Lijstje:
- Welly Fiat 126 1/24
- New Ray BMW 1-Serie 1/43
- New Ray Smart ForFour 1/43
- Cararama Ford Ka 1/43
- Stahlberg Volvo 66GL
- Emek Volvo 240GL mét doos, ex-Volvo-museumstuk

En dan nu de klapper.....
Naar alle waarschijnlijkheid komt er hier een 1:1

Een 343DL uit 1980, van de eerste eigenaar, 113.000 gelopen. Wel wat werk (optisch. Technisch is hij helemaal 100%), maar o zo mooi.
Het is het eerste type, maar van na de facelift (nieuw typeplaatje + andere bumpers).
Handgeschakelde 1.4 4-bak, geen CVT (gelukkig, ik zal al aankomen bij de plaatselijke garage hier om de centrifugaalkoppeling te laten vervangen, dat gaat 'm dus mooi niet lukken!).
Zonnedakje, interval op de ruitenwisser, neerklapbare achterbank en een koelwatertemperatuurmeter zijn de opties

Ach ja, heb ik wat te doen (ik kan er nog zóveel extra's inbouwen).
Eerst maar eens de schades en roestplekjes wegwerken. Gelukkig zijn -volgens de verkoper- de dorpels roestvrij, en da's een héél goed teken.
Nog even afwachten hoe hij door de APK komt, maar ik verwacht geen problemen. Immers, recent zijn er onder andere een nieuwe radiateur, nieuwe banden en een nieuwe uitlaat opgekomen en sinds de vorige APK heeft de auto slechts een luttele 300 km (!!) gelopen.
Dat is dus nog even afwachten, maar ik weet voor 75% zeker dat deze koop doorgaat.
Foto's post ik niet, er is immers nog geen zekerheid en de auto is nog helemaal niet van mij. Kan wel verklappen dat de Volveau zijn originele kenteken nog heeft, begint met een G.
Ben benieuwd naar jullie reacties

PS deze auto kost me niet zoveel, tientje per maand voor de stalling, 5 euro per maand verzekering en eens in het halfjaar tanken tikt niet echt aan

En voor de aanschafprijs hoef ik het niet te laten

Foto's van de andere updates volgen z.s.m., helaas vindt mijn school het nodig om voor de kerstvakantie nog lekker veel werk op te geven waardoor ik niet veel vrije tijd heb. Maarja, je moet prioriteiten stellen en school gaat nu eenmaal voor.
Toegevoegd na 7 minuten:
nou vooruit, toch maar een fotootje plaatsen. Niet van 'de mijne', maar van een andere 343...

Voor alle duidelijlheid: de mijne heeft géén rechterbuitenspiegel (maar die ga ik er wel opmaken), géén koplampwissers, géén striping, is lichtgroenmetallic, heeft géén voorspoiler en heeft andere bumpers (van het nieuwere type). De 343DL van mij heeft wél een zonnedakje

Ach. Wat niet is kan nog komen

Deze 343DL ruleert gewoon keihard de uitlaatpijp uit.