Ebay aankoop in Amerika

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Zover ik weet mag je officieel maar voor een waarde van EUR 25 Of zo invoeren van particuliere verkopers buiten de EU. Alles is makkelijk te vinden op de site van de Douane.

Tot nu toe ben ik slechts eenmaal de klos geweest. :( Ik denk dat dat te maken had met het feit dat het een grote doos betrof :?
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Even update: ik moest 29,26 euro aan BTW betalen en 13,25 euro aan inklaringskosten. De BTW (19%) is berekend over de opgegeven waarde PLUS verzendkosten. Het ging om een waarde van 154 euro (volgens de douane, in werkelijkheid was ht 157 euro incl. verzendkosten). De afzender had heel duidelijk de waarde opgegeven.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
rpi
Schaal: 1:18

Bericht door rpi »

Nou heb ik wat.

Via Ebay ongeveer 4 weken geleden een Exoto Sauber Mercedes C9 gekocht.

Snel betaald zodat ik hem snel in huis zou hebben. Toen ik na een week nog niets had ontvangen toch maar eens een mailtje verstuurd. Geen reactie, dus nog een paar mailtjes verstuurd.

Toen de verkopers' adres achterhaald en uiteindelijk het telefoonnummer van zijn ouders. Daar had ik hem de 2e keer dat ik belde te pakken.

Hij was net terug van vakantie en had zijn mail nog niet bekeken.

Inmiddels is duidelijk wat er gebeurd is. Hij heeft het gewoon netjes opgestuurd. De verzendbon heb ik in kopie ontvangen en het adres/land klopt ook volledig.

Alleen heeft DHL Duitsland het pakketje verstuurd naar de V.S. :shock:

Ze gaan het nu proberen op te sporen en zo spoedig mogelijk bij mij te krijgen. Ben bang dat dat wel even gaat duren of zelfs nooit meer tevoorschijn komt.

Het was in ieder geval verzekerd tot € 500. Alleen heb ik liever de Exoto set dan mijn geld terug...
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Dat is niet zo fijn om te horen :( In ieder geval veel succes, en laten we hopen op het beste :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie