Topic over de Bertby vitrinekasten
jelmer schreef:Wie heeft er een foto van deze vitrine met 1/18 modellen erin? Ben wel benieuwd hoe dat staatIk wil er misschien ook wel zo'n vitrinekast bijhebben ivm plaatsgebrek!
Ik heb er inmiddels 15 plaatjes per kast in. Er passen dan dus 16 1/18's in.
De onderste foto: De GTS staat op een orgineel glasplaatje en de GTB staat op een door de glashandel gemaakte.

Laatst gewijzigd door Beket op do 04 nov 2004 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- jelmer
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Hier nog een paar mooie foto's gevonden van die Bertby kasten!
Dit ziet er goed uit
bron: http://www.diecastxchange.com/forum1/index.php?showtopic=16755
Dit ziet er goed uit

bron: http://www.diecastxchange.com/forum1/index.php?showtopic=16755
-
Sorry hoor, maar ik vind de kasten tegenvallen. Veel te strak allemaal. Een modelauto moet zogenaamd naar voren komen in een vitrine. Het model moet te bewonderen zijn van verschillende kanten en niet alleen van een zijkant. Daarvoor zijn de modellen te mooi. Lijkt mij tenminste. Ook lijnrecht onderelkaar vind ik niet mooi, waarbij de bovenste modellen alleen maar van onderen kunnen worden aanschouwd.
Ook het aanblik van verschillende kasten naast elkaar vind ik meer op een winkelinrichting lijken. Net alsof je ze zo uit de muurkasten kunt pakken en in het winkelwagentje kunt leggen.
Alle respect voor de veramelaars die zulke Bertby kasten hebben, maar ik vind ze persoonlijk niet geschikt om het mooi en ideaal uitstallen van een modelauto verzameling.
PS: Uiteraard geheel mijn persoonlijke mening naar het zien van boven afgebeelde foto's.
.
Ook het aanblik van verschillende kasten naast elkaar vind ik meer op een winkelinrichting lijken. Net alsof je ze zo uit de muurkasten kunt pakken en in het winkelwagentje kunt leggen.
Alle respect voor de veramelaars die zulke Bertby kasten hebben, maar ik vind ze persoonlijk niet geschikt om het mooi en ideaal uitstallen van een modelauto verzameling.
PS: Uiteraard geheel mijn persoonlijke mening naar het zien van boven afgebeelde foto's.
.
The Red Dream schreef:modelauto moet zogenaamd naar voren komen in een vitrine. Het model moet te bewonderen zijn van verschillende kanten en niet alleen van een zijkant.
Het is net op welke manier je de modellen verzameld. Ik vind de opstelling perfect juist opdat je de verschillen qua lijn vd modellen nu erg goed kan zien.
Ik heb zelf een modelauto winkel gehad (amsterdam) en daar had ik de kastjes niet willen hebben.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Beket schreef:Het is net op welke manier je de modellen verzameld. Ik vind de opstelling perfect juist opdat je de verschillen qua lijn vd modellen nu erg goed kan zien.
Op zich vind ik het wel een vrij mooie oplossing. Maar ik volg toch The Red Dream. Voor en achter zitten er ook verschillende lijnen in de auto's en die zijn ook mooi om te zien. Voor het mooiste effect moeten ze dan eigenlijk allemaal op een draaiplateau staan.

Laatst gewijzigd door St. Paul op zo 07 nov 2004 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.