Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Twee Engelse klassieke "sportwagentjes":

Triumph Spitfire 1975 Vitesse
MGB GT Coupé Mkll 1969 Auto art

Afbeelding
Afbeelding

Toegevoegd na 2 uren 40 minuten:

Toen ik begin jaren negentig begonnen was met het verzamelen van "straatauto's" in schaal 1:43 maakte Minichamps (uit Aken) alleen nog maar DTM-mers en racewagens.
Destijds kocht ik vooral miniaturen van Vitesse, Eligor en Solido.
Het eerste straatmodel van Minichamps was de rode Volkswagen Karmann Ghia; iedereen was razend entousiast over de kwaliteit.
Op de foto dus mijn oudste Minichamps samen met een Karmann Ghia van tien jaar later.
Ik heb van twee foto's één gemaakt met een fotobewerkingsprogramma omdat het me anders niet lukte om ze samen scherp te krijgen.
Tijdens het bewerken heb ik de rode VW gespiegeld voor een mooiere beeldverdeling; vandaar de "right-hand-drive" welke natuurlijk niet door een Duitse modelbouwer gemaakt wordt op een Volkswagen met een Duits kenteken.

Volkswagen Karmann Ghia 1955-1956 Minichamps
Volkswagen Karmann Ghia type 34 1966 Minichamps

Afbeelding
Laatst gewijzigd door straatauto op ma 05 nov 2007 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Je blijft me steeds weer verbazen met welke mooie modellen je allemaal hebt, Straatauto!
Echt prachtig, die oude Passat ook!

Altijd weer smullen als ik foto's zie :worshippy: :thump_up:
straatauto
Contacteer:

Dank je Volvofiel
Jij behoort tot de trouwe bezoekers van mijn topic
Misschien zet ik binnenkort een paar van mijn Volvo's om in een paar miljoen (pixels); mogelijk volgend weekend
volvofiel

Bericht door volvofiel »

straatauto schreef:Dank je Volvofiel
Jij behoort tot de trouwe bezoekers van mijn topic
Misschien zet ik binnenkort een paar van mijn Volvo's om in een paar miljoen (pixels); mogelijk volgend weekend
Verander dat 'misschien' maar naar 'uiteraard' :mrgreen: :thump_up: :wink:
straatauto
Contacteer:

De laatste foto's voor dit weekend:
Een bejubelde Alfa (vanwege zijn super-design) en een verguiste Alfa (De Sud had de naam "al te roesten in de folder")
De bovenste foto heb ik moeten bewerken met de computer (vandaar dat hij wat vreemd oogt):

Alfa Romeo Spider Duetto 1966 Minichamps (Alfa collectie)
Alfa Romeo Alfasud 1972 Minichamps

Afbeelding
Afbeelding
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Op de een of andere manier doet de Alfasud op de tweede foto mij denken aan een Kadett. Maar het blijft een mooie auto!
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Mooie klassieke Alfa's :thump_up: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik blijf de foto's schitterend vinden :worshippy: :drool: De meeste modellen mogen er uiteraard ook zijn :mrgreen:
straatauto
Contacteer:

Na de discussie tussen Bart85 en Volvofiel weer een plaatje over het eigenlijke onderwerp van dit topic "opstelling in de vitrines"
Ditmaal een foto vol reflecties van het glas; tóch sfeervol omdat het goed laat zien hoe zo'n verzameling zich presenteert.

Om alles op een grotere schaal te zien kunnen jullie nu ook de foto's bekijken in "Mïjn Album" met bijgaande link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=RSRFKRLT

Door in dit album nogmaals op de grote foto te klikken krijg je een nóg grotere afbeelding te zien! (soms méér dan schermvullend)

Afbeelding
volvofiel

Bericht door volvofiel »

straatauto schreef:Na de discussie tussen Bart85 en Volvofiel
:eh: :?: Was dat hier?

Maar die BX is héél mooi! Misschien dat ik die toch ook maar eens aan mijn collectie moet toevoegen.
Leuk trouwens dat je zoveel foto-updates hebt. Zo is er altijd wel wat te zien! :worshippy:
tripoux
Contacteer:

perfectionisme

Bericht door tripoux »

Hoe gaan jullie om met het fenomeen 'perfectionisme'? Ik merk dat er bij de goedkopere kioskmodellen die ik verzamel, nog wel eens een detail iets minder strak is (verflijntje langs de ramen, detail dat ietsje scheef staat). Ik heb me er wel eens zo aan gestoord dat ik een ander model kocht. Maar ja, als je modellen onder de lamp houdt, zie je altijd wel iets en hoe vaak bekijk je een model zo en detail? Benieuwd naar jullie ervaringen.
straatauto
Contacteer:

Hoi Tripoux,
Ik heb mij toen ik pás verzamelde zelfs gestoord aan wielen die niet draaien; nu vindt ik dat prettig omdat ze dan niet van het schap kunnen rollen.
Als je goed naar willekeurig wélk fabrikaat model gaat kijken vindt je altijd wel een beschadigde velg, een stickertje dat iets scheef zit, een véél te dikke antenne, krasjes of lijm op de ruiten enz...
Je moet maar zó denken; zo is het bij de 1:1 op straat ook.
Als je een schilderij van een grootmeester onder de loep gaat nemen vindt je ook foutjes.
Bijgaand nog een foto in dezelfde "wazige-sfeer" als de vorige:
De NSU heeft veel te dikke glimmende ruitenwissers (Minichamps gewoonte); de Simca 1000 mist beide ruitenwissers; de Morris 1300 GT kent onverwijderbare lijmresten enz.
Voor mij speelt tegenwoordig veel meer het "kijkplaatje" van het geheel.
Kijk maar eens op
http://www.mijnalbum.nl/Album=RSRFKRLT
Met wat doorklikken op de foto's (schermvullend) kun je vast veel "foutjes"vinden.

Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Het wordt toch écht tijd voor een website, Straatauto! Zó veel mooi materiaal!

Ik merk dat jouw topic werkt als een website: ik kijk er bijna dagelijks op.
Het maken van een website viel me erg mee: je hoeft geen deskundige te zijn. Zelfs voor mij, met twee linker muisknoppen, was het te doen.
Mocht je advies nodig hebben, dan help ik graag.

Ik heb er nu trouwens ook 1:1 foto's op staan. Veel van een sloperij (dus ook met scheve bumpertjes en krasjes :mrgreen: ).
straatauto
Contacteer:

Ik heb jouw website al een paar keer bekeken.
Vooral de tafreeltjes op de autokerkhoven zijn erg sfeervol.
Heb je deze site al eens bestudeerd?
http://www.icmesa.com/tinhunter/Houthal ... thalen.htm
In Nederland worden de sloperijen jammergenoeg veel te snel opgeruimd.
Een eigen site lijkt mij wel leuk, maar voorlopig heb ik pas sinds een paar weken ervaring met communiceren via dit forum; voorlopig laat ik het daar nog even bij.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Je moet ook zeker op dit forum blijven!! Ook al zou je een website hebben.
Twee jaar geleden stuitte ik bij toeval tijdens mijn vakantie in Frankrijk op dit autokerkhof. Het lag bij een gehuchtje en er was niemand aanwezig. Ik kon dus heerlijk ronddwalen en fotograferen. Achteraf had ik er nog veel langer willen blijven. Het was in de Haute Loire bij het dorpje Bannières.
Plaats reactie