Topic over de Bertby vitrinekasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Marc

Bericht door Marc »

Hoe groot is dat ding als ik vragen mag? Hoeveel 1:18 zouden er in kunnen?
Bracer

Bericht door Bracer »

passen 10 wagens 1:18 in, precies boven elkaar, daar moet je dan nog zo'n lijst van 5 cm omheen bedenken. Afmetingen uit mn hoofd zijn 173 cm hoog, 50 cm breed waarvan 40 om de wagen in te plaatsen en zo'n 20 cm diep
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

klopt ongeveer wel, maar als je 5 extra glasplaatjes laat maken kan je er 15 1:18 wagens in kwijt :!:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Wie heeft er een foto van deze vitrine met 1/18 modellen erin? Ben wel benieuwd hoe dat staat :D Ik wil er misschien ook wel zo'n vitrinekast bijhebben ivm plaatsgebrek! :cry:
Afbeelding
boerke04

Bericht door boerke04 »

@Jelmer, ik heb er zelf geen foto van, maar je moet bij privé collecties eens in het topic van Monty2004 kijken. Daar staat een foto van een bertby met 1:18 (F1) modellen. :worshippy: :drool:
Afbeelding
Beket
Contacteer:

Bericht door Beket »

jelmer schreef:Wie heeft er een foto van deze vitrine met 1/18 modellen erin? Ben wel benieuwd hoe dat staat :D Ik wil er misschien ook wel zo'n vitrinekast bijhebben ivm plaatsgebrek! :cry:

Ik heb er inmiddels 15 plaatjes per kast in. Er passen dan dus 16 1/18's in.
De onderste foto: De GTS staat op een orgineel glasplaatje en de GTB staat op een door de glashandel gemaakte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Beket op do 04 nov 2004 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

fraaie opstelling becket! daar kan nog aardig wat in met die extra plaatjes.
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit :thump_up: Ook wat er in de vitrine's staat is helemaal top!

Zoveel ruimte nemen ze ook niet in beslag zo te zien, je hebt niet een kast die 40 cm diep is.

Zelf zou ik er dus 4 moeten hebben om al mijn 1/18 er in kwijt te kunnen, moet er toch maar eens over na gaan denken :?
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Maar het staat wel uber Jelmer :D ik heb er nu 6 hangen en het is eindelijk een beetje opgeruimd. :D
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Hier nog een paar mooie foto's gevonden van die Bertby kasten!

Dit ziet er goed uit :worshippy:

Afbeelding
Afbeelding

bron: http://www.diecastxchange.com/forum1/index.php?showtopic=16755
Afbeelding
Beket
Contacteer:

Bericht door Beket »

jelmer schreef:Hier nog een paar mooie foto's gevonden van die Bertby kasten!

Dit ziet er goed uit :worshippy:

Dat ziet er zeker goed uit, Ik denk alleen niet dat mijn vrouw het goed vindt als ik er nog 4 kasten bij hang. :lol:
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Sorry hoor, maar ik vind de kasten tegenvallen. Veel te strak allemaal. Een modelauto moet zogenaamd naar voren komen in een vitrine. Het model moet te bewonderen zijn van verschillende kanten en niet alleen van een zijkant. Daarvoor zijn de modellen te mooi. Lijkt mij tenminste. Ook lijnrecht onderelkaar vind ik niet mooi, waarbij de bovenste modellen alleen maar van onderen kunnen worden aanschouwd.

Ook het aanblik van verschillende kasten naast elkaar vind ik meer op een winkelinrichting lijken. Net alsof je ze zo uit de muurkasten kunt pakken en in het winkelwagentje kunt leggen.
Alle respect voor de veramelaars die zulke Bertby kasten hebben, maar ik vind ze persoonlijk niet geschikt om het mooi en ideaal uitstallen van een modelauto verzameling.

PS: Uiteraard geheel mijn persoonlijke mening naar het zien van boven afgebeelde foto's.

.
Beket
Contacteer:

Bericht door Beket »

The Red Dream schreef:modelauto moet zogenaamd naar voren komen in een vitrine. Het model moet te bewonderen zijn van verschillende kanten en niet alleen van een zijkant.

Het is net op welke manier je de modellen verzameld. Ik vind de opstelling perfect juist opdat je de verschillen qua lijn vd modellen nu erg goed kan zien.
Ik heb zelf een modelauto winkel gehad (amsterdam) en daar had ik de kastjes niet willen hebben. :lol:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

[quote="Beket
Ik heb zelf een modelauto winkel gehad (amsterdam) en daar had ik de kastjes niet willen hebben. :lol:[/quote]

Ik vind de kasten wel mooi en zeker heel netjes, zou nog wel de muren een kleurtje geven. Welke winkel had jij Beket?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Beket schreef:Het is net op welke manier je de modellen verzameld. Ik vind de opstelling perfect juist opdat je de verschillen qua lijn vd modellen nu erg goed kan zien.

Op zich vind ik het wel een vrij mooie oplossing. Maar ik volg toch The Red Dream. Voor en achter zitten er ook verschillende lijnen in de auto's en die zijn ook mooi om te zien. Voor het mooiste effect moeten ze dan eigenlijk allemaal op een draaiplateau staan. :? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door St. Paul op zo 07 nov 2004 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie