Betaling naar Belgie

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Betaling naar Belgie

Bericht door Ferrari10flrb »

Ben benieuwd wie van de MAFers de volgende situatie ook meegemaakt heeft en misschien weten hoe te handelen:

Ik heb in april een bedrag overgemaakt naar Belgie voor een model dat ik op Ebay gewonnen heb obv het IBAN nr en de BIC code die de verkoper mij heeft opgegeven.

Leek allemaal goed te gaan. Omdat het internetbanking programma niet blokkeerde agv verkeerde nummers. En het bedrag ook is afgeschreven.

Echter de verkoper heeft het bedrag niet ontvangen..............Omdat deze :evil: het verkeerde IBAN nummer heeft opgegeven. :doh: :evil:

Ik heb mijn bank verzocht om te achterhalen waar het bedrag naar toe is gegaan. Maar dat schiet ook niet echt omdat men vindt dat het bedrag te laag is :evil:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Re: Betaling naar Belgie

Bericht door Matt Modelautos »

Het er niet bij laten zitten.
Het IBAN nummer bevat ook het rekeningnummer van de rekeninghouder. En dit is weer gekoppeld aan een naam. Als dit niet overeenkomt wordt de afhandeling niet uitgevoerd. TENZIJ hij dezelfde naam heeft natuurlijk. Maar dan komt het woord fraude in me op. Ik zou toch nogmaals contact opnemen met de bank en verder onderzoek eisen. Hoe klein het bedrag ook is.
IABN= Je internationale bankrekeningnummer.
BIC code is het internationale Banknummer.
Dus al die nummers + naam moeten met elkaar overeenkomen. Is/was dit niet het geval, dan is het een fout van de bank. Klopt dit wél allemaal, speelt de verkoper misschien wel een spelletje.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Ferrari10flrb
Contacteer:

Matt Modelautos schreef:Het er niet bij laten zitten.
Het IBAN nummer bevat ook het rekeningnummer van de rekeninghouder. En dit is weer gekoppeld aan een naam. Als dit niet overeenkomt wordt de afhandeling niet uitgevoerd. TENZIJ hij dezelfde naam heeft natuurlijk. Maar dan komt het woord fraude in me op. Ik zou toch nogmaals contact opnemen met de bank en verder onderzoek eisen. Hoe klein het bedrag ook is.
IABN= Je internationale bankrekeningnummer.
BIC code is het internationale Banknummer.
Dus al die nummers + naam moeten met elkaar overeenkomen. Is/was dit niet het geval, dan is het een fout van de bank. Klopt dit wél allemaal, speelt de verkoper misschien wel een spelletje.

Was ik ook niet van plan. Gaat ook om het principe. Heb zelf bij deze grote F1 sponsor gewerkt dus via via kan ik wel e.e.a. achterhalen.

Ik heb niet echt het gevoel dat de verkoper fraudeerd, eerder wat onwetendheid. Bedrag is niet schokken € 25,-.
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Gewoon een onderzoek eisen hoor, als je 25 euro rood staat berekenen ze ook rente, en dan is het bedrag ook niet te klein voor ze, en die bankmedewerkers moeten ook maar eens leren dat ze moeten werken voor hun geld :evil:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Regenkaiser

Bericht door Regenkaiser »

Ik heb enkele weken geleden geld per IBAN overgemaakt naar Italie.
De verkoper had het geld ook niet ontvangen en het geld was wel van mijn rekening afgeschreven.
De naam van de begunstigde bleek niet te kloppen.
Na 14 dagen kreeg ik het bedrag weer teruggestort omdat de naam en het IBAN-nummer niet overeenkwamen.
Het duurde bij mij dus even, maar uiteindelijk heb ik mijn geld terug.
Ging bij mij echter om 200 euro, maar dat moet in principe niet uitmaken.

Suc6, Jan-Paul
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Matt Modelautos schreef:Het er niet bij laten zitten.
Het IBAN nummer bevat ook het rekeningnummer van de rekeninghouder. En dit is weer gekoppeld aan een naam. Als dit niet overeenkomt wordt de afhandeling niet uitgevoerd. TENZIJ hij dezelfde naam heeft natuurlijk.
Daar zou ik toch geen rekening meer mee houden. Tegenwoordig controleren banken de naam en rekeningcombinatie niet meer.
Dus als jij een fout maakt, is het jouw fout en heb jij een probleem.
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Schumi28 schreef:Daar zou ik toch geen rekening meer mee houden. Tegenwoordig controleren banken de naam en rekeningcombinatie niet meer.
Dus als jij een fout maakt, is het jouw fout en heb jij een probleem.
Nope,....dan is het misschien afhankelijk van de bank die je hebt (ABNAMRO in mijn geval). Maar bij een binnenlandse betaling waarbij de gegevens niet matchen krijg ik op het moment zelf al de melding dat het niet klopt. Bij een buitenlandse betaling de dag erna. Waarom ik daar zo zeker van ben ?. Het is me toevallig vorige week overkomen bij een betaling naar Frankrijk. (de Opel Commodore van Huub Vermeulen).
Carpe Diem

kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ik heb het ook een keer gehad dat ik een betaling naar duitsland had gedaan. Rekening gegevens bleken ook niet te kloppen. Geld is wel terug gestort - 10 euro. Toen ik verhaal ging halen bleek dat het onderzoekskosten waren. :(
Maar als het niet klopt boeken ze het volgens mij gewoon automatisch terug.
Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

De Nederlandse banken muv de Postbank doen vrijwel niet aan naam-nummer controle. Het kan dus zijn dat een bedrag wordt overgemaakt naar Jansen maar als het rekeningnr van Pietersen word opgegeven, dan komt het bij Pietersen terecht. :doh:

Nu weet ik dus niet hoe de Belgische banken daarmee omgaan. Kan dus best zijn dat het bedrag gewoon bij iemand die het verkeerd opgegeven IBAN nummer heeft is terecht gekomen. En het niet terugstort :evil:

Baal er wel van want het gaat om een vrij zeldzame en dus moelijk te vinden Ferrar 250 SWB van Bang :(
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Zoals ik al eerder vermeld heb ligt het dan TOCH aan de BANK die je hebt. Hier de voorwaarden van de ABNAMRO over het gebruik van Telebankieren en eventueel verkeerde IBAN code: (Te vinden op internet http://www.abnamro.nl)
Voorwaarden:
Voor een goede automatische verwerking is het van belang dat het formulier correct is ingevuld. Bij een foutieve BIC of het ontbreken hiervan, wordt een aanvultarief in rekening gebracht.

Bij een foutieve IBAN of bij twijfel over de interpretatie over andere gegevens, zal ABN AMRO de opdracht aan u retourneren.

Duidelijk genoeg lijkt mij. Ik heb ook nog de helpdesk gebeld en deze bevestigen dat de naam en IBAN code gecontroleerd worden, en bij een eventuele fout de bovenstaande voorwaarden gelden.

Ik zou dus als ik jou was even de voorwaarden van jouw bank doornemen en indien er dezelfde voorwaarden in staan, bij jouw bank aan de bel trekken.
Carpe Diem

jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Als je lang genoeg schut aan de bank werken ze vanzelf mee :P
Plaats reactie