In welke auto rijden we zelf

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Rudy

Bericht door Rudy »

Eh... ik weet alleen dat `t WEL een automaat is :P
Voordeel van zo`n Blazer is ook dat hij GEEN permanente 4WD heeft, normaal zijn alleen de achterwielen aangedreven :D
Handmatig kan wel de voorwielaandrijving ingeschakeld worden :wink:
Handig als het glad is (of voor terreinrijden, maar dat gaan wij er niet mee doen...) :D
Dream on!
yordy

Bericht door yordy »

Ik rijd sinds kort in een golf 1 uit 1982 met een 1,5 liter 5 bak. De auto is vorige week verlaagd m.b.v. een schroefset.

OLD SKOOL!!!!

Afbeelding
Shot at 2007-10-28
DORIFTO RULES!!!
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Kijk dat zie ik graag, old-skool bakkies :thump_up: :thump_up:
Afbeelding Afbeelding
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Prachtige Golf, alleen zou ik die stickerkes er nog af proberen krijgen...
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Mijn vader heeft er ook een gehad, alleen had die op het achterraam nog een soort rooster liggen, heb geen idee hoe het heet eigenlijk :oops:
Diciotto

Bericht door Diciotto »

Ricardo schreef:Mijn vader heeft er ook een gehad, alleen had die op het achterraam nog een soort rooster liggen, heb geen idee hoe het heet eigenlijk :oops:
De mijne ook :wink:
Zo'n flauwe grasgroene metaalkleur :mrgreen:
Dan is dat rood een pakske interessanter !
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Mooie Golf :D :thump_up: :worshippy:

Alleen had ik hem origineel gehouden, maar da's mijn persoonlijke smaak.
Hier in de buurt staat ook zo'n Golf 1, maar dan een heerlijk burgerblauwe 1.6D. Het is en blijft een prachtige wagen, net als jouw rode VW!
Ferrari10flrb
Contacteer:

De Alfa 10flrb

Bericht door Ferrari10flrb »

Vanmiddag was het mooi weer en mijn Alfa (jawel de inspiratie voor mijn nickname) was eigenlijk wel aan een wasbeurt toe. Ze is zo mooi schoon dus ik dacht laat ik haar maar eens gaan fotograveren tbv MAF:

Afbeelding

Ik heb deze Alfa 156 vanaf 2004. De opvolger van een total loss gereden 145. Het is echt een heerlijke auto om in te rijden, prima wegligging, leren bekleding en heerlijke stoelen, sportonderstel. Persoonlijk vind ik het ook een erg mooie en karakterstieke auot en kijk regelmatig met plezier naar mijn auto. Het betreft een 1.9 JTD oorspronkelijk 105 pk maar is gechipt tot ca 135-140 pk. Ondanks het feit dat ze alweer 7 jaar oud is en 205.000 km gelopen heeft is het verbruik nog steeds zeer aangenaam, normaal ca 1 op 15/16 en bij constante snelheden is ook 1 op 18 mogelijk daarnaast haal ik op de Duitse autobahn nog steeds makkelijk snelheden van ruim boven de 200 km/h 8) En tot op heden niet onbelangrijk, naast de normale slijtage vrijwel géén problemen, de elektronica houdt zich goed en de enige rammel is een kraakje bij de bijrijders airbag.
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Die velgen staan m goed! :worshippy:
DaChrist
Contacteer:

Bericht door DaChrist »

Een alfa 156... ooit wil ik die nog in mijn bezit hebben :worshippy: En dan liefst zoals jij hem ook hebt, naar mijn mening de mooiste velgen voor de 156 en zwart staat hem ontzettend goed (al moet ik zeggen dat ik antraciet en donker rood ook schitterend vind voor de 156).

Ik ga volgend jaar een half jaartje naar het buitenland, anders had ik me nu een auto gekocht. Maar ik koop dus nu een auto als ik volgend jaar terug ben. Momenteel staat de alfa 156 en de porsche 944 op het verlanglijstje... wat mij betrefd wordt het 1 van die 2 :)
Ferrari10flrb
Contacteer:

156

volvofiel schreef:Die velgen staan m goed! :worshippy:
Thanks en helemaal origineel.

Toegevoegd na 4 minuten:
DaChrist schreef:Een alfa 156... ooit wil ik die nog in mijn bezit hebben :worshippy: En dan liefst zoals jij hem ook hebt, naar mijn mening de mooiste velgen voor de 156 en zwart staat hem ontzettend goed (al moet ik zeggen dat ik antraciet en donker rood ook schitterend vind voor de 156).

De kleur lijkt op de foto zwart, maar is in het "echt" diep donkerblauw metallic. Persoonlijk vind ik dit de mooiste kleur voor een 156.

