Het DTM topic 2004
Der SEAT Leon Supercopa fährt ab der Saison 2005 im Rahmen der Deutschen Tourenwagen Masters.
Das gab der Marketingleiter der SEAT Deutschland GmbH, Jörg Hitpass, im Rahmen des BERU Top 10-Rennens auf dem Eurospeedway Lausitz offiziell bekannt. »Ich bin sehr glücklich, dass wir nach unserer überaus erfolgreichen Premierensaison unsere Rennserie ab dem nächsten Jahr auf dieser prominenten Plattform präsentieren können«, freute sich Hitpass. Der Vertrag zwischen der SEAT Deutschland GmbH und der ITR gilt zunächst für zwei Jahre.
Die 251 PS starken SEAT Leon Supercopa, die in dieser Saison sowohl auf der Rundstrecke als auch im Rahmen der BF Goodrich Langstreckenmeisterschaft und der Deutschen Bergmeisterschaft für viel Furore sorgen, sollen bei insgesamt acht Läufen der DTM am Start sein. Vorgesehen ist außerdem eine Aufstockung des Fahrerfelds auf bis zu 32 Autos. »Nach der offiziellen Bekanntgabe, dass wir ab der Saison 2005 im Rahmen der DTM fahren werden, war das Interesse der Fahrer und der Teams sehr groß«, erklärte Oliver Schielein, Leiter der SEAT Leon Supercopa-Organisation. »Ich bin überzeugt, dass wir das Starterfeld sehr schnell gefüllt bekommen.«
Auch die ITR zeigte sich mit der getroffenen Vereinbarung sehr zufrieden. »So wie sich der SEAT Leon Supercopa in seinem Debütjahr präsentiert hat, hat er es verdient, im Rahmen der DTM zu fahren«, meinten Hans-Werner Aufrecht, der Vorstandsvorsitzende der ITR und Hans-Jürgen Abt, einer der ITR-Vorstände übereinstimmend. Hans-Jürgen Abt selbst überzeugte sich von den Qualitäten des SEAT Leon Supercopa als Gaststarter auf dem Lausitzring.
ZUM SEAT LEON SUPERCOPA 2004
© SEAT Deutschland GmbH
goed nieuws voor seat liefhebbers...helaas rijden ze maar 8 races mee
360 van een Supercopa LEON vind je hier....
http://www.seat.de/su/de/Motorsport/supercopa/Fahrzeug/Rundumsicht/main.html
groet Winno

wvniersen schreef:
goed nieuws voor seat liefhebbers...helaas rijden ze maar 8 races mee
360 van een Supercopa LEON vind je hier....
Ik vraag me af of ie meekomt in het geweld van DTM. Anders moeten ze de blauwe wagen op de achtergrond mee laten doen. Die is snel! Duikt in verschillende hoeken op!

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- model1op43
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Maak je geen zorgen hoor, die Leon gaat geen DTM rijden
Ze verzorgen een deel van het omlijstende programma.

Ze verzorgen een deel van het omlijstende programma.
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en

- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Hier nog even een duel wat tijdens de DTM in Hockenheim op de ring zich af gaat spelen:
http://www.racesport.net/news/2004/09-22-a.html
Het filmpje is echt humor, vooral Opel gaat er echt voor

Het filmpje is echt humor, vooral Opel gaat er echt voor

- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
wvniersen schreef:
Der SEAT Leon Supercopa fährt ab der Saison 2005 im Rahmen der Deutschen Tourenwagen Masters.

- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:

Dat wordt weer een tijdje wachten, maar gisteren was toch wel een mooie race

(slijmbal met z'n Mercedes ster oppoetsen

Over Ekström heb ik geen goed woord over

Albers was "Zomerkampioen" maar heeft daarna weinig laten zien, zelfs deze race was belabbert

Verder was Janis lekker bezig om Bleekje de eindstreep niet te laten halen met zijn onbezonnen inhaalactie, en dan met zoveel schade probeert Janis nog door te rijden naar de pits ook

Al met al een heerlijk DTM seizoen gehad (qua spanning beter dan de F1) en zit met smart op 2005 te wachten. Ben benieuwd wat voor mooie creatie's we kunnen verwachten van MB, Audi, Opel en ............

