F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
boerke04

Bericht door boerke04 »

schumifan schreef:Ja, dan heet je heikki kovalainen, paar jaar testcoureur, 1 jaar race coureur bij renault, en dan wordt je eruit geflikkerd voor zo'n .......... (je mag zelf wat invullen)
Tweevoudig Wereldkampioen :?: :wink:
Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Over het paard getild braziliaantje! :!: :wink:

Ik mag hopen dat Heikki nu naar McLaren gaat en dat Renault een middenmotor blijft!
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

F12007

Bericht door Ferrari10flrb »

Beetje vreemd ook dat Kovalainen alweer na een jaar aan de kant gezet wordt. Zo slecht deed hij het niet. En volgens mij heeft Piquet in de andere klassen ook niet zo heel heel veel gepresteerd. Zal dus idd wel het lievelingetje van Flavio zijn............Todat Piquet jr terwijl hij door Alonso op een ronde gezet wordt, zich verremd en Alonso van de baan ramt........ :lol: :lol: :mrgreen:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Interessant, ik heb dit niet kunnen volgen, maar ik vind het ook bijzonder raar.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Het vreemde eraan :wink:
Heikki Kovalainen is – zoals bekend – door Renault aan de kant gezet voor Nélson Piquet junior, omdat Fernando Alonso zich zorgen maakte over de snelheid van de Fin.

Hoewel de bevestiging van de terugkeer van Alonso naar Renault geen verrassing was, kwam voor velen het ontslag van Kovalainen wel als een verrassing. De jongeman heeft het tijdens de tweede helft van zijn eerste seizoen goed gedaan, waarbij hij het eeuwige talent en veteraan Giancarlo Fisichella eenvoudig voor kon blijven.

Teambaas Flavio Briatore heeft nooit een bevredigende verklaring gegeven voor het ontslag van Heikki, ook niet in zijn persberichten waarin hij beide coureurs nog veel succes wenste in hun verdere carrière. Wel prees hij de Fin: “Hij is snel, intelligent en een toegewijd coureur, die duidelijk in staat is om in de toekomst races te gaan winnen”.

Juist die capaciteiten die Briatore roemt, hebben Heikki volgens Autosport zijn plekje gekost: ‘Wij denken, dat zijn snelheid hem een plekje binnen het team heeft gekost, want de terugkerende Alonso wilde niet een teamgenoot hebben die hem onder dezelfde druk zou zetten als Lewis Hamilton deed bij McLaren’.

Hamilton dringt er bij McLaren weer op aan om juist Kovalainen als zijn teamgenoot aan te nemen, in plaats van de veteraan Pedro de la Rosa in de auto te zetten. In plaats van bang te zijn een snelle teamgenoot te hebben, wil hij dat juist graag. Lewis denkt, dat die uitdaging het beste naar boven haalt in beide coureurs en het hele team, zoals Alonso afgelopen seizoen ook uitvond.

Toyota schijnt ook te dingen naar de gunsten van Kovalainen. De Finse televisie meldde, dat zijn ontslag bij Renault ‘niet onverwacht’ was, maar ‘iets wat we konden zien aankomen’. De coureur meldde: “Gelukkig heb ik twee interessante aanbiedingen op zak”. Het lijkt erop, dat die twee aanbiedingen van McLaren en Toyota zijn.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

McLaren geeft fouten in eigen onderzoek toe
Team gaat diep door het stof en doet FIA aanbod

De geheime Ferrari-informatie is toch verder binnen McLaren verspreid dan het team tot nu toe heeft gezegd. In een brief aan de FIA erkent McLaren dat het het eigen onderzoek naar de spionagezaak tekortgeschoten heeft.

Uit de verklaring die McLaren zojuist heeft afgegeven gaat het team diep door het stof. ,,Als gevolg van het onderzoek dat de FIA heeft gedaan naar het bezit van Ferrari-data is gebleken dat deze informatie binnen het team breder verspreid was dan McLaren tot dusverre heeft toegegeven. Het spijt McLaren ten zeerste dat ons eigen onderzoek dit niet aan het licht heeft gebracht en wij hebben een brief aan de World Motorsport Council geschreven waarin wij hiervoor onze excuses aanbieden.”

,,Daarnaast heeft McLaren een brief aan de FIA gestuurd, welke in het belang van een transparant beleid bij deze door ons gepubliceerd wordt”, vervolgt de verklaring. ,,Het spijt ons dat dit aan het licht is gekomen door een onderzoek van de FIA, en niet door onze eigen bevindingen. Het FIA-onderzoek ondersteunt vooral de passage McLaren-personeel (...) was in het ongeoorloofd bezit van (...) technische informatie, afkomstig van Ferrari. Desondanks is niet vastgesteld dat deze informatioe gebruikt is voor de ontwikkeling van onze 2008-auto.”

McLaren sluit de brief af met een eigen voorstel aan de FIA. Omdat de Ferrari-data betrekking heeft op de versnellingsbak, het brandstofsysteem en het gebruik van kooldioxide in de banden, stelt McLaren voor om de ontwikkeling van deze drie items in overleg met de FIA voor een bepaalde periode op te schorten. Ook biedt het team aan om de kosten te dragen die de FIA heeft gemaakt voor het onderzoek naar het vermeende gebruik van Ferrari-informatie in de McLaren MP4-22 en MP4-23. In ruil voor de uitgestoken hand vraagt het team aan de FIA om 'deze pijnlijke zaak zo snel mogelijk af te ronden in het belang van ons team en in het belang van de Formule 1 in het algemeen.'

