Mijn broertje is terug met de fatsoenlijke camera! FEEST! Hier zijn de foto's van mijn nieuwe aanwinsten:
Norev 1/18 Alfa Romeo Brera:
Dit is mijn eerste Norev model, daardoor was ik echt heel benieuwd naar de kwaliteit. Kwaliteit (vooral van het uiterlijk) is voor mij heel belangrijk, als een model slecht afgewerkt is hoeft het van mij niet. Dan wacht ik wel tot het van een fatsoenlijk merk uitkomt of sla ik dat model wel over. Maar ik moet zeggen, er is voor mij een wereld opengegaan, een wereld die Norev heet! Wat een prachtig model (zeker voor zijn prijs). Er zijn wat tekortkomingen:
- de lak is wat dun, dit zie je vooral bij naden en de tankdop bijvoorbeeld.
- de velgen zien iets te plastic uit.
- achterklep sluit op 1 punt niet zo mooi.
- uitlaten zijn wat slordig afgewerkt.
MAAR... als ik dan toch naar de details kijk zijn deze beter dan mijn Minichamps modellen (ik heb 2 DB9's en een XK van Minichamps, dus daar vergelijk ik mee) in dezelfde prijsklasse. Norev is mij dus prima bevallen! Maar het is ook weer geen Autoart, daar heeft het dan toch weer net wat kleine tekortkomingen voor (vooral de dunne lak vind ik jammer).
Hier de foto's van deze beauty:
Shelby Collectibles 1/64 1966 Shelby G.T. 350:
Deze is vorige week al binnen gekomen, maar ik had er nog geen foto's van gemaakt. Ik had al de 1/64 Eleanor van Shelby Collectibles en die was me zo goed bevallen dat ik vond dat deze mooie blauwe beauty er ook maar moest komen. De foto's:
Kyosho 1/64 (Ferrari) Dino 246 GTS:
Leuk modelletje, ik heb even 2 (half)zusjes uit mijn collectie erbij gehaald om de foto's wat op te leuken:
Kyosho 1/64 Ferrari 550 Barchetta + Superamerica:
De laatste 2 foto's brengen ons weer bij mijn volgende 2 nieuwe aanwinsten, de zusjes 550 cabrio, America vs. Europa:
Ik moet er even aan toevoegen dat ik deze 2 550's hun kleuren erg goed vind staan! Dit zijn geen Ferrari's die je in Ferrari rood koopt naar mijn mening
Kyosho 1/64 Porsche 911 (996) GT2:
Samen met zijn GT3 RS vriend:
Kyosho 1/64 Porsche 934 + 911 Turbo:
Ook deze 2 schoonheden heb ik al sinds vorige week, maar nu pas foto's van gemaakt:
En tot slot nog even een kort geschiedenislesje over Porsche:
Helaas niet helemaal 100% scherp...
Dat was het even voor vandaag

Maar ik heb ook nog mijn vitrine voor mijn 1/18 Mustangs binnen en nog wat 1/64 Ferrari's waar ik nu mee het knutselen ben, dus er komt nog meer komende week!