[Note: Foto's komen van racesport.net]
Autosport.nl schreef:
DTM-baas Hans-Werner Aufrecht heeft bevestigd dat de ITR (DTM-organisatie) onderhandelt met Avignon (Fra), Spa (Bel) en Istanboel (Tur) om in 2005 een DTM-race te organiseren. Met het circuit van Spa zou volgens onbevestigde berichten al een overeenkomst getekend zijn. Samen met Zandvoort en Brno zouden er vijf ?buitenlandse? races georganiseerd worden in het kampioenschap.
Omdat de kaartverkoop voor de Lausitzring, Hockenheimring, Norisring, Nürburgring en Motopark Oschersleben reeds begonnen is, zou de DTM-kalender volgend jaar daarom wel eens uit elf races kunnen bestaan. In Hockenheim wordt traditioneel het seizoen afgetrapt en uitgewuifd.
Voor de circuits van Adria en Estoril valt het doek in 2005 bij deze stand van zaken. Deze races hadden dit seizoen te maken met zeer teleurstellende toeschouwersaantallen; zelfs de grasmaaierrace op het circuit van Hockenheim trok meer kijkers.
In Avignon zouden de DTM-coureurs een race door het stadscentrum moeten gaan rijden. Nabij Istanboel wordt binnenkort de allerlaatste creatie van circuitontwerper Hermann Tilke opgeleverd.
Dat worden al 2 races om volgend jaar te bezoeken

Lijkt me heerlijk om die bakken Eau Rouge te zien gaan

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Ik heb gisteren wel genoten van de winst van Schneider. Alesi kon zich goed handhaven, maar werd op het eind wel erg ruw opzij gezet. Ik hoop dat Bleekemolen 2005 met beter materiaal mag rijden. Albers viel de 2e helft van het seizoen wel erg tegen. Ik maak me wel een beetje zorgen om zijn cariere. Haug ziet hem niet meer als oogappeltje en zijn houding heeft er onder te lijden. Ik zie hem alleen maar met een zure kop
Is het zo dat er meer teams gaan rijden, of bedoel je iets anders met je ....?

Is het zo dat er meer teams gaan rijden, of bedoel je iets anders met je ....?
- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Lijkt me helemaal niks een raze op Spa
20-25 rondjes en het feest is af, beetje weinig om zo'n end te rijden
Maar Albers reed afgelopen zondag als een hele natte dweil.
In de eerste seizoenshelft maakte ie al aardig wat fouten, en in de tweede helft is er helemaal niks van terechtgekomen.
Een magere 5,5 voor het seizoen voor dhr. C. Albers
Albers vond het zelf ook maar matig
Kijk hier maar, klik maar op deze link

20-25 rondjes en het feest is af, beetje weinig om zo'n end te rijden

Maar Albers reed afgelopen zondag als een hele natte dweil.
In de eerste seizoenshelft maakte ie al aardig wat fouten, en in de tweede helft is er helemaal niks van terechtgekomen.
Een magere 5,5 voor het seizoen voor dhr. C. Albers
Albers vond het zelf ook maar matig
Kijk hier maar, klik maar op deze link

- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Markopolo schreef:Hier nog even een duel wat tijdens de DTM in Hockenheim op de ring zich af gaat spelen:
Het filmpje is echt humor, vooral Opel gaat er echt voor![]()
Even nog hier op terugkomend

H.H. Frentzen kan dus wel winnen

Racesport.net schreef:Frentzen wint zinderende grasmaaierrace.
30.000 man publiek, een volledige macht aan fotografen en journalisten en waarschijnlijk een sfeer op de tribune die we lang niet hebben gezien. De WRD heeft werkelijk een groot spektakel gemaakt van een uit de hand gelopen opmerking. ?Ik kan iedereen, overal in een willekeurig voertuig met vier wielen verslaan.? Dat was wat Janitz(Presentator op het WRD) gezegd heeft en dat kwam hem duur te staan. Zijn co-presentatrice Anetta Politi wreef het nog even dunnetjes in toen er een heuse persconferentie gehouden werd na afloop van de race.
Tijdens de traditionele startopstelling oogden beide coureurs relaxt. Heuse borden met startnummers en namen stonden voor hun grasmaaiers, die bij navraag niet eens meer maaiers bleken te hebben. Wel werd verteld dat ze een begrensde top van 50 km per uur hebben, in plaats van de slakkengang die ze normaal hebben.
Dit zijn nou nog eens grasmaaiers

[Note: Foto's komen ook van racesport.net]
Erg leuk dat de DTM teams zich hiervoor geleend hebben

- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Haha grappig!
't is maar goed dat ze een spoiler hebben! 

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
Dat zijn inderdaad nog eens grasmaaiers
Ik heb al eens grasmaaierraces op tv gezien, maar die maaiers konden toch echt niet tippen aan deze racemonsters
Ik ben benieuwd of de een of andere fabrikant het in z'n hoofd haalt om er een model van uit te brengen, vooral voor de Frentzen fans lijkt het me toch leuk om zoiets te hebben

Ik ben benieuwd of de een of andere fabrikant het in z'n hoofd haalt om er een model van uit te brengen, vooral voor de Frentzen fans lijkt het me toch leuk om zoiets te hebben

- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
racesport.net schreef:
SBS-commentator Cees Verhart neemt afscheid.
Dit weekend zal commentator Cees Verhart voor het laatst met zijn bekende stemgeluid commentaar gaan geven aan een autosport-evenement. De man die in 1979 dankzij een grote mond in de kroeg een commentaarpositie verwierf op Circuit Park Zandvoort hangt na dit weekend zijn microfoon definitief aan de wilgen. Vanaf nu gaat hij zich volledig wijden aan zijn productiebedrijf, onder andere bekend van het razend populaire programma 'Het Blok'.
Wanneer hij in 1979 op de toren op Circuit Park Zandvoort geplaatst wordt, heeft Cees Verhart werkelijk geen idee wie of wat er gereden wordt. Door een conflict met de toenmalige circuit-speaker had het circuit snel een nieuwe man nodig en daarbij viel Cees in het gehoor omdat hij in de kroeg altijd de grootste mond had. Na lang aandringen ging hij akkoord en begon met zijn carrière als autosportcommentator. Na een seizoen lang commentaar te geven kwam hij in de picture bij de Tros en Avro. Deze lieten hem onder andere de toen erg populaire achteruit-rij-races presenteren en later ook het programma ?Wie waagt, die wint.? Zijn echte doorbraak kwam wanneer het ?A-team? op Zandvoort komt. Massa?s mensen bezoeken die dag Zandvoort en Verhart geeft zijn commentaar bij de beelden. Kort daarop wordt hij gevraagd om bij de Tros en Avro te komen werken. Door het succes met het programma ?Wie waagt die wint,? komt echter al vrij snel de keerzijde van de medaille naar voren. Na veel gezeur met roddelbladen besluit Cees een stapje terug te doen en zich meer te concentreren op werk achter de schermen alwaar hij aan de slag kan als producer en later als regisseur.
Zijn stem kwam weer terug op de televisie toen in 1986 ?Europa television? werd gelanceerd. Met de samenwerking tussen RTP, Portugal, Ierland, Duitsland (ZDF), Italie (RaiUno) en Nederland met de NOS ontstond het eerste satellietkanaal, welke ook de Formule 1 ging uitzenden. Cees was in die jaren altijd nog circuit-speaker gebleven bij Circuit Park Zandvoort en het lag voor de NOS dan ook al snel voor de hand dat hij dit zou gaan presenteren. Voor Cees betekende het daarna de hele wereld afreizen om de grand-prix te gaan verslaan. "Voor mij staat de eerste race nog heel duidelijk in het geheugen gegrift," verteld Cees wanneer wij hem in Tsjechië spreken. "Donderdagavond heen, maandag terug, heel weinig geslapen en een jetlag van hier tot Jericho. Dat we naar Australië afreisden werd pas donderdag beslist en er zat iemand back-up in Hilversum omdat ik, toen ik aankwam, niet eens een commentaarpositie had. Heel toevallig liep ik, toen ik in Adelaide aankwam, een geluidsman van Channel 9 tegen het lijf, die een geëmigreerde Fries bleek te zijn. Hij heeft mij enorm geholpen met zowel een verbinding als een commentaarpositie. Uiteraard allemaal op het laatste moment, wat het wel heel bijzonder maakte."
Wanneer ?Europa Television? stopt doordat de NOS de stekker eruit trekt, gaat hij in Londen werken voor Sky-Channel in de productie voor de Formule 1 en vrij snel daarna kwam ook de productie voor DTM erbij. Dit blijft hij doen tot 1992, de jaren dat onder andere Ludwig verreweg de beste man van het veld was en er een coureur om hoek kwam kijken die na zijn Formule 3 overwinning geen obzienbarend succes meer behaalde, namelijk Bernd Schneider. Hierna komt hij bij Eurosport te werken, welke zich in Nederland ging vestigen voor de Nederlandse en Duitse markt, om zowel als producent en commentator aan het werk te gaan in de autosport. Echter door de vestiging van Eurosport in Nederland wordt hij gevraagd een commentaarstem op te zetten voor de afdeling autosport. Hij ging hier op in, onder de voorwaarde zelf geen commentaar meer hoeven geven op tv. Het team bestond uit, voor de meeste Nederlanders nu, grote namen. Allard Kalf, Bert Devies en Olav Mol. Laatstgenoemde ging wel op een hele speciale manier: "Dit deed ik op een manier zoals ik ook gevraagd werd. Ik zei tegen hem: Je hebt een grote bek, dus dat kun je wel. Toen heb ik hem een stukje opgeleid en heeft hij het op de baan van mij ook overgenomen. Hierdoor noemt Olav mij ook nog altijd zijn pappa, als het gaat om autosportcommentaar,? aldus Verhart.
