#81 Synergy Racing Porsche GT3 Cup: Steve Johnson, Patrick Huisman, Robert Doornbos, Richard Lietz (testing)
Champ Car-coureur Robert Doornbos doet mee aan de 24 uur van Daytona, die op 26 januari wordt verreden. Voor de 26-jarige Rotterdammer is het niet alleen zijn eerste uithoudingsrace, het is ook zijn eerste keer op een oval.
"Een nieuwe, maar enorm leuke uitdaging", liet Doornbos weten. "Afgelopen weekend heb ik al getest, samen met mijn teamgenoten Patrick Huisman, Steve Johnson en Richard Lietz. Het rijden met een dak boven mijn hoofd is compleet nieuw voor me, maar wel iets wat me prima heeft vermaakt. In de 24 uur van Daytona rijden veel jongens die ik ken uit de Formule 3, Formule 1 en Champ Cars, zoals Ryan Briscoe, Jacques Villeneuve en Justin Wilson. Ik kan mijn borst dus natmaken!"
Voormalig Formule 1-coureur Juan Pablo Montoya won deze race vorig jaar samen met de Amerikaan Scott Pruett en de Mexicaan Salvador Duran.

Maar aan onze belgische vrienden is ook gedacht

Eric van de Poele rijdt mee met de Krohn Racing Pontiac Lola:

#75 Krohn Racing Pontiac Lola: Tracy Krohn, Eric van de Poele, Oliver Gavin
En Marc Goossens in de Pontiac Riley:

#91 Bob Stallings/ Riley-Matthews Pontiac Riley: Jim Matthews, Marc Goossens, Ryan Hunter-Reay, Johnny O'Connell
En Jan Heylen in de andere Synergy Porsche:

#80 Synergy Racing Porsche GT3 Cup: Mark Greenberg, Damien Faulkner, Jan Heylen, Lance Arnold

Race begint om 13:30 uur (locale tijd)
Meer info: http://www.daytona24hr.com/