Hoewel de WMSC de zitting over de spionagezaak heeft opgeschort tot 14 februari, is er McLaren dus veel aan gelegen voor die tijd tot een oplossing te komen. Bovendien, zo belooft Martin Whitmarsh, CEO van McLaren en ondertekenaar van de brief, dat ,,McLaren er alles aan zal doen om de verstandhouding met de FIA zo snel mogelijk te verbeteren.”

MB/DP
En the story continues :mrgreen:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ook biedt het team aan om de kosten te dragen die de FIA heeft gemaakt voor het onderzoek naar het vermeende gebruik van Ferrari-informatie in de McLaren MP4-22 en MP4-23. In ruil voor de uitgestoken hand vraagt het team aan de FIA om 'deze pijnlijke zaak zo snel mogelijk af te ronden in het belang van ons team en in het belang van de Formule 1 in het algemeen.'
Als je eerst tevreden een boete van 100 miljard incasseert in het belang van de sport, en nu ook nog probeert de FIA om te kopen in het belang van de sport, dan moet je echt wel iets te verbergen hebben!

Net als Michael Jackson die claimt onschuldig te zijn maar zijn vermeende slachtoffertjes vervolgens wel zakken vol zwijggeld betaalt... :lol:

Ik zou zeggen, laat McLaren de knip maar dicht houden (ze kunnen het blijkbaar TE makkelijk missen.) Waarschijnlijk willen ze de ontslagvergoeding die Renault voor Alonso betaalt opofferen om in één keer twee spionagezaken van de tafel te vegen... Het kost ze dan uiteindelijk niks, spionagezaak over, Alonso weg... good riddance :clap:

Sluit beide teams maar uit voor twee seizoenen, kost niks maar dat voelen ze tenminste wèl!! :twisted: :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

`had ik toch nog gelijk :twisted:
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

http://www.mclaren.com/latestnews/pdf/M ... embers.pdf

Lees hier de originele brief die aan Ome Max gestuurd is
De ontwikkeling van de versnellingsbak, het brandstofsysteem en het gebruik van kooldioxide in de banden wordt nu tijdelijk stopgezet. Innovatie in deze onderdelen komen namelijk van Ferrari. De kosten die de FIA heeft gemaakt voor het onderzoek naar het vermeende gebruik van de Italiaanse data in de MP4-22 en MP4-23 wil McLaren vergoeden. In ruil daarvoor vraagt de Britse renstal de autosportbond om vergiffenis, en de zaak verder te laten voor wat het is.
:roll: penalty als dit waar is
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
fish88

Bericht door fish88 »

Schijnheilig teampje :lol:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

fish88 schreef:Schijnheilig teampje :lol:
:? Net of de rest wel een heilig boontje is :lol:
Corvetteboy
Contacteer:

Bericht door Corvetteboy »

Kovalainen is bevestigd als 2de piloot bij Vodafone Mclaren Mercedes :dance:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Corvetteboy schreef:Kovalainen is bevestigd als 2de piloot bij Vodafone Mclaren Mercedes :dance:
Als ze rijden in 2008 tenminste ! :twisted:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Mclaren zou het niet nodig moeten hebben maar helaas moet ik toegeven dat zelfs Mclaren het spel meer kan winnen zonder vals te spelen. Daarmee voegen ze zich helaas bij hun grootste rivaal die ze in '99 gewoon op de knietjes hadden en die dit spel nodig had om alle statistieken weer terug in handen te krijgen. Wel een beetje jammer want ik had de hoop dat ze er boven zouden staan. Maar goed als ik zie dat andere teams voor dezelfde vergrijpen niet eens een een dreiging van een correctie krijgen dan kan ik me ook wel voorstellen dat als je iets in de schoot geworpen krijgt je er wat mee gaat doen.

Maar gelukkig ben ik na enkele jaren wel weer eens tevreden over de combinatie van rijders in de wagen. Fris team, talent, leuk. Jammer dat ze geen kampioen mogen worden onder deze "te" succesvolle teambaas.

Gelukkig kunnen wij wel trots zijn op het feit dat ons team nooit op het punt heeft gestaan om de F1 te verlaten omdat we jarenlang niks bereikt hadden. Trots zijn op de gesponsorde successen en gesponsorde herovering van de statistieken... tsja ik krijg dan een beetje medelijden met de tyfosi. Alsof je fan bent van zeg Ben Johnson, Marco Pantani. Hopelijk wordt het ooit nog eens een gevalletje Marion Jones.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

1:18 24/7 schreef:
Ik mag hopen dat Heikki nu naar McLaren gaat
Corvetteboy schreef:Kovalainen is bevestigd als 2de piloot bij Vodafone Mclaren Mercedes :dance:
Ik hoop dat Heikki het wél waar kan maken bij een topteam, ik gun het hem iig wel! :thump_up: :worshippy:
Plaats reactie