Ik ga volgend jaar een half jaartje naar het buitenland, anders had ik me nu een auto gekocht. Maar ik koop dus nu een auto als ik volgend jaar terug ben. Momenteel staat de alfa 156 en de porsche 944 op het verlanglijstje... wat mij betrefd wordt het 1 van die 2 :)
2e hands Alfa's 156 zijn nu echt spotgoedkoop. Probeer wel een goede inschatting te maken hoe de vorige eigenaar ermee gereden heeft. En controleer vooral goed de de wielagers en draagarmen van de voor en achterwielophanging. Laat desnoods de auto bij de ANWB keuren. Succes met het zoeken
Laatst gewijzigd door Ferrari10flrb op ma 19 nov 2007 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
jerico
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door jerico »

mooi bak die alfa. Ik kondig ook altijd al aan dat ik er een wil kopen(en ben dat eigenlijk ook wel verplicht als alfa fan)

Ik krijg alleen steeds het gezeur aan me hoofd en het gelach van me familie, "wil jij zo'n roestbak?"

en dan moet je weer uit leggen dat dat imago verleden tijd is...maarja.
het blijven prachtauto's en de standaard alfa velgen zijn nog steeds prachtig, vind alleen zlef de biohazard velgen het mooist :mrgreen:

Afbeelding

greetz,

jerico
Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

156

[quote="jerico"]mooi bak die alfa. Ik kondig ook altijd al aan dat ik er een wil kopen(en ben dat eigenlijk ook wel verplicht als alfa fan)

Ik krijg alleen steeds het gezeur aan me hoofd en het gelach van me familie, "wil jij zo'n roestbak?"

Dit is inmiddels de 3 e Alfa, roesten doen ze al lang niet meer, ik heb er weinig tot géén problemen mee gehad. En het is maar net hoe je ermee rijdt. Een Alfa nodigt nu eenmaal uit tot stevig rijden (dus meer slijtage) maar wil ook met respect behandeld worden. :wink: (Rustig met vluchtheuvels en de Alfa de tijd geven om op temperatuur te komen)
DaChrist
Contacteer:

Re: 156

Bericht door DaChrist »

Ferrari10flrb schreef:[..]

2e hands Alfa's 156 zijn nu echt spotgoedkoop. Probeer wel een goede inschatting te maken hoe de vorige eigenaar ermee gereden heeft. En controleer vooral goed de de wielagers en draagarmen van de voor en achterwielophanging. Laat desnoods de auto bij de ANWB keuren. Succes met het zoeken
Ik weet het, dat is 1 van de redenen dat ik ook wel voor een 156 zou willen gaan, ze zijn in verhouding te goedkoop. Maar ik ga niet voor de goedkoopste, dat vertrouw ik gewoon niet. Ik zoek ergens ene uit het middensegment. Maar nogmaals, ik overweeg de porsche 944 ook heel serieus en ik heb nog een heel dik half jaar om de keuze te maken, dus ik heb nog genoeg denktijd.
DennieV

Bericht door DennieV »

Ik rijd dagelijks in een Seat Ibiza FR,nieuw gekocht in feb. 2006
Motorisch is het een 1.8 20V Turbo,daarbij is ie nog gechiptuned waardoor ik met 185pk bij 1127kg door het leven kan.
Verder is ie nog voorzien van de volgende opties;

Xenon
Regensensor
Aut. climat control
Aut. dimmende binnenspiegel
Lederen bekleding met stoelverwarming
Elect. verstelbare/verwarmbare/inklapbare spiegels
Orginele armsteun
ESP/EDS/TCS
18'' velgen
Dumpvalve
Turbodrukmeter

En zo nog wel een hoop,maar dan moet ik de bon even pakken en dat is nou net weer even niet nodig haha.

Afbeelding

M'n turbodrukmeter in actie!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was m'n vorige auto;
Peugeot 206 XS 1.6 16v premium [ook nieuw gekocht in 2003]

Zat standaard al in;

Leder
Aut. climate control
Electrisch pakket
Radio met stuurbediening
follow-me-home verlichting
En zo nog wel een hoop leuke dingetjes.
Zelf had ik er best veel,maar subtiele accentjes aan geven dmv chrome & spuitwerk,ledverlichting en wat andere leuke dingetjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit was m'n 1e auto...
En Peugeot 406 1.8 16v van 1996 en raad eens...een WITTE!!! haha

Die had ik in 2002 gekocht,en probeerde hem als taxi te maken,alleen er was niks voor te krijgen behalve velgen en een subtiel bumpersetje..
Nouja,zie hier waar ik gestopt ben!

Afbeelding
Afbeelding

En nee,het zijn niet dezelfde velgen als onder m'n Seat,maar ik vind het model van de velgen nog steeds gaaf,vandaar ik hetzelfde 'ongeveer' soort genomen heb.
Laatst gewijzigd door DennieV op ma 03 dec 2007 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie