Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
mooi die fiatjes 
- straatauto
- Contacteer:
De strandauto's van Veicolo legden een link tussen Fiat en Daf.
Ik heb gisteren weer wat nieuwe foto's gemaakt waaronder een Dafje samen met een Fiat tijdgenoot.
De Norev-Daf is naar verluid óók in Nederland als eerste model van een nieuwe serie uitgebracht tegen een zeer aantrekkelijke stuntprijs (Volvofiel zou hem inmiddels al hebben ?) Ik heb jammergenoeg destijds het volle pond betaald.
Desondanks: Wat mij betreft mag Norev nog wat meer Dafjes in 1/43 modelleren.
Daf Daffodil 30 1961 Norev
Fiat 500 1965 Minichamps

Ik heb gisteren weer wat nieuwe foto's gemaakt waaronder een Dafje samen met een Fiat tijdgenoot.
De Norev-Daf is naar verluid óók in Nederland als eerste model van een nieuwe serie uitgebracht tegen een zeer aantrekkelijke stuntprijs (Volvofiel zou hem inmiddels al hebben ?) Ik heb jammergenoeg destijds het volle pond betaald.
Desondanks: Wat mij betreft mag Norev nog wat meer Dafjes in 1/43 modelleren.
Daf Daffodil 30 1961 Norev
Fiat 500 1965 Minichamps

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Dit DAFje heb ik inmiddels in mijn bezit ja, voor slechts 6,95. Enige slimmigheid is wel gewenst, want ze hebben een slinkse manier om je de hele serie aan te smeren.
Maar met een beetje inzet heb je een superkoopje.
Mooie modellen weer!
Maar met een beetje inzet heb je een superkoopje.
Mooie modellen weer!
PRACHTIG, deze Daf Daffodil 30 1961 Norev..
Vertel er eens wat meer over??
Is deze gewoon in de "handel" of is dit een serie vergelijkbaar met de Norev-Hachette serie van de Citroen 2CV die nu in de winkels ligt...??
Vertel er eens wat meer over??
Is deze gewoon in de "handel" of is dit een serie vergelijkbaar met de Norev-Hachette serie van de Citroen 2CV die nu in de winkels ligt...??
Greetz, Kale
- straatauto
- Contacteer:
Deze Daffodil heb ik ongeveer een half jaar geleden gekocht als een gewone uitgave van Norev.
Hij is óók gelanceerd als eerste model van een Lecturama serie ................... http://www.lecturama.nl/aanbiedingen/norev/
Middels een PB aan Volvofiel kun je mogelijk meer hierover te weten komen.
Norev maakt tegenwoordig heel veel modellen, maar steeds in erg kleine oplagen (overigens zonder dat ze dit vermelden), dus als je hem in winkel of op de beurs zoekt moet je snel zijn.
Op internet "Googelen" zal ook wel een leverancier opleveren.
Hij is óók gelanceerd als eerste model van een Lecturama serie ................... http://www.lecturama.nl/aanbiedingen/norev/
Norev maakt tegenwoordig heel veel modellen, maar steeds in erg kleine oplagen (overigens zonder dat ze dit vermelden), dus als je hem in winkel of op de beurs zoekt moet je snel zijn.
kzou niet weten welke kiezen....het dafje of fiatje
.ze zijn allebei super mooi 
hierbij mn nieuwste aanwinst..de Peugeot 504

hierbij mn nieuwste aanwinst..de Peugeot 504

Die Daf is
Ook de 504 ziet er leuk uit met z'n gele (Franse) koplampen.
Ook de 504 ziet er leuk uit met z'n gele (Franse) koplampen.
Rock & Roll!!!
straatauto schreef:Deze Daffodil heb ik ongeveer een half jaar geleden gekocht als een gewone uitgave van Norev.
Ik heb 'm zojuist besteld...
Thanks voor de tips en adviezen, heren!!
Greetz, Kale
waar en hoe bestel je die daf
....als belg zie ik die ook wel zitten 
Hm, ik weet niet of de aanbieding ook voor België geldt...
Klik hier om naar de bestelpagina te gaan.
Klik hier om naar de bestelpagina te gaan.
Die Daffodil heb ik dus ook al een behoorlijke tijd (gekocht in Houten, tja je verzamelt Volvo en Daf of je verzamelt niet
) tezamen met een paar mooie Norev Display's.
Inderdaad een heel mooi geslaagd modelletje. Staat leuk op de display van Normandië.
'T is trouwens een heruitgave van de 60-er jaren heb ik begrepen.
Hier een foto van hoe de Dafjes in mijn vitrine staan

Voor de NAMAC-leden: In de nieuwste AIM staat een vergelijking tussen de Corgi, Lion en Norev Daffodil.
Inderdaad een heel mooi geslaagd modelletje. Staat leuk op de display van Normandië.

