Alcohol-reclame probleem!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
BVR

Bericht door BVR »

Wat een weerzinwekkende onzin is dat zeg. Kun je nagaan, hier in de buurt zijun de wegen afgesloten. Staan daar van die omleidingsbordjes:
"TIPPELZONE EN CREMATORIUM VOLG ..."
Het is toch gewoon te idioot voor woorden dat mensen nog niet eens rustig hun hobby kunnen bedrijven omdat één of andere kl*teregering bepaalt dat tabak en alcoholreclame, hoe subtiel ook, gewoon verboden is en er een boete van VIERDUIZENDVIJFHONDERD euri op komt te staan? Nou heb ik het niet alleen over mijn Martini-rallywagens en alle andere modelauto's met dat soort "illegale reclame", maar inderdaad ook de verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes! Komop zeg, kan er een onschuldiger hobby bestaan dan dat!
En ze delen wel gewoon wapenvergunningen bij de vleet uit, zelfs wanneer er een paar keer wat mensen om relationele redenen worden omgelegd door zo'n vent met vergunningen voor drie of meer wapens!
Tegen zo'n overheid kan ik alleen maar dit zeggen:
:angry_finger: :angry_finger: :angry_finger: :angry_finger: :angry_finger:
///M Power

Bericht door ///M Power »

BVR schreef:Wat een weerzinwekkende onzin is dat zeg. Kun je nagaan, hier in de buurt zijun de wegen afgesloten. Staan daar van die omleidingsbordjes:
"TIPPELZONE EN CREMATORIUM VOLG ..."
Het is toch gewoon te idioot voor woorden dat mensen nog niet eens rustig hun hobby kunnen bedrijven omdat één of andere kl*teregering bepaalt dat tabak en alcoholreclame, hoe subtiel ook, gewoon verboden is en er een boete van VIERDUIZENDVIJFHONDERD euri op komt te staan? Nou heb ik het niet alleen over mijn Martini-rallywagens en alle andere modelauto's met dat soort "illegale reclame", maar inderdaad ook de verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes! Komop zeg, kan er een onschuldiger hobby bestaan dan dat!
En ze delen wel gewoon wapenvergunningen bij de vleet uit, zelfs wanneer er een paar keer wat mensen om relationele redenen worden omgelegd door zo'n vent met vergunningen voor drie of meer wapens!
Tegen zo'n overheid kan ik alleen maar dit zeggen:
:angry_finger: :angry_finger: :angry_finger: :angry_finger: :angry_finger:

Ik had het niet beter kunnen zeggen :worshippy: (En ramen in een donkere kamer?????? WAAR GAAT DAT OVER :?: :angry_finger: )
schumifan

Bericht door schumifan »

omdat volgens de arbowet het verplicht is, dat een werk ruimte goed "verlicht" moet zijn :wink: :mrgreen:
BVR

Bericht door BVR »

Ik ga al m'n Martini-modellen uitstallen voor t raam :mrgreen:
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Tiscali.nl schreef:VWA verbijsterd over berichten

UTRECHT - 01/11/04 - De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) is het niet eens met de berichtgeving in enkele media maandag, dat standhouders en hobbyisten een hobbybeurs in Leeuwarden moesten verlaten. Dat zou zijn gebeurd vanwege verboden reclame-uitingen voor tabaks- en biermerken. Dat heeft de organisatie maandag in een persbericht laten weten.

"We hebben de beursorganisatie alleen gewaarschuwd voor reclame-uitingen op auto's en spiegels. Dat is namelijk een overtreding van de wet op de tabaksreclame. Het gaat ons echter niet om verzamelaars van sigarenbandjes, zoals in verscheidene media werd gesuggereerd", meldt de autoriteit.

Het was volgens de VWA nadrukkelijk niet de bedoeling om verzamelaars te hinderen. Het bezit en het ruilen van artikelen als sigarenbandjes, bierviltjes en glazen is namelijk geen probleem, aldus de organisatie.

hehe, weer niks aan de hand :roll: Maar goed ze zijn wel bij Autopassion langsgeweest :evil:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Vandaag stond het dus ook hier in het regionale dagblad Limburgs Dagblad. Ik heb hier gewoon geen woorden meer voor. Verzamelaars lopen het risico een boete te krijgen van 4500 Euro en hier in de buurt rijden de junks op gestolen fietsen in het donker zonder verlichting. En ze gaan ook nog vrijuit. In welke maatschappij leven we eigenlijk ?

