Ik was hier wat weinig de laatste tijd. Mijn topic stond helemaal op de tweede pagina, dat ben ik niet gewend
Deze SPARK Jaguar XJR9 is hier al vaker te zien geweest. Het is de winnende auto van Daytona 1988. In veel uitslagen komt Jan Lammers niet voor, maar hij heeft - nadat zijn eigen auto was uitgevallen - de laatste uren van Boesel overgenomen omdat deze uitgeput was:

Hier samen met de '90-er auto waarmee Lammers ook Daytona won:
Nog een Jaguar: de XJR14 uit 1991. Deze auto voldeed aan de nieuwe GroepC reglementen met een maximale motorinhoud van 3,5 liter. Een soort F1 met een jasje en koplampen

De auto was voorzien van een Ford Cosworth V8 (Jag was toen onderdeel van Ford en is recent verkocht aan Tata). De auto was snel (had pole position) maar is de race niet gestart, de 3,5 liters bleven gewoon niet heel. Mercedes C291 en de eerste Peugeot 905 hadden hetzelfde probleem. Jaguar reed de race met de vertrouwde V12 XJR12's (op de achtergrond) en finishte 2, 3 en 4
Mazda won de race in 1991 met een auto die nog aan het oude reglement voldeed. In 1992 waren alleen de 3,5 liters toegestaan. Mazda wilde zijn titel verdedigen maar had geen auto en geen motor ....
Gelukkig was Jaguar gestopt, dus van Walkinshaw de XJR14 chassis gekocht, een beetje verbouwd, een Judd V10 achterin en rijden maar met deze MX-R01....
Deze auto uit 1984 was meer Mazda. Het chassis was een Lola T616, maar de motor was de tweeschijfs wankel van de Japanse fabrikant. De Mazda's werden 10e en 12e algemeen en 1e en 2e in de C2 klasse. Nederlander Boy Hayje reed op deze #67 mee die tweede werd in de klasse:
Tot zover deze groep C update, volgende keer BMW's