Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
In 2004 had ik ze wel besteld, maar ze zijn nooit aangekomen; Norev's Peugeot Expert. Mijn zoektocht is nog niet helemaal over, maar 2 van de 4 oorspronkelijke en ik meen een of twee promotionals is een begin.
New Ray liet al de histoirsche Audi R8 zien, maar nieuw is de R10, de eerste diesel die Le Mans won. Of dit enkel door de regels mogelijk was laat ik in het midden, het blijft een historische overwinning en voor zover ik weet is New Ray de eerste die dit model presenteert. Tesamen met de DTM A4 is New Ray goed bezig alle Audi racewagens te presenteren.
Mijn eerste Speedy kwam vandaag binnen. Speedy is het "minimerk" van Mercury. Net zoals Solido's Mosquito, Gama's Gamette en Safir's Champion. Het model zit in een verkeerd doosje, maar de Porsche 908 is ook een historische racer. Helaas geen sponsrbedrukking en de kleur roze/paars.
En last but certainly not least: 2 modellen van het Franse Champion. Een is de Ford Gt Mk. II, op de wagen staat Spa-Sofia-Liege, een historische rally. Onderop staan de prestaties die de auto al had geleverd, zoals het winnen van Le Mans, Daytona en Sebring. De andere Champion is een fantastische Indycar. Het is de STP Lotus turbine wagen met vierwielaandrijving. Zoveel vierwielaangedreven Formule racers zijn er niet en nog minder met een Turbinemotor. In deze schaal bij mijn weten een unicum; geen andere experimentele turbinewagen is gemaakt in 1:64 behalve deze.