Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
mooi karretje jonnoT
Uit mn collectie van kuifje
De vrachtwagen met opium
uit de blauwe lotus
geen straatauto vandaag maar een straatvrachtwagen uit 1930

De vrachtwagen met opium
uit de blauwe lotus
geen straatauto vandaag maar een straatvrachtwagen uit 1930

Laatst gewijzigd door chummy dj op ma 09 jun 2008 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij niet. Daar zijn ze te stevig en te zwaar voor.volvofiel schreef: @ V480-S60: zijn de modellen van Kuifje niet van resin?
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
@ JonnoT: dat is gaaf zeg, een Cisitalia?
@ Volvofiel, die oude Biturbo's zie je wel vaker (kosten ook bijna niks meer) maar zijn ellendige auto's als er iets aankomt, en dat gebeurt vrij regelmatig naar het schijnt. Van de andere kant lach je wel hard om petjes in een E34 met zo'n ding
@ Volvofiel, die oude Biturbo's zie je wel vaker (kosten ook bijna niks meer) maar zijn ellendige auto's als er iets aankomt, en dat gebeurt vrij regelmatig naar het schijnt. Van de andere kant lach je wel hard om petjes in een E34 met zo'n ding
Inderdaad een Cisitaliabart85 schreef:@ JonnoT: dat is gaaf zeg, een Cisitalia?
Resin is wel heel rendabel bij kleine aantallen en makkelijk in vorm te gieten. Modellen uit de Kuifje-serie zijn in kleine oplagen gemaakt.V480-S60 schreef:Volgens mij niet. Daar zijn ze te stevig en te zwaar voor.volvofiel schreef: @ V480-S60: zijn de modellen van Kuifje niet van resin?
Al moet ik zeggen dat het wel érg plastic-achtig lijkt allemaal.
Ik denk niet dat de Kuifje modellen in kleine aantallen zijn gemaakt hoor. Het behoort bij een wereldwijde reeks. En er zijn behoorlijke aantallen van gemaakt.
En in het echt zijn ze niet "plastiekerig" hoor. Maar omdat ze echt sprekend lijken op de auto's in de albums zijn ze satin gespoten.
En ze zijn absoluut niet van Resin gemaakt. Daar zijn ze echt te zwaar voor. En klinken ze te metalig.
En in het echt zijn ze niet "plastiekerig" hoor. Maar omdat ze echt sprekend lijken op de auto's in de albums zijn ze satin gespoten.
En ze zijn absoluut niet van Resin gemaakt. Daar zijn ze echt te zwaar voor. En klinken ze te metalig.
- straatauto
- Contacteer:
De Opels zijn al te zien op pagina 64 (welliswaar de grijze Caravan met de witte Coupé i.p.v. de sedan)tripoux schreef:Straatauto, ik heb de eerste pagina's van dit topic eens bekeken, met je vitrinekasten.
Ik heb een paar verzoeknummers voor duofoto's:
1. Alfasud en Allegro
2. De grijze en de witte Opel Rekord P2 Caravan
Ik zal de witte sedan nog wel eens met een ander Opeltje op de foto zetten.
Maar verder kan ik een verzoek van Tripoux natuurlijk niet weigeren!
Austin Allegro 1973 Vanguards
Alfa Romeo Alfasud 1972 Minichamps

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Ah zo. Ik dacht dat ze enkel voor de Nederlandse markt waren.V480-S60 schreef:Ik denk niet dat de Kuifje modellen in kleine aantallen zijn gemaakt hoor. Het behoort bij een wereldwijde reeks. En er zijn behoorlijke aantallen van gemaakt.
Weer wat geleerd.
mooie oudjes straatauto... 
zo een alegro zag ik afgelopen zondag nog,op de nationale meeting op de heizel (EXPO 58)

zo een alegro zag ik afgelopen zondag nog,op de nationale meeting op de heizel (EXPO 58)

Laatst gewijzigd door chummy dj op di 27 mei 2008 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ow die Allegro, dat was me toch een slechte auto. Kennissen van ons hadden zo'n ding. Een achterbank als een engelse Chesterfield (dus je verzoop erin) maar rammelen en kieren. Niet normaal meer.
En zo'n Sudje. Met name de Sprint Veloce 1.5 Quadrifoglio Verde kon mij als tiener zeer bekoren. (Voordat ik de Volvo 480 zag, toen was ik verkocht.)
En zo'n Sudje. Met name de Sprint Veloce 1.5 Quadrifoglio Verde kon mij als tiener zeer bekoren. (Voordat ik de Volvo 480 zag, toen was ik verkocht.)
Oei die Allegro was echt serieus lelijk ja! Wel sfeervol model in een heerlijk wansmakelijke kleur, AlfaSud is prachtig natuurlijk (alhoewel ik die het leukst vind in cremewit).
Als we toch verzoekplaatjes (let op de woordspeling
!) aan het aanvragen zijn: @Straatauto heb je ook de Mercedes-Benz W116/W126? Prachtige wagens zijn dat, als ik nog eens rijk word koop ik ze allebei van Minichamps...
Als we toch verzoekplaatjes (let op de woordspeling
Uit mn collectie van kuifje
De militaire vrachtwagen
uit het gebroken oor
geen straatauto vandaag maar een straatvrachtwagen uit de jaren 30

De militaire vrachtwagen
uit het gebroken oor
geen straatauto vandaag maar een straatvrachtwagen uit de jaren 30

Laatst gewijzigd door chummy dj op ma 09 jun 2008 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
met dit mooie weer
kon ik het niet laten deze mooie 2pk op foto tezetten
...
2 pk van maisto 1/18

2 pk van maisto 1/18