Cees maakt na Eurosport een opvallende ?move? en hij stapt in bij de CIK FIA, voor de beeldregistratie van de WK- en EK-karting van de FIA. Hierbij reist hij opnieuw de hele wereld af. Na drie jaar stopt hij ook hier mee, waarna hij in Zuid-Frankrijk is gaan wonen. Jaren later wordt hij opgebeld door het (later) geflopte Sport 7. Daar vroegen ze hem eindredacteur te worden van vrijwel alles, behalve voetbal. Dit heeft hij aangenomen, maar het bleek slechts voor korte tijd, omdat de zender al vrij snel op de fles ging.
Nu heeft hij sinds twee jaar zijn eigen productiebedrijf 'de Beeld Brigade', waar hij begonnen is met een aantal kleine programma?s, call-tv en nu hun persoonlijke topper 'het Blok' welke naar alle waarschijnlijkheid de doorbraak zal betekenen voor het bedrijf. Het is voor hem één van de redenen om na het tweede seizoen te stoppen met de DTM en zich volledig te gaan wijden aan de Beeld Brigade.
SBS stapte vorig jaar tijdens de derde race in de DTM, dankzij Media Republic het bedrijf van Cees zijn zoon en Michel Mol, die velen kennen van Lost Boys. Doordat Christijan Albers? management bevriend is met Michiel Mol werden de rechten gekocht en wou Fons van Westerloo, toen nog bij SBS, dit graag uitzenden. Er werd wel de kanttekening bij gegeven dat Cees dan het commentaar moest doen. Cees was een oude bekende van Fons en zo ging de bal rollen.
"Het werd een drama voor mij, die eerste wedstrijd. Ik was er al zo?n twaalf jaar uit en had weinig meegekregen van het nieuwe DTM. Ik had nog wel commentaar gedaan bij UPC over de nieuwe DTM, maar ik was er niet echt meer mee bezig. Toen kwam ik er ineens in en moet je live op de zender wat voor mij toch wel weer spannend was." Het resultaat is bij velen bekend. Cees maakte de ene fout na de andere. Zo noemde hij Dumbreck ?Doembreck? en verwisselde veel coureurs en hun auto?s. "Ik werd terecht afgemaakt op alle sites van autosport liefhebbers en daarna kun je het eigenlijk nooit meer goed doen. Ik zou dan ook al stoppen na verleden jaar, om mijn bedrijf en mijn gezin, maar ik werd nog overgehaald het één jaar te doen. Daarom is Hockenheim ook echt mijn laatste race en definitief afscheid van de autosport."
Over een opvolger voor volgend jaar kan Cees nog niet veel zeggen. Wel kan hij vertellen gevraagd te zijn om mede rond te gaan kijken daarvoor en voor een opvolger voor Olav Mol. Dat wil echter niet zeggen dat Mol gaat stoppen met de Formule 1, echter ben je heel kwetsbaar met alleen Olav Mol. Doordat hij vol van kennis en ervaring zit neemt hij dit allemaal mee en zou SBS met lege handen staan wanneer Olav ineens geen zin of tijd meer heeft. Over de uitzendingen van volgend jaar kan Cees alvast wel wat vertellen: "Dit jaar heeft SBS zich heel erg geconcentreerd om de Formule 1 op de rails te krijgen. Voor volgend jaar gaan ze zeker door met de DTM en zullen ze er ook meer aandacht aan gaan en kunnen besteden. Zo zal het voorprogramma, dat sinds Zandvoort te zien is, verder uitgebreid worden. Verder zal ook de kwalificatie live uitgezonden worden."
Al met al zal na dit weekend een icoon verdwijnen uit de autosport. Cees Verhart is met zijn 55 jaar behalve een oude rot in het vak, ook een gerespecteerd man. Dit blijkt wel wanneer we met hem meelopen op Zandvoort naar zijn commentaarpositie en Joachim Winkelhock hem aanspreekt. Vrij snel komt het gesprek op zijn broer Manfred, die ooit dodelijk verongelukte in een racewagen. Cees verteld hele verhalen over de vader van Marcus Winkelhock aan Jochem, die tegenwoordig commentator is voor de ZDF.
Het moge duidelijk zijn dat Cees de DTM wel verlaat, maar niet loslaat. Wanneer je zo lang in de autosport meegedraaid hebt kun je er uren over vertellen. Dat blijkt ook wel in ons gesprek met hem. We besluiten dit interview met zijn bekendste anekdote, die tot vandaag slechts enkele mensen in hilversum bij de eindredactie kende. Het is zijn uitspraak wanneer hij zijn microfoon moet checken voor een uitzending: " Één, twee testikel."
Even een ode aan deze man, hoewel hij er soms een zooitje ervan maakte

Cees bedankt

Ik zat DTM te kijken en de pitreporter die daar rond liep klonk wel heel erg als Bert Davies. De man die vroeger F1 op eurosport deed en een hoop andere autosport. Als dat waar is.... Waarom zetten ze hem dan niet op de F1?
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016