een bepaalde waarde heeft en alvoorens je het in uw vitrinekast kan plaatsen, is het kwa waarde reeds gekelderd.

Ik ben iemand die niet zal zeuren over de prijs als ik kwaliteit terugkrijg. Daarom koop ik altijd Kyosho, AutoArt, Hot Wheels Elite ... Ik heb er tenslotte een correcte prijs voor betaald, (50€ + 10€ opsturen), had ik een koopje kunnen doen dan had ik er minder mee in mijn maag gezeten.

Ik koop dus altijd kwaliteitsvolle modellen zodat 'ALS' ik eventueel later de wagens wil vervangen of verkopen ik er toch nog iets deftigs voor terugkrijg. Maar wie wil er nu een schaalmodel met een halve tube lijm opgesmeerd?

Als jij een auto 1/1 koopt en die is reeds opgelapt na een ongeval, is die dan slechter - neen, is die dan minder mooi - neen ... maar die zal zeker niet dezelfde prijs halen als een ongevalvrije wagen.

Soit, ik heb het hoofdstuk reeds afgesloten, ook denk ik dat de verkoopster niet in fout is. Al kan ik dit nooit mer 100% zekerheid zeggen. Het enige ik ze misschien kwalijk kan nemen is dat de wagen niet voldoende vastgeschroefd was op de plaat, maar die kan ook losgekomen zijn door het pak te laten vallen. Zij beweerd echter dat de Gallardo nooit uit de doos is geweest.

Het wagentje is reeds hersteld en ik heb nog contact gehad met de verkoper, deze wilde mij een Countach aanbieden aan de helft van de mij geboden prijs maar ik heb er geen interesse in (goedkoop merk). Verder is het een particulier die totaal geen fanaat is van schaalmodellen.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Erg sneu dat je model zoveel schade opgelopen heeft. Toch is dat vaak de oorzaak van slecht verpakken door de verkoper. Schade verhalen blijft met vooral buitenlandse post een moeilijke zaak, Valt te proberen, maar succes is niet verzekerd
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Ik heb zelf de laatste 2 weken 3 modellen verstuurd.
1x de 500F2 van Polisitl en 2x de 412T1 van Minichamps.

Telkens gewikkeld in wc-papier, met de fragiele stukken (spiegels, ruitje) extra beschermd. Dit pakketje gewikkeld in blaasjespapier. Tegen de wand van de doos nog eens blaasjespapier. En de ruimte binnenin opgevuld met propjes krantenpapier. Succes verzekerd!

Maarja, wanneer je zelf iets koopt via het internet neem je natuurlijk altijd een risico...
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

Volgens mij heeft iemand de doos gewoon laten vallen, is de wagen losgekomen van de bodemplaat en is dan het kwaad beginnen geschieden.

Als die dan bij de transport en een paar keer door mensen van de post is verplaatst en vervoerd dan is het niet abnormaal dat er schade optreed.
marco.groenhof

Bericht door marco.groenhof »

Inderdaad ...
Ik heb een paar keer meegeholpen in Groningen bij de overslag van TNT en zelfs breekbare pakketjes werden naar mijn idee nog vrij hard in een kar gezet...
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: heb nog niet op dit topic gereageerd omdat ik hem niet gezien had. Ik vind het heel vreemd dat de wagen zo aangekomen is en dat de verkoopster durft te zweren dat deze auto nooit uit de doos is geweest. Waarom :?: Omdat er nergens in de doos de plastic strippen liggen waarmee Autoart zijn modellen vastzet in de doos. (In het verleden die verschrikkelijke stickers waarvan de helft op je model bleef zitten :doh: )
Omdat deze strippen er niet zijn, moet het model ooit al eens uit de doos geweest en is toen waarschijnlijk niet goed gemonteerd. Dus lijkt me zeker dat de verkoper wel aansprakelijk is voor deze schade.
Tim

Bericht door Tim »

XiPHiAS schreef:Als jij een auto 1/1 koopt en die is reeds opgelapt na een ongeval, is die dan slechter - neen, is die dan minder mooi - neen ... maar die zal zeker niet dezelfde prijs halen als een ongevalvrije wagen.
Goed punt. Zo had ik het dan weer niet bekeken. Het zal een instelling zijn waarmee je naar je verzameling kijkt, ik denk zelf eigenlijk al jaren niet meer in waardes maar in of ik ze wel of niet mooi vind. Idem voor wat er binnenkomt.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Tim schreef:[..]

Goed punt. Zo had ik het dan weer niet bekeken. Het zal een instelling zijn waarmee je naar je verzameling kijkt, ik denk zelf eigenlijk al jaren niet meer in waardes maar in of ik ze wel of niet mooi vind. Idem voor wat er binnenkomt.
Bovendien zakken de meeste wagens al 20 tot 40% in prijs als je ze gekocht hebt. Alleen al omdat je ze uitpakt... (of, in het geval van een 1:1, de showroom uitrijdt) Beetje een utopie om te denken dat een standaard AA zijn waarde blijft behouden. Of je moet een gek vinden die ze na uitpakken toch nog koopt alsof hij nieuw is, al zou ik de transportbandjes dan toch proberen terug te plakken want anders valt het op. :roll:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

Klopt maartoch...

Als jij een wagen besteld en deze komt aan in deze toestand, dan denk ik dat jij ook niet zo happy zal zijn.

Momenteel staat de Gallardo op de kast mooi te wezen en is alles echter al vergeten. De Gallardo heb ik gekocht voor mijn collectie dus verkopen is niet echt aan de orde momenteel.
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Hallo!

Ik zag dat u deze Galllardo verkoopt, en ook de gele gallardo! Aangezien ik net nieuw ben op dit forum weet ik niet hoe ik u daar een pb voor kan sturen! Ik wil graag 1 van deze 2 modellen kopen/ruilen! Het liefst de gele. Stuurt u mij dan een PB? want dan kan ik wel reageren!
Dinky_Boy
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

sjefske schreef:Nu lees ik net dat de bezestigingsbuisjes van de schroeven zijn afgebroken!!

Kolere, hoe is die doos wel niet op en neer gegaan :shock:
Sommige fabrikanten schroeven het model veel te vast aan de bodemplaat. De kunststof staat daardoor onder grote spanning en een schok (als bij het laten vallen van het pakket) kan voldoende zijn om de boel af te doen breken. Gevolg: intacte buitendoos met totaal geruïneerd model er in.

Als je zelf wat verzendt: draai de schroeven een keer los en daarna weer vast. Maar dan 'handvast' en niet zo strak mogelijk. Vul alle loze ruimte in de doos met zacht (en licht) materiaal, maar pas op dat spiegels, antennes e.d. niet kunnen blijven haken bij het verwijderen.

Als je je wat laat toezenden: gewoon de verkoper vragen om het op een dergelijke manier te verpakken. Van al mijn eBay verkopen is slechts één keer een model beschadigd aangekomen. In dat geval was de gehele verpakking in elkaar gedrukt (had waarschijnlijk klem gezeten).
Afbeelding
Plaats reactie