Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door MiddleMan »

Ik heb een bestelling geplaatst bij een winkel en vandaag de modellen goed verpakt thuis gekregen.
Echter bij 1 van de modellen missen er heel kleine stukjes verf uit de randen van de motorkap. Op 2 of 3 plaatsen is dit het geval.
Er liggen geen verfschilfertjes in de doos, dus ik mag aannemen dat het niet tijdens transport is gebeurd.

Is dit acceptabel? Of heb ik recht op een nieuw model? Of komt dit vaak voor?
Instagram: DutchC6
Ben

Re: Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door Ben »

Ik zou t niet leuk vinden. Zou gewoon bellen of mailen naar digene waar je die gekocht heb. riojg je hopelijk een nieuwe. Ik had een erger pobleem.

Van een Mitsubishi Eclipse. uit de film The Fast and the Furious , is de rechter sideskirt verkeerd gegoten. Lijkt alsof de sideskirt er half op zit. Opende de dozen pas toen ik me vitrine kast had. Enkele maanden later dus. Toen zag ik het pas. Kon 'm helaas niet meer terug sturen. :(
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door MiddleMan »

Oh dat is helemaal balen zeg! :(
Ik zag het gelukkig direct toen ik het model uit de doos pakte. Zag dat een tweede model ook een beschadiging had.
Heb inmiddels fotos verzonden naar de betreffende winkel, kan ze allebei terugsturen en krijg nieuwe modellen.
Netjes! :)

Ik was wel benieuwd of het vaak voorkomt, de modellen zaten nog in dichte doos. Worden deze fouten gemaakt bij de fabrikant?
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door rpi »

Dat zou ik niet accepteren. Waar de fout gemaakt is maakt overigens niet uit. Niet goed is retour. De enige waar jij mee te maken hebt is de verkoper. Hoe die het verder afhandelt met de fabrikant of groothandel is zijn probleem.

In ieder geval zo snel mogelijk melden bij de verkoper.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door rsh_scuderia »

Uiteraard worden er fouten gemaakt bij fabrikanten. Van verkeerde spelling, tot lak fouten of modellen die dusdanig worden afgeleverd bij winkeliers (Curbstone met Exoto modellen) dat deze direct retour gezonden moeten worden.
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door MiddleMan »

Ok, duidelijk! Ik kan ze gelukkig terugsturen! :)
Wat doen winkels over het algemeen met dit soort modellen? Gaan die in de uitverkoopof gewoon retour fabrikant?
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Re: Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door Diciotto »

MiddleMan schreef:Ok, duidelijk! Ik kan ze gelukkig terugsturen! :)
Wat doen winkels over het algemeen met dit soort modellen? Gaan die in de uitverkoopof gewoon retour fabrikant?
Wat denkt ge?
Volgens mij terug verkopen, en hopen dat de volgende koper niet reageert.

Overlaatst op een beurs zag ik een prachtig witte Spark, maar ik merkte (net op tijd) op dat één van de twee uitlaten onder het voorwiel zat. 'k Gaf het modelletje terug en signaleerde het, en 't werd weggezet. Voor effe maar blijkbaar, want toen ik een kwartierke later passeerde... Right. Stond gewoon terug tussen de andere... :evil:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Re: Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door Opel-DTM »

Heb zelf de pech dat het wel vaak voorkomt... meestal ligt het niet aan het model, maar aan de manier van inpakken... :cry:
Laatste 2 modellen van MCW uit Duitsland waren wel erg slecht verpakt... gelukkig zijn ze wel goed aangekomen.
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Hele kleine beschadigingen nieuw model, acceptabel?

Bericht door MiddleMan »

Opel-DTM schreef:Heb zelf de pech dat het wel vaak voorkomt... meestal ligt het niet aan het model, maar aan de manier van inpakken... :cry:
Laatste 2 modellen van MCW uit Duitsland waren wel erg slecht verpakt... gelukkig zijn ze wel goed aangekomen.
Dat is erg vervelend. :( Hier lag het niet aan de manier van inpakken, het is waarschijnlijk al gebeurd tijdens het productieproces.
Ik heb de modellen inmiddels retour gezonden, de nieuwe zijn onderweg! Die zal ik morgen of maandag wel krijgen! :roll:
Instagram: DutchC6
Plaats reactie