Le Mans (series) 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Le Mans

Bericht door Ferrari10flrb »

buttonfreak schreef:[..]

Goed: Peugeot's overwinning in de '90-er jaren was ook dankzij het uitblijven van concurrentie.

Peugeot zou het wel even doen, Audi verslaan. Maar dan wel al stiekem dingen roepen als weinig voorbereiding. Het eerste bericht van deze Le Mans racer is al vrij oud, dus korte voorbereidingstijd?

Ik meen dat Spyker in haar klasse dan wel niet Le Mans, maar wel een aantal races won.
Kan me niet herrineren dat Spyker ooit wat gewonnen heeft in welke klasse dan ook, maar kan het mis hebben hoor, volgens mij alleen wat podiumplaatsen.
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Re: Le Mans

Bericht door buttonfreak »

Ferrari10flrb schreef:[..]

Ben het met je eens dat Peugeot het voor een debuut best aardig gedaan heeft. Je moet gewoon naar de objectief meetbare feiten kijken maar daar hebben een heleboel racefans het nogal moeilijk mee. En ben ook kritisch over de Spykers.
Ik vind dat Peugeot te hoog van de toren blaaste. Voor de rest is het een net debuut, daar heb je gelijk in. Overigens maakt het me niet uit welk merk wint, zolang de race maar spannend is.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Re: Le Mans

Ik vind dat Peugeot te hoog van de toren blaaste. Voor de rest is het een net debuut, daar heb je gelijk in. Overigens maakt het me niet uit welk merk wint, zolang de race maar spannend is.
Idd als het maar een spannende race is. Maar wat wil je Fransen in Frankrijk dan krijg je dat geblaas nu eenmaal.
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Peugeot was op Le Mans zeer bescheiden aanwezig. Een relatief kleine tent met een handjevol slordig geparkeerde 407's ervoor. Veel minder nadrukkelijk dan Audi dat een volledig dorp had gebouwd voor alle gasten.

Ook de pitbox van Peugeot was relatief sober ingericht zonder veel opsmuk. In tegenstelling tot Audi waar het allemaal niet op kon.
Naar mijn mening stelde Peugeot zich bescheiden op en positioneerden ze zichzelf in de underdog rol. Het is voor hen een leerjaar. Uiteraard waren ze verschrikkelijk blij met de pole-position en de snelste race ronde, maar dat is normaal toch? 24 uur is wel even wat anders en dat weten ze.

Overigens, Audi rijdt de ALMS en Peugeot de LMES. De laatste race van de LMES (Le Mans Endurance Series) wordt gereden in Brazilie. Het gerucht deed op LM de ronde (bron: radio Le Mans) dat Audi daar ook naar toe komt! En een maand eerder wordt Petit Le Mans gereden in de US (10 uurs race meetellend voor de ALMS); Bourdais heeft in een interview gezegd dat hij die graag met de 908 HDi wil rijden. Wie weet of we dit jaar nog diesel-duels gaan zien ... :drool:

Wat betreft het stilzetten of heel langzaam rijden van een auto in de laatste ronde ... dat is al zo oud als Le Mans zelf. Wie zich daar druk over maakt is nog nooit bij de finish aanwezig geweest :!:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Ferrari10flrb
Contacteer:

Le Mans 2007.

Goede en duidelijke info van mr Le Mans!
(en dat is niet cynisch bedoeld)

En het klopt dat Audi op Le Mans ook naast de baan vrij decadent cq "protserig" aanwezig is.

Denk dat veel commentaar op de "zogenaamde" aktie van Peugeot het gevolg is van het RTL 7 commentaar want die snapten e.e.a. ook niet echt.
buttonfreak
Contacteer:

Ik kan je zeggen dat men ook op de Duitse TV niet wist wat de bedoeling was...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

LeMans (series) is het enige waar Audi commercieel op leunt internationaal gezien. Verder DTM maar dat beperkt zich tot die Heimat/Europa. Dat ze dit uitbuiten is niet zo raar. Er zijn mensen die audi's kopen puur omwille van de betrouwbaarheid die ze op Lemans laten zien. Zelfs de huidige reclame leunt zwaar op LeMans. Renault heeft de afgelopen jaren de F1 commercieel ook zwaar uitgebuit.

Peugeot gaat hetzelfde doen als ze volgend jaar zouden winnen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

model1op43 schreef: Wat betreft het stilzetten of heel langzaam rijden van een auto in de laatste ronde ... dat is al zo oud als Le Mans zelf. Wie zich daar druk over maakt is nog nooit bij de finish aanwezig geweest :!:
Gelukkig dacht al dat ik het mis had door die domme commentators op RTL. Het is een soort beleefdheid ook naar de winnaar vind ik om niet eerder te eindigen dan hem. Je komt netjes achter hem over de streep als het tijd is.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik vind dat Peugeot het geweldig gedaan heeft... de tweede peugeot viel door een menselijke fout uit, daar doe je als team helemaal niets aan...

wat jullie waarschijnlijk op TV niet gezien hebben is dat zowel de overgebleven Audi als de Peugeot gewoon niet meer verder konden. In beide wagens was een nieuwe paus gekozen....

Het was echt een geweldige race, en iedereen die er bij was kon er niet over uitgepraat raken...

Jammer van Spyker, maar dat heeft niets met het team te maken, dat is Le Mans... het is geen race voor kleine jongetjes, het is een grote mannen race. En als je geen geluk hebt, dan heb je pech... en sta je langs de kant... en Spyker heeft gewoon even pech....

Het is geen schade om uit te vallen op Le Mans, zelfs niet 4x achter elkaar. Je bent groot als je dan gewoon de 5e keer weer op Le Mans komt om het weer te proberen....

en wij zullen er weer bij zijn... :mrgreen: :worshippy:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Denk dat veel commentaar op de "zogenaamde" aktie van Peugeot het gevolg is van het RTL 7 commentaar want die snapten e.e.a. ook niet echt.
Gaan we nou op diedikkevanrtlrallyreport zitten in te hakken ?? :snooty:

Nou, dan zal ik het, net als mijn alter ego, allemaal wel niet snappen, maar een racewagen met draaiende motor zet je niet stil op een circuit...

Als je wagen het de laatste vijf minuten niet meer volhoudt, is 'ie niet goed genoeg voor de 24h de la Mans :!: :twisted:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Contacteer:

Le Mans series 2007

Jolly Club schreef:
Gaan we nou op diedikkevanrtlrallyreport zitten in te hakken ?? :snooty:

Nou, dan zal ik het, net als mijn alter ego, allemaal wel niet snappen, maar een racewagen met draaiende motor zet je niet stil op een circuit...

Als je wagen het de laatste vijf minuten niet meer volhoudt, is 'ie niet goed genoeg voor de 24h de la Mans :!: :twisted:
Nee hoor niet hakken, Ik vind zijn commentaar bij de rallysport prima Alleen de rallysport is weer heel wat anders dan Le Mans. En ja stilvallen bij de rallysport is gewoon einde wedstrijd, bij Le Mans dus niet. En misschien vind een rallyfan wel hetzelfde als bijvoorbeeld Kalff of Mol commentaar gaat geven bij rallys. En zoals de Le Mans deskundigen reeds melden het hoort bij de Le Mans gebruiken. Ik weet dat er zelfs teams zijn die een paar ronden voor tijd de auto nog even wassen..........dat is ook Le Mans.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Le Mans

St. Paul schreef:[..]

Misschien hadden ze dan ook ene C. Albers aan moeten nemen. :mrgreen:
Als je toch zo nodig op Albers wil hakken doe dat dan op het F1 forum, die rijdt namelijk in de F1, we hebben het hier over een andere tak van autosport.
buttonfreak
Contacteer:

Curbstone Models schreef:ik vind dat Peugeot het geweldig gedaan heeft... de tweede peugeot viel door een menselijke fout uit, daar doe je als team helemaal niets aan...

wat jullie waarschijnlijk op TV niet gezien hebben is dat zowel de overgebleven Audi als de Peugeot gewoon niet meer verder konden. In beide wagens was een nieuwe paus gekozen....

Het was echt een geweldige race, en iedereen die er bij was kon er niet over uitgepraat raken...

Jammer van Spyker, maar dat heeft niets met het team te maken, dat is Le Mans... het is geen race voor kleine jongetjes, het is een grote mannen race. En als je geen geluk hebt, dan heb je pech... en sta je langs de kant... en Spyker heeft gewoon even pech....

Het is geen schade om uit te vallen op Le Mans, zelfs niet 4x achter elkaar. Je bent groot als je dan gewoon de 5e keer weer op Le Mans komt om het weer te proberen....

en wij zullen er weer bij zijn... :mrgreen: :worshippy:
Wat bedoel je met dat de Audi niet verder kon? Die reed zijn rondjes, zij het niet zo snel, gewoon vol. Waarom zou je het risico nemen als je 10 ronden voor ligt?
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Wat bedoel je met dat de Audi niet verder kon? Die reed zijn rondjes, zij het niet zo snel, gewoon vol. Waarom zou je het risico nemen als je 10 ronden voor ligt?
Wat ik er mee bedoel is dat de Audi ook witte rook achter zich aan trok in de laatste 3 ronden....

die Audi reed ook al lang niet meer vol.... in de ronden achter de pacecar reed die al niet meer vol.. en daarna zeker ook niet meer...

de Audi werd in het laatste kwartier door iedereen en alles voorbij gestoven...
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik heb op Le Mans (en ook bij de 24uur van Francorchamps) auto's voor een laatste rondje de pits uit zien komen met
- stilgelegde cilinders omdat de kleppen of zuigers helemaal verrot waren;
- gedemonteerde turbo's;
- een gebroken wielophanging die met riemen en tape bijeen werd gehouden;
- rijdend in één en dezelfde versnelling omdat bak of koppeling de geest hadden gegeven;
- Tony Adamowicz werd in 1970 zelfs door toeschouwers over de finish geduwd Afbeelding
- etc. :shock:

Dat is Le Mans en dat hoort erbij. En natuurlijk wacht je tot de winnaar langs komt en sluit je achter hem aan. Als je er voor blijft rijden moet je nog een hele ronde met dat kippenhok. :doh:

Vaak zie je dat team en merkgenoten elkaar een half uur voor de finish al opzoeken om gezamelijk de laatste ronden af te leggen en over de streep te komen. Door de extreme regen en de pacecar die zo lang op de baan bleef lukte dat dit jaar minder.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Plaats reactie