Mini diorama autocrash (update 15 november+foto's)

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sk0da-Freak
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:23
Locatie: Groningen

Mini diorama autocrash (update 15 november+foto's)

Bericht door Sk0da-Freak »

Ik ga een mini diorama maken van een auto die met hoge snelheid op een hectometerpaaltje gereden is. Dit tafereel heb ik enige weken geleden gezien, en het hectometer paaltje veranderd dan in een ongeleid projectiel. De voorruit van de betreffende auto lag aan puin, evenals de zijruit en de voorkant, en het dak had grote schade opgelopen.

Het lijdend voorwerp van mijn diorama is een Opel Astra Station van Siku, schaal ongeveer 1.64. Deze auto kwam ik tegen toen ik aan het opruimen was en miste reeds de achterklep. Ideaal dus om ook de voorkant te verbouwen en te gebruiken. Ik ga asfalt maken van schuurpapier, voor het gras heb ik strooikorrels die ik eerder gebruikte bij mijn treinbaan.

Het hectometer paaltje is van polystyreen, iemand enig idee hoe hoog een dergelijk paaltje ongeveer is? (net boven de motorkap van een auto uit dacht ik altijd maar ik ben niet 100% zeker).

Allereerst een foto van de auto die het onderwerp is:
Afbeelding

Updates volgen, grondplaat moet nog gemaakt worden evenals het asfalt ed.
Laatst gewijzigd door Sk0da-Freak op do 15 nov 2007 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
verzamelaar van alle schalen skoda
Gebruikersavatar
Sk0da-Freak
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:23
Locatie: Groningen

Bericht door Sk0da-Freak »

Zo een update, het ding is nu bijna klaar

De grondplaat:
Afbeelding
Zijstukjes gemaakt voor verhoging:
Afbeelding
Asfalt gespoten en gelegd, evenals het gras:
Afbeelding

En de auto:
Afbeelding


Nu nog iets maken waar de auto tegenaan geknald is, ik maak nog bosjes ed. Weet iemand hoe je realistisch slipsporen maakt ?
verzamelaar van alle schalen skoda
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

ziet er op t eerste geizhct mooi uit
Gebruikersavatar
flame
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 23:39
Locatie: Belgium,naast m'n gebuur!

Bericht door flame »

Ziet er knap uit :wink:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Ziet er inderdaad al goed uit! Die slipsporen zou je misschien kunnen maken door een gum "vol te gummen" en hiermee over het asfalt gaan? Ik zeg ook maar iets, maar het is het proberen waard toch :D :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Met houtskool kan je 2 slipsporen maken, meet van te voren de breedte van de wielen op om het realistisch te houden.
Gebruikersavatar
Sk0da-Freak
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:23
Locatie: Groningen

Bericht door Sk0da-Freak »

Oke ik zal proberen iets met houtskool te realiseren.

Inmiddels heb ik een bushokje gemaakt en die staat nu in de zwarte verf in de schuur te drogen. Idee is dus dat de auto geslipt is en vol door het hokje heen gereden is en toen er weer uitgeslipt is. Ik heb dus 1 kant van het hokje heel gelaten en de andere kant is kapot. Foto's volgen als het klaar is.
verzamelaar van alle schalen skoda
Plaats reactie