Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Omdat 1:43 de verzamelmaat is en 1:18 de speelgoedmaat (no offence, algemene opvatting).
TNT
Dat gevoel heb ik bij 1:43 (no offence, persoonlijke mening).
buttonfreak schreef:[..]
Hoe lang bestaat 1:43? En hoe lang 1:18. Ik geef je een tip. Bburago is begonnen met 1:18
Wat een onzin dat 1:43 de enige echte verzamelschaal zou zijn doordat de schaal langer bestaat. Natuurlijk is er een veel grotere keuze in 1:43 en is het ivm. ruimte een ideale schaal, maar om dan 1:18 als speelgoed te typeren... dat was misschien de algemene opvatting toen Bburago de enige "serieuze" speler was op de 1:18 markt, maar met de hedendaagse meesterwerkjes van een Exoto, CMC, BBR of Kyosho is die opvatting behoorlijk achterhaald.
Persoonlijk heb ik tegenwoordig een voorkeur voor 1:18 modellen, kwaliteit gaat bij mij boven kwantiteit dus ik heb liever een kast met een beperkt aantal 1:18 modellen dan een kast boordevol met 1:43 modellen. Niet dat ik 1:43 niks vind, want ik heb zelf ook 1:43 verzameld en er zijn zeker mooie modellen in die schaal. Zeker HPI is goed bezig door schitterende 1:43 modellen te maken die te openen zijn .
Omdat 1:43 de verzamelmaat is en 1:18 de speelgoedmaat (no offence, algemene opvatting).
speelgoedformaat? hmmz dan mag jij idd je ogen eens opendoen, ben het eens met boerke, en ik ga een bbr of zelfs een hotweel elite echt niet aan een kind gebven als "stuk speelgoed".
ik zelf heb ook liever 1/18, je heb wat in je handen en je kan alles lekker bekijken!
Dat gevoel heb ik bij 1:43 (no offence, persoonlijke mening).
Zeker alleen maar Caramara modelletjes in je handen gehad
Minichamps, Spark en zelfs Ixo zijn bij lange na geen speelgoed-modelletjes en dan nog maar niet te spreken over MR, BBR, Looksmart, enz. Die zijn in de meeste gevallen nog beter afgewerkt dan 1:18 modellen.
Mag ik hier een onderscheid maken tussen speelgoed en modelauto's verzamelen?
Met geen mogelijkheid kan je 1:43, 1;87, 1:18 of 1:12 typeren als speelgoed als je kijkt naar de kwaliteit en prijs van menig model in die schaal.
Dat je het dan als speelgoed kwalificeert omdat het een andere schaal betreft zegt meer over jouw persoonlijk inzicht in de modelautowereld dan een feit of een goed gefundeerde mening.
Ik ben zelf een 1:18 verzamelaar, maar heb verlede week ook genoten van de oude dinkies, 1:24 model van Tim en de 1:43 modellen
Ik verzamel meestal schaal 1/43 gewoon omdat daar de meeste keuze in is kwa le mans en formule 1 wagens en als je echt zoveel mogelijk de wagens van een bepaald jaar wil verzamelen dan is 1/43 de beste schaal.
117ayrton schreef: Ik verzamel meestal schaal 1/43 gewoon omdat daar de meeste keuze in is kwa le mans en formule 1 wagens en als je echt zoveel mogelijk de wagens van een bepaald jaar wil verzamelen dan is 1/43 de beste schaal.
Maar daar gaat het nu niet om, de discussie is over of 1:18 of 1:43 aangezien wordt als speelgoed.
Als iemand in 1:18 meer dan € 100 uit wil geven voor een gedetailleerd model denk ik niet dat er sprake is van een speelgoedje.
Ik denk trouwens dat alle schalen als gewoon speelgoed begonnen zijn en wanneer dat doet er helemaal niet toe.
Sluit elkaar in de armen als je dezelfde hobby hebt. Kijk naar de overeenkomsten en niet naar de verschillen en de verschillen van de ene verzameling al zeker niet bestempelen als "echter" dan de andere.
Dus boeien of de ene schaal eerder/beter etc. is dan de andere...
Laatst gewijzigd door rpi op ma 12 nov 2007 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
the_stig schreef:Volgens mij zijn er in alle maten van modelauto's wel speelgoed modellen.
Maar niet alle merken zijn bedoeld als speelgoed.
Bijvoorbeeld de Matchbox, Majorette en Hotwheels autootjes (1:55 denk ik) zijn echt bedoeld als speelgoed.
dat is volgens mij ook zo.
Toegevoegd na 44 seconden:
rpi schreef:Als iemand in 1:18 meer dan € 100 uit wil geven voor een gedetailleerd model denk ik niet dat er sprake is van een speelgoedje.
Ik denk trouwens dat alle schalen als gewoon speelgoed begonnen zijn en wanneer dat doet er helemaal niet toe.
Sla elkaar in de armen als je dezelfde hobby hebt. Kijk naar de overeenkomsten en niet naar de verschillen en de verschillen van de ene verzameling al zeker niet bestempelen als "echter" dan de andere.
Dus boeien of de ene schaal eerder/beter etc. is dan de andere...