Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Vandaag een tweetal bijzondere modelauto's.
De eerste is een Mercedes-Benz Grand Prix auto van het merk Morestone (of Budgie, daar wik il van af zijn), die wat verfschade heeft, maar verder intakt is.
Daarnaast van het Franse merk Champion een model uit de jaren '70 met de originele doos. Het is een Matra F1 V12 gereden door Beltoise die ermee 2e werd op Zandvoort.
Pak em beet 50 jaar oud, dus een beetje verfschade is niet zo erg
Deze is een pak em beet 40 jaar oud.
Volgens de verpakking is dit Jean-Pierre Beltoise die in 1968 met de Matra V12 2de werd op het duinencircuit. Echter het startnummer klopt niet, en ook de vleugel komt mij als ik het vergelijk met foto's van toen over als incorrect. Echter is een fantastisch goed bewaard gebleven auto met slechts een scheur in het doosje.
Montezemolo schreef:Schitterend die oudjes, ben je van plan ze te testaureren of laat je het zo
Montezemolo
Ik neem aan dat je de Morestone bedoelt? Die laat ik zo, want hij is netjes in takt, en dat verfschade draagt bij aan de charme. Uiteindelijk is het vroeger speelgoed geweest en daar mag voor mij best wat gebruikssporen op zitten.
De Champion valt wat mij betreft niks aan te restaureren.