Voor de NAMAC-leden: In de nieuwste AIM staat een vergelijking tussen de Corgi, Lion en Norev Daffodil.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
havas maakte ook dergelijke auto's. Bedoel jij de auto van 't Koninklijk Huis?V480-S60 schreef:Juliana had een door Michelotti verbouwde Daf 55 in een dergelijke uitvoering. Geen Ferrari of Fiat.PORSCHE schreef:Mooie modellekes
Juliana had zo'n Ferrari voor aan het strand
Zie maar eens hier.
Direct aan het begin en aan het eind.![]()
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Die uitgave was plastic, zover ik weetV480-S60 schreef:Die Daffodil heb ik dus ook al een behoorlijke tijd (gekocht in Houten, tja je verzamelt Volvo en Daf of je verzamelt niet![]()
) tezamen met een paar mooie Norev Display's.
Inderdaad een heel mooi geslaagd modelletje. Staat leuk op de display van Normandië.![]()
![]()
Even een antwoordje op jouw vragen Buttonfreak.
Ja ik bedoel de auto's van het koninklijk huis. Op de link zijn er twee te zien. Een cremekleurige en een blauwe.
Volgens de gegevens die ik heb zijn ze allebei door Michelotti zelf gebouwd, speciaal voor koningin Juliana.
En dan over het Norev model: Ik kan het mis hebben maar ik meen dat ook dit model van kunststof is. Het is in ieder geval heel licht. En ik heb begrepen dat dezelfde mallen gebruikt zijn. Alleen de "ornamenten" zijn speciaal gemaakt.
Ja ik bedoel de auto's van het koninklijk huis. Op de link zijn er twee te zien. Een cremekleurige en een blauwe.
Volgens de gegevens die ik heb zijn ze allebei door Michelotti zelf gebouwd, speciaal voor koningin Juliana.
En dan over het Norev model: Ik kan het mis hebben maar ik meen dat ook dit model van kunststof is. Het is in ieder geval heel licht. En ik heb begrepen dat dezelfde mallen gebruikt zijn. Alleen de "ornamenten" zijn speciaal gemaakt.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
- straatauto
- Contacteer:
Ik haak nog even in op de Daf-discussie:
Toen ik zo'n 20 jaar geleden begon met het verzamelen van 1/43 straatauto's stond ons vaderlandse Dafje natuurlijk ook hoog op het verlangijstje.
Behalve de modellen van Tekno, Liontoys e.d. (antiek speelgoed) waren er echter géén gedetailleerde modellen te koop.
Tot ik zo'n 15 jaar geleden een bouwdoosje van het Nederlandse merk Autodrome bemachtigde.
Onderstaand modelletje heb ik destijds zelf gebouwd (de witte verf die ik op de velgen aanbracht werd door de eigenaar van Autodrome als zeer bijzonder genoemd).
Het tweede model is pas een jaar geleden op de markt gebracht door Replicars (De importeur/leverancier uit Elst die nu zo goed bezig is met NEO-classics); echter deze Daf is niet echt bijzonder te noemen: Waar de Daffodil van Autodrome géén A-stijlen kent heeft de uitvoering van Replicars (door Spark?) A-stijlen als boomstammen en een nergens kloppende lijn. (Ik vraag me nóg af waarom ik hem gekocht heb)
Ik was dan ook blij dat er met de Norev Daffodil nu eindelijk een acceptabel 1/43 model was.
Daf Daffodil 1963 Autodrome (bouwpakketje) De groene met zwart dak
Daf Daffodil Replicars (Spark)

Toen ik zo'n 20 jaar geleden begon met het verzamelen van 1/43 straatauto's stond ons vaderlandse Dafje natuurlijk ook hoog op het verlangijstje.
Behalve de modellen van Tekno, Liontoys e.d. (antiek speelgoed) waren er echter géén gedetailleerde modellen te koop.
Tot ik zo'n 15 jaar geleden een bouwdoosje van het Nederlandse merk Autodrome bemachtigde.
Onderstaand modelletje heb ik destijds zelf gebouwd (de witte verf die ik op de velgen aanbracht werd door de eigenaar van Autodrome als zeer bijzonder genoemd).
Het tweede model is pas een jaar geleden op de markt gebracht door Replicars (De importeur/leverancier uit Elst die nu zo goed bezig is met NEO-classics); echter deze Daf is niet echt bijzonder te noemen: Waar de Daffodil van Autodrome géén A-stijlen kent heeft de uitvoering van Replicars (door Spark?) A-stijlen als boomstammen en een nergens kloppende lijn. (Ik vraag me nóg af waarom ik hem gekocht heb)
Ik was dan ook blij dat er met de Norev Daffodil nu eindelijk een acceptabel 1/43 model was.
Daf Daffodil 1963 Autodrome (bouwpakketje) De groene met zwart dak
Daf Daffodil Replicars (Spark)