Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Weer twee van mijn (ontelbare aantal) favoriete auto's, Bart!
hey bart85,
welkom hier,ik ben benieuwd naar je verzameling
welkom hier,ik ben benieuwd naar je verzameling
Nog een stel modellen dan gezien de reacties, ook een mooie Alfa weer (maar ook, helaas, om te laten zien dat het kwaliteitsniveau van een Nokia N73 af en toe vies tegenvalt...vooral bij de tweede foto).
Alfa Spider 2000 Veloce, Vitesse
Fiat 130 Coupé, Starline

Alfa Spider 2000 Veloce, Vitesse
Fiat 130 Coupé, Starline

Uit mn kuifje collectie
citroén ami 6
des bijoux de la castafiore
een straatauto uit de jaren 60

citroén ami 6
des bijoux de la castafiore
een straatauto uit de jaren 60

Laatst gewijzigd door chummy dj op ma 09 jun 2008 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, welkom met je foto's Bart. Je bent geautoriseerd door Straatauto
dus wat wil je nog meer, laat maar zien! Lees ik het goed trouwens, fotografeer je met een mobiele telefoon? Dan valt me de kwaliteit nog mee! Mooie Giulietta, blijft toch ook een typische auto.
Chummy dj, die Ami 6 blijf ik een vreemde auto vinden. Stamt uit dezelfde tijd als de Ford Anglia. Voor zover ik weet is de afwijkende stand van de achterruit bij beide modellen een vondst van Pininfarina. Heb je de Kuifje-collectie haast compleet?
Chummy dj, die Ami 6 blijf ik een vreemde auto vinden. Stamt uit dezelfde tijd als de Ford Anglia. Voor zover ik weet is de afwijkende stand van de achterruit bij beide modellen een vondst van Pininfarina. Heb je de Kuifje-collectie haast compleet?
Rock & Roll!!!
neen veicolo,nog niet...ben er volop voor aant sparen
elke maand 1 model dat ik thuis krijg met de post...
nog is over gistere....de nationale meeting op de heizel,naar aanleiding van expo58..
nog een fiat...

nog is over gistere....de nationale meeting op de heizel,naar aanleiding van expo58..
nog een fiat...

Ok, succes ermee!
Mooie Fiat 1100 R, Chummy dj. Je kunt duidelijk al de lijnen van de Fiat 124 herkennen die als opvolger voor dit model kwam. Moet een leuke meeting geweest zijn, ongeveer 2000 voertuigen!
Mooie Fiat 1100 R, Chummy dj. Je kunt duidelijk al de lijnen van de Fiat 124 herkennen die als opvolger voor dit model kwam. Moet een leuke meeting geweest zijn, ongeveer 2000 voertuigen!
Rock & Roll!!!
Geinige Fiat ja, je snapt waarom de Russen dit soort modellen (alhowel, dat was de 125 toch?) nog jaren door AvtoVAZ lieten maken...Citroën Ami is ook leuk, alhoewel ik die Kuifjemodellen niet helemaal snap. Zijn ze van kunststof? Ziet er echt uit alsof hij zo uit een 3D-stripalbum komt 
Bijna goed Bart. Het Fiat 124 model werd de Lada 1200 (gebouwd in Togliatti Rusland); de 125 werd de FSO Polski Fiat 125p (gebouwd in Warschau Polen). Je zat er dus niet zover naast.
Rock & Roll!!!
Klopt ook, domdom (normaal is mijn autokennis redelijk feilloos
) En FSO kwam daarna nog met de onvolprezen 'Prima' toch? onder het motto what's in a name...
Nu weer leuke fiats dan:
de Spider 'CS0' Turbo van Vitesse, limited edition model
samen met de Maserati BiTurbo Spider van Grani&Partners:

En inderdaad, dit is met een GSM (een mooie weliswaar) maar dit zijn ook de 'betere' foto's, ik heb er ook minder scherpe maar die komen wellicht later aan bod
Nu weer leuke fiats dan:
de Spider 'CS0' Turbo van Vitesse, limited edition model
samen met de Maserati BiTurbo Spider van Grani&Partners:

En inderdaad, dit is met een GSM (een mooie weliswaar) maar dit zijn ook de 'betere' foto's, ik heb er ook minder scherpe maar die komen wellicht later aan bod
Weer eens aan het webklussen geweest.
Een modelautosite in een andere site werd een beetje teveel van het goede.
Ik heb de fotoroute-website nu ontdaan van alle tierenlantijnen en daarnaast een nieuwe modelautowebsite gemaakt:

Met uiteraard foto's vanuit dit topic.
Een modelautosite in een andere site werd een beetje teveel van het goede.
Ik heb de fotoroute-website nu ontdaan van alle tierenlantijnen en daarnaast een nieuwe modelautowebsite gemaakt:

Met uiteraard foto's vanuit dit topic.
Straatauto, ik heb de eerste pagina's van dit topic eens bekeken, met je vitrinekasten.
Ik heb een paar verzoeknummers voor duofoto's:
1. Alfasud en Allegro
2. De grijze en de witte Opel Rekord P2 Caravan
Ik heb een paar verzoeknummers voor duofoto's:
1. Alfasud en Allegro
2. De grijze en de witte Opel Rekord P2 Caravan
Als verwoed Kuifje verzamelaarbart85 schreef:Citroën Ami is ook leuk, alhoewel ik die Kuifjemodellen niet helemaal snap. Zijn ze van kunststof? Ziet er echt uit alsof hij zo uit een 3D-stripalbum komt
Dit zijn modellen zoals ze door Hergé getekend zijn in de kuifje albums. Ze zijn echt volledig authentiek aan de tekeningen in die albums. Elk onderdeel is er op terug te vinden.
De schaal is 1:43 en ze zijn gemaakt van een behoorlijk zware metaalsoort (dus geen kunststof) maar volgens mij is het geen Wit-metaal want zo zwaar zijn ze ook weer niet.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
@ Bart: Wat een mooie Maserati! Mijn buurvrouw heeft een oude Quattroporte in haar garage staan. Hij is van haar zoon hoor
@ V480-S60: zijn de modellen van Kuifje niet van resin?
@ V480-S60: zijn de modellen van Kuifje niet van resin?
Welke oude Quattroporte, Volvofiel? Er zijn er een versie of 5volvofiel schreef:@ Bart: Wat een mooie Maserati! Mijn buurvrouw heeft een oude Quattroporte in haar garage staan. Hij is van haar zoon hoor![]()
Even een autootje van een andere orde