Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- straatauto
- Contacteer:
Montezemolo doelt waarschijnlijk op de foto's van de diorama's van Chummy, om díe met macro te fotograferen.
Prachtige diorama's overigens Chummy.
We doen veel oranje foto's de laatste tijd; erg zomers inderdaad en ook leuk om te zien.
Origineel gevonden de diagonale foto's Tripoux.
Ik ontdek de laatse tijd zelf ook hoe je een verzameling op geheel andere wijze bekijkt d.m.v. het fotograferen (voegt écht iets toe)
Prachtige diorama's overigens Chummy.
We doen veel oranje foto's de laatste tijd; erg zomers inderdaad en ook leuk om te zien.
Origineel gevonden de diagonale foto's Tripoux.
Ik ontdek de laatse tijd zelf ook hoe je een verzameling op geheel andere wijze bekijkt d.m.v. het fotograferen (voegt écht iets toe)
- straatauto
- Contacteer:
Afgelopen weekend heb ook nog twee klassieke Opels op de tuintafel op het witte papier gezet.
Door de harde wind was er bijna een afgerold! (schrikken dus)
Tóch nog twee aardige foto's.
Met de scherptediepte blijf ik moeite houden; ik zal me moeten verdiepen in de "niet standaard" instellingen van m'n camera.
Opel Kapitän 1956 Schuco
Opel Record C coupe 1966 Minichamps

Door de harde wind was er bijna een afgerold! (schrikken dus)
Tóch nog twee aardige foto's.
Met de scherptediepte blijf ik moeite houden; ik zal me moeten verdiepen in de "niet standaard" instellingen van m'n camera.
Opel Kapitän 1956 Schuco
Opel Record C coupe 1966 Minichamps

Laatst gewijzigd door straatauto op wo 14 nov 2007 07:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- straatauto
- Contacteer:
Leuk die oude Record Chummy; de lelijke (niet originele) wielen zouden strafbaar moeten zijn!
Zo heb ik ook altijd moeite met de zgn. "hot rods" ; prachtige Amerikaanse klassiekers die helemaal verknoeid zijn.
Bijgaand twee fraaie "Franse Amerikanen"
En.... Ja hoor Tripoux; jouw "beeldmerk" is er ook bij
Deze prachtige Chrysler (met een in die tijd modern zwart vinyl dak) is óók weer een echt tijdsbeeld uit de jaren 70.
Deze bronzen kleur is overigens veel fraaier dan de later door IXO uitgebrachte blauwe versie.
Ik kan me ook nog herinneren dat de auto's met vinyl dak bij de aanhechtingen van het vinyl erg snel gingen roesten.
Chrysler 180 1973 Altaya
Ford Vedette 1950 Nostalgie

Zo heb ik ook altijd moeite met de zgn. "hot rods" ; prachtige Amerikaanse klassiekers die helemaal verknoeid zijn.
Bijgaand twee fraaie "Franse Amerikanen"
En.... Ja hoor Tripoux; jouw "beeldmerk" is er ook bij
Deze prachtige Chrysler (met een in die tijd modern zwart vinyl dak) is óók weer een echt tijdsbeeld uit de jaren 70.
Deze bronzen kleur is overigens veel fraaier dan de later door IXO uitgebrachte blauwe versie.
Ik kan me ook nog herinneren dat de auto's met vinyl dak bij de aanhechtingen van het vinyl erg snel gingen roesten.
Chrysler 180 1973 Altaya
Ford Vedette 1950 Nostalgie

Laatst gewijzigd door straatauto op wo 14 nov 2007 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- straatauto
- Contacteer:
Hoi Chummy.
Ik ben er ook niet zo handig in (heb veel moeten uitproberen)
Globaal: Eerst inloggen, dan "bekijk je profiel" klikken, dan naar Avatar paneel, dan een foto uit je bestand selecteren d.m.v. "bladeren".
De foto moet beperkt zijn v.w.b. het aantal pixels.
Het moelijke is echter om de foto "klein te krijgen" b.v. als een thumbnail d.m.v. een fotobewerkingsprogramma.
Als de foto te veel pixels heeft lukt het nl. niet.
Succes!
Ik ben er ook niet zo handig in (heb veel moeten uitproberen)
Globaal: Eerst inloggen, dan "bekijk je profiel" klikken, dan naar Avatar paneel, dan een foto uit je bestand selecteren d.m.v. "bladeren".
De foto moet beperkt zijn v.w.b. het aantal pixels.
Het moelijke is echter om de foto "klein te krijgen" b.v. als een thumbnail d.m.v. een fotobewerkingsprogramma.
Als de foto te veel pixels heeft lukt het nl. niet.
Succes!
- straatauto
- Contacteer:
Het Engelse miniaturenmerk Vanguards (tegenwoordig onderdeel van Corgi) maakt al jarenlang leuke 1/43 modellen van met name Engelse auto's.
De vormgeving is meestal goed getroffen; de kitscherige koplampjes en de spiegels op de spatborden vindt ik zelf wat minder geslaagd:
Hillman Minx lllA 1960 Vanguards
Rover P4 1959 Vanguards (Lledo)

De vormgeving is meestal goed getroffen; de kitscherige koplampjes en de spiegels op de spatborden vindt ik zelf wat minder geslaagd:
Hillman Minx lllA 1960 Vanguards
Rover P4 1959 Vanguards (Lledo)

- straatauto
- Contacteer:
Ik verzamel al zo'n 17 jaar en heb nog nooit iets weggedaan.
Inmiddels heb ik ruim 700 miniaturen in 1/43, waarvan ongeveer de helft in een drietal vitrines in de woonkamer staat.
De andere helft wacht deels nog op een plaatsje en zo'n 200 stuks zijn inmiddels achterhaald door betere uitvoeringen of gewoon minder fraai (zoals de oude groffe Solido modellen van begin jaren 90)
Inmiddels heb ik ruim 700 miniaturen in 1/43, waarvan ongeveer de helft in een drietal vitrines in de woonkamer staat.
De andere helft wacht deels nog op een plaatsje en zo'n 200 stuks zijn inmiddels achterhaald door betere uitvoeringen of gewoon minder fraai (zoals de oude groffe Solido modellen van begin jaren 90)
Dat Engelse spul is ook leuk. Die kitscherige lampjes zijn eigenlijk wel aardig. Past wel bij die Britten. Vanmiddag zag ik deze Engelse schone in Heerde. Een Austin 1800 MkII. Even gestopt voor een foto. Heb je die ook van Vanguards?

Laatst gewijzigd door tripoux op ma 10 dec 2007 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- straatauto
- Contacteer:
Hallo Tripoux,
Fraaie Austin en mooie duidelijke foto, hij was er ook zonder kofferbak
Jouw exemplaar komt waarschijnlijk oorspronkelijk niet uit Nederland (de spiegels zitten dus op de spatborden!)
Ik heb een groene Morris 1800S van Vanguars die sprekend lijkt op deze Austin
Die auto's kwamen allemaal "uit dezelfde keuken" Austin, Morris, Wolseley enz.....

Fraaie Austin en mooie duidelijke foto, hij was er ook zonder kofferbak
Jouw exemplaar komt waarschijnlijk oorspronkelijk niet uit Nederland (de spiegels zitten dus op de spatborden!)
Ik heb een groene Morris 1800S van Vanguars die sprekend lijkt op deze Austin
Die auto's kwamen allemaal "uit dezelfde keuken" Austin, Morris, Wolseley enz.....