Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
St. Paul schreef:Ik zat DTM te kijken en de pitreporter die daar rond liep klonk wel heel erg als Bert Davies. De man die vroeger F1 op eurosport deed en een hoop andere autosport. Als dat waar is.... Waarom zetten ze hem dan niet op de F1?
Bert Davies doet dat nog steeds hoor op eurosport.
Ja zeker een goede stem. Maar overall vind ik hem 1 van de betere commentatoren. Ik snap alleen niet dat ze dat bij SBS niet zien. Die houden liever vast aan Mol. Mol heeft na Kopspijkers afgelopen week trouwens echt afgedaan. Wat een zielig figuur...
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
General Motors trekt stekker uit DTM-project Opel.
Geen overwinningen, geen pole-positions en slechts één snelste ronde. Beste resultaat een derde positie tijdens de race in Oschersleben. Dat was kort samengevat het resultaat van Opel na 10 races DTM in seizoen 2005. En het was niet voor het eerst, want sinds het succesjaar 2000 waren er geen echte aansprekende resultaten meer behaald. Slechts één keer wist Opel nog een race in Donington te winnen. General Motors toont geen clementie meer en trekt na 2005 definitief de stekker uit het DTM-project.
Het moederbedrijf van Opel zit in zwaar weer met hun Europese automobieltak. Zo moeten er in de aankomende jaren 12.000 banen verdwijnen in de organisatie. En daar blijft dus ook de DTM niet in bespaard. Opvallend detail is echter wel het besluit om dit niet per direct, maar per 2005 pas te doen. Hieruit kan ook afgeleid worden dat het een soort ultiem drukmiddel is naar Strycek en de zijne dat de resultaten beter moeten.
Eerder werd ook al bekend dat Mercedes in zwaar weer zit en het goed mogelijk kan zijn dat zij ook hun deelname aan de DTM gaan heroverwegen. Voor Mercedes wordt nu de stap om de stekker eruit te trekken wel makkelijker, omdat zij daarmee alleen het voorbeeld van Opel volgen en niet de aanstichters zijn van, opnieuw, een kortstondig bestaan van de DTM. Wanneer Opel inderdaad in 2005 de DTM verlaat zal er in ieder geval wel een nieuw merk zich moeten aandienen, wil er nog enigszins competitie zijn.
Pikant detail aan de aankondiging die GM vandaag deed, was wel het feit dat ze volgend jaar gaan beginnen aan nieuw autosportavontuur in het nieuwe WTCC. Daar stappen ze in met Chervolet, de nieuwe naam van Deawoo, om deze meer naamsbekendheid te gaan geven.
Bron: racesport.net
Dit ziet er somber uit Maar wel aan een nieuwe (veel en veel duurder) project beginnen, gestoorde Amerikanen Komt omdat Opel niet Amerikaans is en die Chevy wel
Het is jammer dat Opel met de DTM races stopt, vond het altijd wel leuk om deze wagens aan het werk te zien. Maar misschien is er een andere fabrikant die deze plek weer inneemt. Alhoewel ik dat betwijfel.
Dat zelfs Mercedes het overweegd om er een einde aan het maken is is mijn inziens dat de DTM er eerder mee zal stoppen dan dat er een ander team bij zal komen, we gaan weer dezelfde kant op net als de vroegere DTM, daarin reed Alfa in mee omdat er geen ander merk meer was wat mee wilde doen.