Decals plaatsen ...

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
XiPHiAS

Decals plaatsen ...

Bericht door XiPHiAS »

Weet iemand een duidelijke correcte howto staan hoe je het best en het mooiste decals kan plaatsen ... ?

... of iemand die het hier wil/kan neerpennen? :worshippy:
jerico
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door jerico »

je moet je decals eerst losweken met water totdat ze loslaten en zen dan van het velletje af schuiven,totdat ze goed op hen plaats zitten en dan afdeppen totdat ze droog zijn en goed blijven zitten...

daarna als de decal nog niet optimaal zit(bijvoorbeeld: je ziet nog randjes zitten, hij ligt er te ver bovenop(in een inkeping ofzo). Dan kan je hem bedruppelen met microsol...druppelen en dan laten drogen en dit blijven herhalen totdat het gewenste effect er is.

kijk eens ophttp://www.modelbrouwers.nl

greetz,

jerico
Afbeelding
dartrace

decals

Bericht door dartrace »

hoi
als ik mijn decals wil opbrengen gebruik ik altijd MICRO SET om de oude decals er af the halen

de nieuwe decal doe ik even in het water leggen
en breng deze er weer op met MICRO SOL en deze neemt goed de vorm aan waar hij moet komen
Afbeelding
arisco

Bericht door arisco »

met 70% alcohol gaat het ook perfect is op bijna ieder hoek van de straat verkrijgbaar
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

misschien een stomme vraag?

maar hoe gebruik je die microsol enzo? aangezien je het op verschillende manieren kunt invullen :P moet je het inwrijven? laten weken? eropspuiten met bv een plantenspuit?
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Micro sol zit ik een klein potje:

Afbeelding

En is het makelijkst om met een kwastje erop aan te brengen.
SanderD

Bericht door SanderD »

Nuttig topic ! Kan je Microsol ook gebruiken voor het vastzetten van loslatende decals ?
jerico
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door jerico »

Nuttig topic ! Kan je Microsol ook gebruiken voor het vastzetten van loslatende decals ?
ja dat kan, het rode flesje microsol, lost als ware de decal op(hij gaat rafelen en bobbelen) en dan opeens vloeit hij helemaalmooi en perfect in naatjes enzo...als je het erop heb gesmeerd absoluut niet meer aan de decals zitten want hij maakt vloeibaar....

greetz,

jerico
Afbeelding
Plaats reactie