Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Peter's Dinky hoek

Bericht door Peter Parker »

Omdat voor mij Dinky Toys een aparte catagorie zijn, leek het me handig om deze maar onder een aparte lijst te gaan plaatsen. Vandaag in hotel Mercure op de beurs 3 Dinky Toys gekocht. De beurs zelf is van 10- 14.00 uur. Er is vooral veel op gebied van Dinky, Corgi en andere oudere modellen, maar ook op nieuw gebied is er veel te vinden. Sommigen vragen hoge prijzen, maar met wat zoeken is er wel wat goedkopers te krijgen.

Afbeelding

Dit is een oude Daimler Ambulance made in England van rond de 1950. Het tijdperk waar er nog geen raampjes en interieur in de Dinky Toys zitten. Dit model is er ook in wit en leger groen.
Afbeelding

Dit is een Bristol 450 Le Mans wagen 1953 van Dinky Toys nr 163. Het is een zeer goede repaint. Het mooie van dit model vind ik de vleugels achterop.

Mijn laatste aankoop was een Police Accident unit Ford Transit Van. Deze is een meer recent type toen Dinky op zijn hoogte punt was. Hij is van samen met de bodemplaat geheel metaal, dus zwaar. Er is een gedetailleerd interieur met bestuurder en meerdere deuren kunnen open, waaronder een schuifdeur.

Afbeelding
Afbeelding

MOD-EDIT Model1op43: Om vast te houden aan het principe van 1 verzameltopic per forumlid, toch maar besloten ze samen te voegen ...
Laatst gewijzigd door Peter Parker op zo 24 okt 2004 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ik ben helemaal gek van Porsches 962 en 956 en natuurlijk 917's. Deze vandaag op de beurs gekocht van Onyx.

Afbeelding
boerke04

Bericht door boerke04 »

Dat ziet er wel leuk uit Peter, ga je deze Dinky's nu nog opknappen of laat je ze in deze staat :?:
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ik knap eigenlijk heel zelden meer op. Die Ford Transit zou helemaal uit elkaar moeten en de stickers moeten vervangen. Ik vind zo bespeelt wel mooi. Zo'n repaint als die Bristol, zo goed kan ik het niet. Ik heb er wel eens een paar gedaan, maar alleen het uitboren van de popnagels geeft al beschadigingen die ik moeilijk over mijn hart kan laten gaan. Ze mogen er oud uit zien.
Tim

Bericht door Tim »

Peter Parker schreef: Ze mogen er oud uit zien.

Groot gelijk: ze zijn ook gemaakt als speelgoed, niet als statisch model.
Opknappen is mooi, gebruikt is ook niet verkeerd.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Nou kan ik het niet laten om een aantal opgeknapte exemplaren te laten zien. Bij deze jeep heb ik een nieuwe ruit en bestuurder gekocht via modelcarparts.nl. Die heeft veel reserve onderdelen voor Dinky's Corgi's en Tekno's.

[center]Afbeelding[/center]

Deze politie wagen was een totaal wrakje waar iemand op had gestaan en ik kreeg hem ook gratis bij een andere aankoop. Deze is opnieuw geverfd, heeft nieuwe stickers, zwaailicht en antenne en raampartij.
Desoto Fireflite.

Afbeelding

Deze Simca van Dinky was geheel verfloos en heb ik weer gespoten en het interieur gewassen. Ik was oude modellen met een lauw sopje met zachte zeep. Daarmee haal je de geligheid van de ramen weer weg.

Afbeelding

Deze Peugeot 403 was mijn eerste opknap projekt, maar de donkerblauwe kleur is niet orgineel. Die had een lichtblauwe tint moeten hebben.

Afbeelding

Bij deze Austin tenslotte heb ik enkel nieuwe decals gekocht van Shell Bp. Dat is voor deze wagen zo opvallend.

Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

voor mijn dochter Mirjam's verjaardag

Mijn dochter werd 8 dit weekend en wilde een afstandbestuurbare auto. Bij Halfords hadden ze deze Turbo Tuners en in dit geval moet het een Lexus zijn. Zo trots op mijn dochter dat ze naast Ken een auto wilde. :D
Het lukt haar nu al om met de auto een donut te maken!

[center]Afbeelding[center][/center][/center]
Tim

Bericht door Tim »

Geeft ie nou licht vanuit z'n wielen? Of komt dat onder de auto uit? :?:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ja er zit een blauw ledje in de velgen en die draaien ook rond. De velgen lichten blauw op bij het rijden.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Warsteiner Porsche

Hij is gearriveerd model 1:43! Hij is zeer mooi. Als je nog eens een Porsche op ebay zet laat het me dan maar weten!

[center]Afbeelding[/center]
boerke04

Bericht door boerke04 »

Dat zijn weer een paar mooie aanwisten Peter, ik vind het prachtig om te zien hoeveel verschillende merken, types, raceklasses e.d. jij verzamelt.

En het komt natuurlijk helemaal goed uit dat je dochter ook nog eens gek is van auto's, ik weet zeker dat als zij in bed ligt papa nog eventjes met de wagen gaat crossen door de huiskamer.....of niet soms :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

boerke04 schreef:En het komt natuurlijk helemaal goed uit dat je dochter ook nog eens gek is van auto's, ik weet zeker dat als zij in bed ligt papa nog eventjes met de wagen gaat crossen door de huiskamer.....of niet soms :wink: :mrgreen:

"Het is tijd om naar bed te gaan Mirjam!"

"Maar papa het is pas half 7!?" :wink:
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Warsteiner Porsche

Bericht door model1op43 »

Peter Parker schreef:Hij is gearriveerd model 1:43! Hij is zeer mooi. Als je nog eens een Porsche op ebay zet laat het me dan maar weten!

Er staan er nog 3: twee 996 GT3's en een 993 GT2. Dus wie houd je tegen? :mrgreen:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

[center]mmm :? nee ik bedoel 917, 956 of 962. :P [/center]
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Norev heeft dit diorama doosje uitgebracht met historische Franse verkeersborden. Ze zijn in Diecast en ik kon ze niet laten liggen. De Dinky Toys bordjes zijn onbetaalbaar, maar dit ging nog. Het doosje is ook zeer verzorgd.

Paar foto's voor de liefhebbers:

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste foto heb ik 3 Franse wagens van Dinky Toys gezet. Achteraan de Traction Avant 24 N, linksvoor2 CV 558 en rechtsvoor de DS 19 24C.
Plaats reactie