ViperArry, Competition Coupe, handbuilts

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Afgelopen weekeinde zijn we op pad geweest naar een Kever in Noord-Scharwoude.

De Kever was nog in hele goede staat, maar had natuurlijk de nodige kilometers gezien.
Wat zich dan in de gebruikelijke steenslagputjes en krasjes vertaalt.

Uiteindelijk met de eigenaar afgesproken de auto te kopen, mits er geen betere met vergelijkbare prijs voorbij kwam.

Dus.... zoek je verder.....
Via de Keverclub kwam ik erachter dat in Friesland momenteel een potentieel juweeltje te koop staat.
Anders dan de meeste Jubileumkevers is deze auto in 1985 NIEUW in Nederland ingevoerd (de verkoop was exclusief voorbehouden voor de Duitse markt), totnutoe heb ik geen originele Jubi gezien met '85er NL kenteken!

De auto is alleen gebruikt voor zomerse ritjes en ritten naar meetings.... en door de Kevergekke eigenaren vertroeteld.
Resultaat..... een 85-er Kever met 38.000 originele kilometers op de teller in showroomstaat.

Morgen reis ik af richting Friesland om de auto te bekijken..... wordt vervolgd dus!
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Zo, dat zou een hele mooie update zijn :!:

Veel plezier en succes :wink:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

ViperArry schreef: Morgen reis ik af richting Friesland om de auto te bekijken..... wordt vervolgd dus!
Friesland :doh: Dat ken ik ergens van :angel:

Succes met de Kever hoop datje een leuke deal kunt maken
ViperArry

Bericht door ViperArry »

En een mooie deal, dat werd t.....

De Kever met kenteken NY-07-YY staat sinds zaterdag op onze naam!
Waarmee we in hetzelfde rijtje van namen kunnen worden genoemd als Pon en Linda de Mol.

Slechts 3 auto's van dit type werden in 1985 geimporteerd. Er zijn dus maar 3 originele nieuw in Nederland geimporteerde 50 Jahre kevers te vinden, en eentje staat er inmiddels bij ons voor de deur.

Natuurlijk zijn er meer 50 Jahre kevers in NL..... alleen zijn deze later (x de hands) vanuit Dld geimporteerd.

Onze Kever heeft dus een mooie historie, en een duidelijke onderhoudshistorie omdat we m van de eerste eigenaar overnamen.
Grappig..... totnutoe heb ik nog nooit een auto gekocht met slechts 38.000 kilometers op de teller.

Binnenkort worden de eerste stapjes ondernomen om m in concours-staat terug te brengen. Eerst wat kleine technische zaken nakijken zoals de remmen.... en misschien ook een set nieuwe banden (deze waren behoorlijk droog).
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Gefeliciteerd :thump_up:

We wachten op foto's :mrgreen:

PS Onlangs werd er op MP een Volvo 340 (bj. '83) uit Belgenland met 15.000 km aangeboden :D

Gevonden: http://www.wilpac.nl/shop/product_info. ... fa21eba7ec :mrgreen:
thebulldog

Bericht door thebulldog »

ViperArry schreef:Dan worden t kevers......

Mogelijk komt deze 1:1 binnenkort bij ons thuis te staan.
img411.imageshack.us/img411/5976/pict02571yb9.jpg

Een speciaal model....
img411.imageshack.us/img411/2397/50yrsbadgeiz5.jpg

Gelijk ook het laatste model dat officieel door VW in Duitsland werd verkocht (geproduceerd in Mexico)
enne.... nee, ik ga m niet zelf in Mexico ophalen (dat staat momenteel even op losse schroeven als gevolg van Dean)
img505.imageshack.us/img505/6109/jubiul5.th.jpg
Heey

Gaaf ding hoor

Ik heb er ook zo 1 gehad en een Silverbug (Mexico kevers) kan je 1 tip geven let op de bodemplaten dat kan een erg duur geintje worden dan.

Maar veel plezier dr alvast mee :D

Latrsssss
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ben zeker benieuwd naar meer foto's van de auto :worshippy:
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Heerlijk, zo'n kever :clap: .
Daar heb ik nog mee leren rijden. Mijn vader zei dat als ik daar mee kon rijden, 't met al de rest ook wel zou lukken.
Die remmen.
Dat stuur.
Die ontkoppeling.
En ikke altijd maar rijden met de ramen open omdat die sound zoooo geweldig is :worshippy:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Autofan
Schaal: 1:18

Bericht door Autofan »

Gefeliciteerd! :thump_up:

Zo'n Kever blijft een gave bak! Wach met spanning op de eerste foto's! ;)
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Impressie vind je 1 pagina terug... (sorry.... daar moeten jullie het nog heel even mee doen.)

Zelfde kever, ander kenteken....

Meer fotos en een filmpje volgen binnenkort. Dr moet deze week namelijk eerst weer hard gewerkt worden.

Net even geinformeerd naar een setje nieuwe banden, in de oude zitten wat droogtescheurtjes...... € 85,- pst! Zoveel ben ik normaal gesproken kwijt voor een band voor de Passat..... en das dan 2 inch groter!
InjectTheVenom
Banned

Bericht door InjectTheVenom »

ViperArry schreef:Impressie vind je 1 pagina terug... (sorry.... daar moeten jullie het nog heel even mee doen.)

Zelfde kever, ander kenteken....

Meer fotos en een filmpje volgen binnenkort. Dr moet deze week namelijk eerst weer hard gewerkt worden.

Net even geinformeerd naar een setje nieuwe banden, in de oude zitten wat droogtescheurtjes...... € 85,- pst! Zoveel ben ik normaal gesproken kwijt voor een band voor de Passat..... en das dan 2 inch groter!
Que pasa met het kenteken dan? Jemig zeg wat een maffe prijs voor die banden :? Ik zou eens heel goed rondneuzen want dat kan gewoon niet. Als ik dr vanavond nog op msn spreek zal ik eens aan Daniëlle vragen wat zij kan doen voor je, ze werkt alleen wel in Almere bij een automaterialenzaak.
En die remmen kom ik graag voor je doen als je je besluit genomen hebt waarover we het in die pb gehad hebben :wink:
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Maarre, heb je eigenlijk wel stalling? Of heb je zelf een garage waar de Passat uitgebonjourd wordt?
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Stalling is goed geregeld... evenals het bekijken/vervangen van de remmen.... thanks voor het aanbod!

Mn ouders hebben een mooi plekje waar de Kever mag logeren. Dus, als t mooi weer is, of er een oldtimerrit wordt verreden mag ie eruit.....

Enne... Que pasa met het kenteken.
De auto die je op de andere pagina zag was een andere auto. Zelfde type, exact zelfde uitvoering.... maar later geimporteerd.
Dus, niet origineel nieuw in NL ingevoerd... dus moderner kenteken.
InjectTheVenom
Banned

Bericht door InjectTheVenom »

Ah ok dan, gesnipt gesnapt gesnopen :mrgreen: Ergens beetje jammer dat je al iemand voor die remmen hebt haha (disregard my message daarover in de pb die ik je gestuurd heb, zag dit pas later staan :oops: ).
Proficiat met je kever! Ben benieuwd naar foto's!
Sad Rebel

Bericht door Sad Rebel »

Congratulations with the new car :worshippy: En 38 000 kilometer maar op de teller is natuurlijk handig meegenomen. Gaat je naam nu ook veranderen van Viper naar Kever :lol:
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Plaats reactie