Ferrari 125S (1/43) van brumm naar bbr... naja, bijna....

Plaats reactie
Dizono

Ferrari 125S (1/43) van brumm naar bbr... naja, bijna....

Bericht door Dizono »

Jullie kennen waarschijnlijk het gevoel. Na het lezen van wat onderwerpen hier bekruipt je het gevoel dat sommige van jouw modellen ook wel wat extra's kunnen gebruiken. In mijn geval de 125s van brumm. Nu is brumm zowieso geen top merk, deze 125 is wel heel erg basaal vorm gegeven. slecht weinig details, een interieur in 1 kleur op wat zilveren tellers en de stoeltjes na. voor de rest alles zwart, incl het stuur. Ook kijk je van opzij gezien door het model heen omdat er geen schotjes tussen de wielen zitten... Hoog tijd om daar wat aan te doen.

Hier zoals hij was (geen eigen foto)
Afbeelding

hier het nieuwe interieur, met zilveren details, vintage-look stoelen (de auto is niet voor niks 61 jaar oud...en alles beter dan het feloranje wat het was), matjes gekleurd en natuurlijk een nardistuurtje gemaakt.:
Afbeelding

Afbeelding

De binnenkant van de body en het onderstel (met zelfgemaakte kunstof tussenschotjes) netjes zwart gemaakt:
Afbeelding

Nuja, netjes, ach van de binnenkant zie je toch 90% niet en het zichtbare is vrij netjes:
Afbeelding

De buitenkant, hier zijn alle naadjes van motorkap en kofferklep zwart gemaakt, de lamellen van de grilles zwart gemaakt, wat zwart in het relief van de louvres aan de zijkant en op de motorkap, de sponningen van de raampjes netjes zilver en 1 ruitje liggend ipv staand:
Afbeelding

Desalnietemin zie ik nog wat kleine foutjes die opgelost moeten worden. Veel onregelmatigheden zitten echter in de raffelige body. Gezien de weinige vrije tijd die ik heb heb ik alleen deze middag aan het model besteedt. Een nieuwe laklaag behoorde dus zeker niet tot de mogelijkheden.
Afbeelding

en nog 2 detailshots:
Afbeelding

Afbeelding

zo, dat was mijn middagbesteding. Ik hoop dat jullie het resultaat een beetje netjes vinden. Na een goede schoonmaakbeurt en de laatste kleine puntjes is het model toch een stuk netter geworden vind ik.
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Re: Ferrari 125S (1/43) van brumm naar bbr... naja, bijna....

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ziet er leuk uit, en je hebt weer een leuke knutselmiddag gehad :D !
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

:worshippy: Klasse wat je hebt gedaan zeg!
SanderD

Bericht door SanderD »

Ik vind die vintage-look van die stoelen echt :thump_up:
supernova

Bericht door supernova »

Hij is er zeker op vooruit gegaan! Knap hoe je een model met wat verf zoveel mooier (en realistischer) gemaakt hebt! :thump_up:
Dizono

Bericht door Dizono »

ik zal binnenkort even wat betere foto's plaatsen, op deze ziet het geheel er rommeliger uit dan het is. Heb er nog 1 onderhanden genomen en hoewel die niet zo mooi is geworden als deze is ook dat zeker een verbetering.
Afbeelding
Plaats reactie