Zoals onlangs reeds aangekondigt:
Ferrari F430 AF Corse Motorola, 1st FIA GT 2 2007. Redline.
Zoals wellicht bekend verzamel ik Ferrari racers die kampioen zijn geworden of (beroemde) races hebben gewonnen. Voor wat betreft de kampioensauto's mag natuurlijk de Ferrari F430 natuurlijk niet ontbreken. De F430 heeft de afgelopen 2 jaar zo ongeveer in ieder kampioenschap de GT2 klasse gewonnen. Het team van Af Corse won de laatste 2 jaar het FIA GT2 kampioenschap.
Vooral in 2007 was de voorsprong enorm. De 1e 4 plaatsen bij de coureurs waren voor de AF Corse coureurs. Deze nr 50 was 1e met de coureurs Dirk Muller en Toni Vilander. Het team kampioenschap won men met meer dan het dubbele aantal punten tov de tweede plaats.
(alleen een overwinning van een F430 van de 24 uur van Le Mans ontbreekt nog, maar wie weet gezien de 7 F430's is de kans dat het dit jaar wel gaat lukken zeer groot)
De F430 club:

vlnr:
AF Corse nr 59, Salo/Aguas/Scheider, 24 hrs Spa FIA GT2006. Gasoline/BBR
Risi Competizione nr 62, Melo/Salo/Lazoro, 12 hrs Sebring ALMS 2006. Gasoline
Risi Competizione nr 62, Melo/Salo/Mowlem, 12 hrs Sebring ALMS 2007. AutoBarn
AF Corse Motorola nr 50, Muller/Vilander, FIA GT2 2007. Redline
De F430 club is voorlopig compleet. Alleen de F430 van het Virgo team dat de afgelopen 2 jaar de GT2 klasse van de LMS heeft gewonnen ontbreekt. Maar bij mijn weten is hier helaas geen model van uitgebracht. Dus mocht toevallig iemand weten dat dit wel het geval is laat het me dan even weten. De Redline is absoluut een schitterend model tegen ook een redelijke prijs. Mooie livery ook. Echter de Gasoline/BBR en Autobarn versies zijn wel net een stapje beter. Waar Redline decals plaatst hebben de andere 2 echte "onderdelen" en ook de roosters en decals zijn net wat fijner afgewerkt. Tevens zijn deze merken wat zwaarder dus de materialen zullen ook wel beter zijn. Maar goed deze 2 merken kosten dan ook bijna het dubbele van een Redline.