Keuringsdienst jaagt op sigarenbandjes
Leeuwarden -
Verzamelaars van bierviltjes, bierglazen, sigarenbandjes, sigarenkistjes of aanstekers zijn verbijsterd over het verbod op uitstalling van hun waren op hobbybeurzen.
Volgens de dit jaar van kracht geworden aanscherping van de reclameregels voor alcohol en tabak geldt het publiekelijk tonen van voorwerpen met de naam van nog bestaande tabaksproducten of alcoholische dranken als ongeoorloofde reclame. Op een afgelopen weekend gehouden hobbybeurs in Leeuwarden keken de leden van verzamelkring Sam-Zam vreemd op. Inspecteurs van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) sommeerden de verzamelaars van aanstekers, bierviltjes, asbakken, sigarenbandjes of wijnetiketten hun tentoongestelde spullen in te pakken. Ze kregen de waarschuwing mee dat ze bij een nieuwe overtreding kunnen rekenen op een boete die wel kan oplopen tot 4500 euro. Henk Kok, secretaris van de Friese verzamelkring Sam-Zam is verbijsterd. ,,Een van onze leden stond op de beurs met zijn collectie kistjes, dozen en bandjes van Uiltje-sigaren. Dat mocht wel, omdat die al veertig jaar uit de handel zijn. Maar een sigarenbandje van Willem II uit 1935 mocht niet worden vertoond, want dat merk is nog steeds te koop.'' De Verzamelaarsvereniging van bierartikelen zegt stomverbaasd te zijn over de nieuwe regel. De 1800 leden van zijn vereniging hebben zich toegelegd op het verzamelen van bierglazen, etiketten en viltjes. ,,Onze leden zijn totaal niet bezig met het maken van reclame.'' Volgens de Nederlandse Vereniging De Verzamelaar, die jaarlijks honderden verzamelbeurzen organiseert, ,,is dit de doodsteek voor de verzamelaar''.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

"We hebben de beursorganisatie alleen gewaarschuwd voor reclame-uitingen op auto's en spiegels. Dat is namelijk een overtreding van de wet op de tabaksreclame. Het gaat ons echter niet om verzamelaars van sigarenbandjes, zoals in verscheidene media werd gesuggereerd", meldt de autoriteit.

Allemaal verwarring in de media of worden er spelletjes gespeeld? :roll:

VWA schreef:Reactie op berichtgeving in de pers: Verbijstering over regelzucht
[Nov 1 2004]
Ten onrechte wordt in de media de suggestie gewekt dat standhouders op een hobbybeurs in Leeuwarden de beurs moesten verlaten vanwege verboden reclame uitingen voor tabaksmerken en biermerken.

Aanleiding voor het bezoek was een routinecontrole die betrekking had op een herinspectie van alcoholverkoop. Daarbij bleek alles in orde te zijn. Medewerkers van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) hebben de beursorganisatie wel gewaarschuwd voor reclame-uitingen van bestaande sigaren- en sigarettenmerken zoals spiegels en auto?s. Het ging hierbij om een tweetal commerciële activiteiten. Deze waren nadrukkelijk een overtreding van de wet op de tabaksreclame.

Het gaat de VWA nadrukkelijk niet om verzamelaars te hinderen in het uitoefenen van hun hobby. Het bezitten of ruilen van bovengenoemde artikelen is geen probleem.

Volgens de wet op de tabaksreclame is het verboden reclame te maken voor bestaande sigaren- en sigarettenmerken. De VWA houdt toezicht op de naleving van deze wet.
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Voor de zekerheid... :roll: :wink:

Afbeelding
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

:lol: :thump_up: geweldig... Zo zal het straks wel gaan komen ja! :mrgreen:
Afbeelding
Bracer

Bericht door Bracer »

Hahaha, geniaal :lol:
Maareh dat volstaat al niet meer, binnenkort moeten er iets grafischere decalls op de auto's worden geplakt (rooklongen enzo toevallig vandaag echte gezien en tis :sick: )
Afbeelding
BVR

Bericht door BVR »

Eat this, VWA!!! :twisted:

Afbeelding
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Daar sluit ik me helemaal bij aan!
Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

En wat nou als je je eigen 1:1 auto/scooter helemaal beplakt of overspuit met een of meerdere alcoholmerken of met een of meerdere sigarettenmerken :?:

Dan halen ze je zeker vd weg af :naughty: ? Of dan moet je balkjes plakken? Of vd letters streepjes maken net zoals Marlboro in de F1...

Het leven is kort, en daarom moet je er met volle 'teugen' van genieten.
Heb ik net ook nog gedaan in de kroeg...
boerke04

Bericht door boerke04 »

Nu ze naast de tabaksreclame ook op de alcoholreclame aan het jagen zijn vraag ik me af hoe lang het nog duurt voordat ze het champagnespuiten tijdens een podiumceremonie gaan verbieden.
Of ze krijgen bij iedere race van dat spul wat ze tijdens de GP. van Bahrein hadden.

Bij McLaren kunnen ze het verbod op tabaksreclame nog gemakkelijk omzeilen door grote boxen op de wagen aan te brengen en daar onophoudelijk "go west"van de Pet Shop Boys uit te laten knallen. :mrgreen:
Afbeelding
Bracer

Bericht door Bracer »

Ze zijn alweer aan het terugkrabbelen:

'Sigarenbandjes ruilen mag'
Van onze verslaggever
Sittard - Verzamelaars van sigarenbandjes en bierartikelen mogen rustig doorgaan met ruilen. Ze mogen ook op beperkte schaal hun spullen verkopen. Zolang het maar geen commerciële handel wordt. Dat heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) gisteren laten weten.

De VWA heeft dit gezegd na een rel die was ontstaan in Leeuwarden. Tijdens een ruilbeurs daar werd een waarschuwing uitgedeeld aan twee standhouders die handelden in spiegels en lichtbakken van sigarettenmerken. Dat is sinds begin van dit jaar volgens de VWA in strijd met de reclameregels; de maximale boete is 4500 euro.
dinsdag 02 november 2004

De limburger

Vraag me toch af waar ze dan de streep trekken idd, dat ze roken tegenwerken kan ik alleen toejuichen maar dit....ga toch ns iets nuttigs doen :angry_finger:
Afbeelding
Plaats reactie