McLaren F1 FTR 1/24 Profi resin kit Eindresultaat

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

McLaren F1 FTR 1/24 Profi resin kit Eindresultaat

Bericht door Matt Modelautos »

Ik heb mijn eigen "projectjes" zogoed als afgewerkt en daarom nu wat tijd over om eens iemand anders te plezieren. (Peter).
Het gaat om een 1/24 resin kitje van de McLaren F1 GTR Ueno Clinic #59 (Le Mans 1995). Het is een best wel gedetailleerd kitje met hoofdzakelijk resin onderdelen en enkele photo-etch delen. Als eerste zoals altijd gecontroleerd of alle onderdelen wel aanwezig zijn en daarna een "stappenplan" maken om hem te bouwen. Voordeel is dat er weinig tot geen pinholes (luchtgaatjes) in de onderdelen zitten. Dit scheelt weer heel wat plamuurwerk.
Nadeel: De onderdelen zijn rijkelijk voorzien van spuitresten langs de randen. Voorzichtigheid is geboden bij het verwijderen hiervan omdat nogal eens wat af wil breken. Zo waren de uitlaten i.p.v. 6 losse delen ineens 12 stukjes. :doh: Ik heb er een goede oplossing voor gevonden. In alle afgebroken delen gaatjes van 0,6mm geboord en d.m.v. kleine stukjes ijzerdraad alles weer gelijmt. Het zit nu weer onzichtbaar ( en steviger dan ooit) aan elkaar vast. Zo spoedig mogelijk volgen foto's van de vorderingen, maar hier alvast wat foto's van het kitje en de originele auto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op vr 02 nov 2007 13:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Succes, als ik die tekening bekijk zie ik al sterretjes 8)

Montezemolo :thump_up:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Deze ga ik volgen met een sterretje, succes Matt :thump_up:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Fase1 is gereed zullen we maar zeggen. Van alle onderdelen zijn de gietranden verwijderd en in de grondlak gezet. Door alles eerst passend te maken voorkom je veel ergenis achteraf.
De volgende stap is zeer goed schuren en lakken.
Afbeelding

Afbeelding

En de werkplek.
Afbeelding

Er is wel een probleempje opgedoken....De koplampen en voorste knipperlichten zitten er niet bij. :cry:
Nu nog een oplossing hiervoor bedenken voordat ik deze onderdelen nodig heb.

Het streven is om hem voor 3 november af te hebben zodat hij mee kan naar Schijndel.
Carpe Diem

117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:mrgreen: geef ik al eens iets aan peter ,moet matt het oplossen :mrgreen: maar dat zal wel lukken we hebben hier met een vakman te doen :worshippy: :worshippy: stond hier al jaren rond te slingeren hier in brugge tot ik hem maar aan een van mijn beste vrienden van het forum gaf .Matt ik heb alle vertrouwen er in dat jij er iets mooi van maakt :worshippy: :worshippy:
groeten victor
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Aparte Sateh Matt! Slim om het zo te laten drogen zeg, ha telefoon bij de hand ook nog!
Laatst gewijzigd door Peter Parker op ma 08 okt 2007 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Voor de missende onderdelen even contact opnemen met Jean-Philippe. Het zou geen probleem moeten zijn om nog aan die onderdelen te komen...

contact@profil24-models.com
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

In alle afgebroken delen gaatjes van 0,6mm geboord en d.m.v. kleine stukjes ijzerdraad alles weer gelijmt.
:shock: :shhh: Vaste hand heb je :clap: :worshippy:

Ziet er nu al mooi uit, hou ons op de hoogte :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Curbstone Models schreef:Voor de missende onderdelen even contact opnemen met Jean-Philippe. Het zou geen probleem moeten zijn om nog aan die onderdelen te komen...

contact@profil24-models.com
Thanks Michel. :thump_up:
Ik heb hem gemailt. Hoop alleen dat hij engels verstaat, want mijn Frans is "kleuterschoolniveau". :doh:
Carpe Diem

Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

En zojuist keurig netjes (gratis) de ontbrekende onderdelen ontvangen uit Frankrijk. :thump_up: :worshippy:
Carpe Diem

jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

dan hoop ik snel weer een update te zien :drool:

greetz,

jerico
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ongelooflijk wat een service :worshippy:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Het begint op te schieten. :dance:
Het schilder en airbruswerk zit erop. Jammer genoeg is op de foto's niet te zien hoe gevarieerd het spuitwerk van het bodywork is.
-Metalic hoogglans zwart.
-Matzwart.
-Metalic hoogglans grijs.
-Zijdeglans zwart.

Ook lijkt het spuitwerk wat dof op de foto's. (maar is gelukkig NIET zo). Ik krijg het helaas niet beter gefotografeerd. Zoals het er nu naar uitziet, kan hij volgende week mee naar Schijdel.
Afbeelding

Afbeelding

Ook het chassis is gereed. Leuk detail: er zijn zelfs decals bijgeleverd van "Bembro" voor op de remklauwen. De veiligheidsgordels zaten er ook niet bij. Dit is opgelost door een stukje skai in fijne reepjes te snijden en de achterkant hiervan te gebruiken. Dit heeft een beetje de struktuur van gordels. Blauw schilderen en klaar is Kees.. :mrgreen:
Afbeelding

Nu volgt een nogal delicaat klusje,.....namelijk het uitsnijden van de ramen.
Ook zal ik nog moeten gaan "decallen".....vreemd genoeg is de gele punt op de zijkanten van de auto in het WIT bijgeleverd i.p.v. geel.
Afbeelding

Ook de raamstreamer mist een merkwaardig vierkant stukje. Ik ga deze dan ook opnieuw zelf maken.
Afbeelding
Carpe Diem

harrienac

Bericht door harrienac »

weer een mooi stukje vakwerk van de meester
mooi gedaan matt !!
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

matt dat ziet er weer prachtig uit .
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;