Dakar 2008
- fish88
- Schaal: 1:43
Re: Dakar 2008
Jammer dat terrorisme weer wint...

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
- maikel
- Schaal: 1:18
Ik baal er zo van
ik kijk er verdomme het hele jaar naar uit en ben naar de proloog gweest, en door dat #%^)* terrorisme wordt t afgelast 

Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
- basNL
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Jammer dat hij niet door gaat. Ik wilde hem toch weer gaan volgen.
Er vreemd vorig jaar ben ik nog een week door Mauritane gereden en kan je niet voorstellen dat er zulke erge dingen kunnen gebeuren
Er vreemd vorig jaar ben ik nog een week door Mauritane gereden en kan je niet voorstellen dat er zulke erge dingen kunnen gebeuren
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
- a vd winkel
Het is niet zozeer de dreiging in mauretanie die de rally heeft doen cancelen. Het is meer dat de verzekeringsmaatschappijen op basis van de negatieve reisadviezen zich hebben teruggetrokken (dat zijn ze min of meer verplicht bij zo'n advies). Zonder verzekeing kan de organisatie dus niets meer uitrichten als het geheel afgelasten.
Verder zou de dreiging op de GEHELE Dakar 2008 gelden en niet enkel mauretanie. Mauretanie komt enkel kijken bij de bepaling van het negatieve reisadvies door Frankrijk, en heeft dus indirect wel de canceling veroorzaakt maar is zeker NIET ALLEEN verantwoordelijk.
Hopelijk kunnen we in 2009 weer een dreigingsvrije Dakar gaan rijden (hoewel ik denk dat dit inderdaad de laatste DAKAR zal zijn geweest)

Verder zou de dreiging op de GEHELE Dakar 2008 gelden en niet enkel mauretanie. Mauretanie komt enkel kijken bij de bepaling van het negatieve reisadvies door Frankrijk, en heeft dus indirect wel de canceling veroorzaakt maar is zeker NIET ALLEEN verantwoordelijk.
Hopelijk kunnen we in 2009 weer een dreigingsvrije Dakar gaan rijden (hoewel ik denk dat dit inderdaad de laatste DAKAR zal zijn geweest)

Ben ook bang dat de laatste DAKAR vorig jaar is gereden
Want er wordt wel gezegd volgend jaar weer , maar terrorisme is er dan ook nog , dus dat betekent ook
nog steeds dreiging nu ze weten dat dit jaar weer gewonnen hebben .

Want er wordt wel gezegd volgend jaar weer , maar terrorisme is er dan ook nog , dus dat betekent ook
nog steeds dreiging nu ze weten dat dit jaar weer gewonnen hebben .

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Licht in de duistersnis van de Dakar

Dakar-rally slaat andere wegen in
AMSTERDAM - De organisatie van de Dakar-rally heeft vooralsnog afscheid genomen van de Sahara. Vanwege terreurdreiging werd de dertigste monsterrit door de Afrikaanse woestijn op 4 januari afgelast. De Franse organisator Amaury Sport Organisation gaat andere wegen inslaan. Aanstaande dinsdag in Boedapest en de volgende dag in Boekarest zal Dakar-directeur Etienne Lavigne uit de doeken doen dat in komend voorjaar een rallyraid wordt georganiseerd door Hongarije en Roemenië. Hij treedt dan in detail over het evenement dat als 'Dakar Series' wordt gelabeld.
"Groggy, maar ik sta nog overeind", zei een aangeslagen Lavigne nadat hij in Lissabon uitleg gaf over de ingrijpende beslissing om Le Dakar te annuleren. Tegelijkertijd beloofde hij de teleurgestelde rallydeelnemers een evenement in 2009 dat 'Dakar-waardig' is. Naar verluidt gaat de karavaan dan naar Zuid-Amerika, maar woordvoersters van ASO onthielden zich gisteren van commentaar.
Verwacht wordt dat Lavigne aanstaande maandag ook daarover duidelijkheid verschaft. Vorige maand heeft Chili bij monde van de ministeries van Toerisme en Sport kenbaar gemaakt als gastland voor de rally te willen fungeren. Vanuit de organisatie vernam het Ginaf-truckteam gisteren dat de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires op 12 januari 2009 de startplaats wordt van een twee weken durende rally door Argentinië en Chili. Voorafgaande zou eind dit jaar in Lissabon de keuring plaatshebben en zijn proeven in Portugal gepland, alvorens de karavaan naar Zuid-Amerika wordt verscheept.
Intussen zoeken diverse Nederlandse Dakar-teams naar alternatieven voor de afgelaste woestijnrally. Afgelopen donderdag had er in De Meern een drukbezochte informatieavond van de Transoriental plaats. Deze rally, die door oud-Dakar-winnaar René Metge wordt georganiseerd, wordt van 12 tot en met 28 juni gehouden en voert via startplaats Sint-Petersburg in Rusland en Kazachstan naar eindpunt Peking. Veel Nederlandse rallyrijders en -teams voelen veel voor dit avontuur, maar wachten op wat Lavigne hun nog te bieden heeft.
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
De Dakar Rally zal volgend jaar voor het eerst niet in de Senegalese hoofdstad Dakar finishen. De organisatie heeft bekend gemaakt, dat de rally in 2009 in de Zuid-Amerikaanse landen Argentinië en Chili verreden zal worden.
Vorige maand werd voor het eerst in de Dakargeschiedenis alles afgelast. Door terreurdreiging in Mauritanië kon het evenement niet doorgaan. In dit land zouden acht etappes worden gereden.
Kort na de afgelasting liet Chili zijn interesse blijken, om nog dit jaar de organisatie van de woestijnrally op zich te nemen.
De inschrijving voor 2009 start op 15 mei. "De deelnemers die dit jaar zouden rijden krijgen in elk geval voorrang voor volgend jaar", aldus organisator Etienne Lavigne. Verdere gegevens over de rally worden morgen in de Argentijnse Hoofdstad Buenos Aires bekendgemaakt. Deze stad zal tevens het decor vormen voor de start en finish van de rally.
De Nederlandse winnaar van de Dakar Rally voor trucks in 2007, Hans Stacey, ziet het wel zitten om in Zuid-Amerika te rijden. "Als er competitieve trucks meedoen, dan vind ik alle rally's mooi.", reageert Stacey. Coureur Chris Leyds is minder enthousiast. "Dakar is pure emotie en dan zeg ik dat ik het jammer vind dat hij niet door Afrika gaat. De sfeer daar is zo bijzonder. Dakar gaat over mens, machine en karakter en vooral dat laatste. Dat afzien met auto kan uiteraard overal, maar of er in Argentinië of Chili ook van die zandduinen zijn als in Mauritanië, weet ik niet. Dat hoop ik dan maar."
Vanaf 3 januari 2009 zullen we zien of de organisatie, de rally en de beleving van de coureurs de echt Dakar Rally kunnen evenaren.