Wat is jullie mening over het volgende:
Op Ebay heeft iemand zonder toestemming mijn foto's gebruikt om zijn product te promoten:
http://cgi.ebay.nl/FERRARI-348-TBF-CHAL ... dZViewItem
De foto's zijn van de 348 tbf in de pitbox (drie stuks). Ik denk dat ze wel degelijk hebben bijgedragen aan de hoge eindprijs voor dit model (dat op zich niet super is).
De foto's heb ik ooit op het forum geplaatst.
Wat zal ik doen: laten varen of contact opnemen met de verkoper?
zonder toestemming gebruik foto's bij verkoop model op Ebay
zonder toestemming gebruik foto's bij verkoop model op Ebay
Groeten, Peter
zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Re: zonder toestemming gebruik foto's bij verkoop model op Ebay
Wat wil je ermee bereiken? Het model is al verkocht en een schadevergoeding kun je wel vergeten denk ik.
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
- F40F50ENZO
- Schaal: 1:18
Ik zou het zeker er niet bij laten zitten.
Je kan hem in eerste instantie er op wijzen dat je beslist géén toestemming gegeven hebt en dat je het met hem over een vergoeding wilt hebben. Als dat niet helpt, kan je E-bay nog proberen in te schakelen.
Zelf heb ik het ooit eens gehad met een auto die ik via E-bay verkocht had.
De nieuwe eigenaar probeerde de auto door te verkopen met mijn foto's en zelfs een groot deel van mijn advertentietekst er bij.
Hij reageerde heel vreemd op mijn mail en vervolgens heb ik via E-bay de advertentie laten verwijderen.
Hij heeft zijn plaatsingskosten niet vergoed gekregen.
Iemand anders verwijderde na waarschuwing direct in 1x mijn foto's, met excuses er bij, zo hoort het dus.
Tegenwoordig plaats ik alleen nog maar foto's met een copyright tekstje er op.
Succes er mee.
Je kan hem in eerste instantie er op wijzen dat je beslist géén toestemming gegeven hebt en dat je het met hem over een vergoeding wilt hebben. Als dat niet helpt, kan je E-bay nog proberen in te schakelen.
Zelf heb ik het ooit eens gehad met een auto die ik via E-bay verkocht had.
De nieuwe eigenaar probeerde de auto door te verkopen met mijn foto's en zelfs een groot deel van mijn advertentietekst er bij.
Hij reageerde heel vreemd op mijn mail en vervolgens heb ik via E-bay de advertentie laten verwijderen.
Hij heeft zijn plaatsingskosten niet vergoed gekregen.
Iemand anders verwijderde na waarschuwing direct in 1x mijn foto's, met excuses er bij, zo hoort het dus.
Tegenwoordig plaats ik alleen nog maar foto's met een copyright tekstje er op.
Succes er mee.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
- subarufreak
- Contacteer:
was ook eens aan het surfen of marktplaats toen ik zag dat mijn foto's van subaru's erop verschenen
dacht van, damn, heb ik nu die topic aangemaakt...
maar ja
zo heel veel kan je er niet aan doen denk ik persoonlijk

dacht van, damn, heb ik nu die topic aangemaakt...
maar ja
zo heel veel kan je er niet aan doen denk ik persoonlijk

Kun je wel degelijk iets aan doen. Het is wettelijk niet toegestaan foto's die iemand anders gemaakt heeft te gebruiken voor de verkoop van jou product. Hier wordt dan winst op gegenereerd. Dit kun je wettelijk aanpakken. Alleen het probleem zit hem in dat Ebay een internationale winkel is. Daarom is er veel getouwtrek wie je voor de schade aansprakelijk kunt stellen.
Ik zou wel degelijk contact opnemen met ebay en met de verkoper en zeker melden dat je er geen toestemming voor hebt gegeven. Die foto;s zijn jou eigendom.
Heb het zelf ook al een keer meegemaakt dat mijn foto's gebruikt zijn op marktplaats. Na een mailwisseling waren die zo verwijderd.
Ik zou wel degelijk contact opnemen met ebay en met de verkoper en zeker melden dat je er geen toestemming voor hebt gegeven. Die foto;s zijn jou eigendom.
Heb het zelf ook al een keer meegemaakt dat mijn foto's gebruikt zijn op marktplaats. Na een mailwisseling waren die zo verwijderd.
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ik zou het hele verhaal laten rusten (kost veel tijd en het levert je eigenlijk niks op). Het model is namelijk al verkocht en de advertentie is al verlopen. Indien het om een advertentie zou gaan die er nog steeds op zou staan, dan zou ik iig de verkoper hierop aanspreken.
Ik denk dat ik het er inderdaad maar bij laat zitten, omdat de veiling al afgelopen is.
Groeten, Peter