Heren fotografen

,
ik heb een vraagje:
Na een heel aantal jaren met mijn Sony DSC P72 foto's gemaakt te hebben, is het toestel voor mij niet uitdagend genoeg meer. Het heeft (met name bij autosport) ook veel beperkingen, en dan met name het zoombereik en het niet in kunnen stellen van bijv. sluitertijden. Bij bewolkt weer is het dan haast onmogelijk om goede foto's te schieten van voorbij razende bolides. De ISO kun je dan wel hoger zetten maar dat zorgt dus voor extra ruis.
Ik ben dus op zoek naar een goede spiegelreflex camera voor een beginnend fotograaf. Welke camera zouden jullie me aanraden? Want het aanbod is wel zo groot, ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken

Dus ik hoop dat een van jullie me een beetje op weg kan helpen.
Ik ga de camera vooral gebruiken voor autosport fotografie (dus dan is een goede lens ook niet onbelangrijk, maar welke is hiervoor voor een beginner geschikt?), autobeurzen (waar de verlichting meestal nogal erg slecht is) en natuurlijk modelauto fotografie.
Welke camera, en welke lens / lenzen zouden jullie me aanraden als beginnend spiegelreflex fotograaf? Het hoeft dus nog niet top materiaal te zijn, maar een goede prijs/kwaliteit verhouding is gewenst.
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!
Groetjes Arno