Neemt ie als voorbeeld een van de meest slecht gedetailleerde 1:18 minichampskes van de laatste jaren tegenover een van de best gedetailleerde "open" 1:43ers allertijden. You sneaky b*st*rdMarkopolo schreef:Waarom zouden we hier niet over mogen blijven discussieren
Deze stelling kan eigenlijk ook wel weer overboordtom schreef:Nadelen 1:43:
- minder details weer te geven dan in grotere schalen
- meer gedetailleerde modellen zijn nauwelijks goedkoper dan grotere schalen
Omdat het nergens heen gaat behalve dat mensen naar elkaar gaan reageren omdat ze vinden dat de ene schaal al of niet beter zou zijn dan de andere.Waarom zouden we hier niet over mogen blijven discussieren
Ik denk dat dit niet het geval is!Omdat het nergens heen gaat behalve dat mensen naar elkaar gaan reageren omdat ze vinden dat de ene schaal al of niet beter zou zijn dan de andere. Niet zo´n goed plan als je het mij vraagt.
Ja hoor Peter, en die ouwe afgebladderde dinky's troep van jou is geen speelgoed ???? duuuhPeter Parker schreef:Voor mij is de beste schaal toch 1:43. Alles wat groter is lijkt toch vooral speelgoed. Heb ook bijna al mijn 1:18 de deur uit gedaan. 1:43 is toch verfijnder, de maat voor een verzamelaar vind ik.
Is deze bedoeld als opstokertje?Peter Parker schreef:Precies markopolo, het is geen kunst om met veel geld een CMC model te maken of een Elite. Probeer die perfectie maar eens te krijgen op 1:43, dat is pas knap!
in die tijd was er geen 1:18, maar idd, het werd verkocht als speelgoed (kijk maar naar advertentiemateriaal uit die tijd)Montezemolo schreef:Ja hoor Peter, en die ouwe afgebladderde dinky's troep van jou is geen speelgoed ???? duuuhPeter Parker schreef:Voor mij is de beste schaal toch 1:43. Alles wat groter is lijkt toch vooral speelgoed. Heb ook bijna al mijn 1:18 de deur uit gedaan. 1:43 is toch verfijnder, de maat voor een verzamelaar vind ik.![]()
Montezemolo
HJ, ik wist dat jij het zou snappenHarm-Jan schreef:1:18staat tenminste op dat het voor 14 jaar of ouder is.
dat 1:43 spul is voor baby's
Als ik goed zoek, dan vind bovengenoemde auto's ook voor onder de € 100,- Maar als we een Reventon van MR gaan pakken qua prijs moet je ook 1 van de laatste nieuwe Exoto's aan komen zetten, en dan kan je het met je € 150,- wel vergeten.Wat vind je veel geld? Ik heb nu diverse CMC's en Exoto's. Als je een beetje zoekt vind je deze voor minder dan € 150, ook enkele gelimiteerde modellen.
Het detail is fenomenaal en staat mijns inziens op een veel hoger niveau dan menig 1:43. En als de 1:43's vergelijkbare niveaus bereiken, dan zit je ook makkelijk (ver) boven de € 100. (zoals bijv. Looksmart's Lambo's en MR's Reventòn) Met vrijwel hetzelfde budget is het economisch gezien een veel knappere prestatie om een 1:18 met superdetail te maken, dan een 1:43.