Heel erg bedankt voor de positieve reacties, ik heb gelukkig nog veel meer in petto. Ik begin vandaag met mijn projekt 1968 Chevrolet Camaro Z28 Pro Street van Exact Detail, wat er allemaal vooraf is gegaan en hoe het model er uiteindelijk uitziet. Het is is misschien een model dat niet iedereen aanspreekt, maar mijn variatie is heel breed, dus hopenlijk zit er iets voor iedereen bij....
Soms (eerlijk gezegd heb ik dat wel erg vaak)heb je weleens dat je een model ziet en denkt “die moet ik hebben”. Dat was dus ook met deze Camaro. Maar dan heb je het model en dan denk ik vaak van,”Hadden ze dat niet beter kunnen doen of anders.”Zo ook die Mercedes McLaren SLR van CMC, je moet er een groot bedrag voor neerleggen, en dan ga je ervan uit dat een High-end model ook helemaal perfekt is. Nou ik vond helaas van niet, die wielen, wel mooi materiaal, echt aluminium, die eronder zaten waren voor mij een regelrechte afknapper. Die plastiek motorkap (hadden ze dit nou echt niet van metaal kunnen maken?) daar kan ik nog mee leven, maar die wielen...
Ik heb er lang na gekeken, maar uit eindelijk toch andere wielen onder gezet, Lorinser velgen van Pro-Shop, maar over deze SLR een ander keer, ik dwaal af.
Het zelfde gevoel had ik dus ook met die Camaro, nou heb ik zo goed als alle bladen van Chroom & Vlammen en ben zeer onder de indruk geraakt van de Pro-Touring (klassieke koets met moderne techniek en wielen) scene, het model zoals ik hem kocht is Pro-Racing, zeg maar straat legale dragracers. Maar genoeg tekst, dit is wat er allemaal veranderd is begeleidend met foto.
Standaard met dragrace banden en Cragar velgen.

Interieur, let op stoelen en achterbank.

De uilaten lopen niet door tot achter, achteras is ook verhoogd.

Jawel, in eigen garage, alle wielen demonteren en het projekt kan beginnen.

Model volledig uitelkaar gehaald, achteras kompleet verwijderd, zoals je ziet: remschijven en remklauwen gemonteerd. De wielen kunnen draaien en de schijven draaien vrolijk mee.

De verhoging verwijderd en veren aangebracht, nu veert de achteras ook mee.

Hier een goed beeld hoe het wiel en de schijven en klauw eruit zien na montage.

In- en uitveren. De vooras is ook gereed en het komplete onderstel is klaar.
Bodywork:

Alle als chroom aangebrachte lijsten verwijderd met aceton, het is gewoon verf wat aangebracht was, nu oogt het
Much smooter.

Standaard met loze gaten, dat kan natuurlijk niet....

En zo ziet het er gemonteerd uit.
Interieur:

Al 1 stoel verwijderd, achterbank moet ook ook plaats maken voor leegte.

Hierdan die mooie race stoelen met 4-punts gordels van GMP, deze kunnen ook naar voren klappen. En natuurlijk hoort er ook een NOS-fles bij en brandblusser (niet zichtbaar wel aanwezig achter bestuurder stoel)

Letop het contact sleutel in het contact, verder ook sportstuur van GMP gebruikt en aluminium stuur kolom zelf gefrabriceerd.

Weg achterbank en kijk op de NOS-fles als de stoel naar voren is geklapt...
Uitlaat:

Waar de uitlaat eindigde ben ik verder gegaan, via twee Borla dempers naar de zelf gemaakte einduitlaten die omhoog naar buiten priemen.
Het eind produkt:

Met....

...of zonder voorbumper.

Het grote voorbeeld naast zich, 1969 Camaro Streetfighter van GMP, jawel dit is helemaal Pro-Touring!!

Leuk kenteken....als je het niet kan lezen:
By By Cop

Nog een maal van achteren......

En dit is de laatste....
Een flinke update, maar ik hoop dat jullie een indruk krijgen wat mij het meeste drijft...vandaar Upgrades.
Ben reuze benieuwd wat jullie van dit projekt vinden, ik heb er nog meer op stapel staan dus....hou het in de gaten.
Voor nu, tot gauw